Izgradnja autoceste Sarajevo – Beograd naišla na prepreku u Brčkom
U zasebnoj administrativno-upravnoj jedinici Bosne i Hercegovine ne mogu se dogovoriti kojom će rutom prolaziti autocesta Sarajevo – Beograd. Na područjima Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine već su utvrđeni pravci kojima će prolaziti prometnica od velikog regionalnog značaja.
Pošto niti Srbija niti Bosna i Hercegovina nisu u Europskoj uniji, dijelom će ovu prometnicu financirati sami, a dijelom će financirati Rusi. Izvođači radova dolaze iz Turske, no cijeli projekt koči distrikt Brčko jer se ne mogu dogovoriti kojom će rutom prolaziti autocesta preko njihovog područja, prenose Nezavisne novine.
To je zaključeno na nedavno održanom sastanku Vojina Mitrovića, ministra transporta i komunikacija BiH s entitetskim premijerima Radovanom Viškovićem (RS) i Fadilom Novalićem (FBiH), na kojem su bili nazočni i Esad Kadrić, gradonačelnik Brčko distrikta, Siniša Milić, predsjednik Skupštine Brčko distrikta kao i Dušan Topić, direktor Autoputova RS, Elmedin Volder, direktor Autocesta FBiH te Michael Scanlan, međunarodni supervizor za Brčko distrikt.
Konačni zaključak je da će gradonačelnik Brčkog, Esad Kadrić, organizirati sastanak sljedećih nekoliko dana na kojem će se imenovati nositelji posla za izgradnju i dogovoriti datum kada će se sastati i dogovoriti kojom rutom bi mogla prolaziti dionica autoceste kroz Brčko.
Zavod za projektiranje Brčkog nema kapaciteta za ovoliki projekt
Mitrović je rekao da konačna odluka o izboru trase kroz Brčko pripada distriktu te da je na sastanku bilo različitih mišljenja.
– Gradonačelnik Brčkog predložio je da se odradi revizija predloženih ruta u koju bi se uključili stručnjaci Autoputova Republike Srpske i Autocesta FBiH, izjavio je Mitrović.
Posao utvrđivanja dijela autoceste od Sarajeva do Beograda koji prolazi kroz Brčko distrikt pripala je Zavodu za projektiranje Brčkog koji je osnovan tek nedavno i koji nema kapaciteta za taj posao.
Zavod je dobio pet ili šest varijanti rute i predložio je jednu, međutim u samoj vlasti Brčkog oko toga nema dogovora. Varijanta koju su predložili iz Zavoda daleko je duža u odnosu na plansku dokumentaciju. Trase koje je razmatrao Zavod za projektiranje Brčko distrikta dužine su 53 ili 54 kilometra, a prema planskoj dokumentaciji dužina te trase je oko 31 kilometar.
– Zavod za projektiranje Brčkog nema dovoljno iskustva. Bilo je različitih mišljenja, pa i da se angažira neovisna kuća koja ima reference, objasnio je Mitrović.
Dio će ipak financirati Rusi
Kada je riječ o financiranju izgradnje autoceste, prema njegovim riječima, sporazumom je utvrđeno da je to obveza Turske, međutim, kako je dodao, to neće biti baš tako, a sve izvjesnije je da će prometnicu od Beograda do Sarajeva kroz Republiku Srpsku financirati jedna ruska državna agencija. Federacija BiH financirat će svoj dio autoceste, prenosi Tanjug.
Republika Srpska i Federacija BiH spremne su graditi autocestu, a Turska, koja će biti izvođač radova, trenutačno pregovara o komercijalnom ugovoru. Kada je riječ o planovima Republike Srpske i Federacije BiH, one za razliku od Brčko distrikta već imaju utvrđene pravce buduće autoceste.
Tako će kroz RS autocesta ići od Rače prema Bijeljini i dalje prema Brčkom. Kada se utvrdi trasa kroz Brčko autocesta će ići dalje prema Tuzli, zatim kroz Zavidoviće i Žepče prema Sarajevu.