U svijetu interijera fali brendova posvećenih djeci: Ova mama se bavi upravo time
Matilda Sporiš mama je kreativka koja stoji iza brenda M.a.t.i.a. Riječ je o relativno novom brendu koji se bavi izradom potrepština za djecu i bebe, od kojih su nas posebno oduševile ljuljačke. Ovaj je brend došao kao naručen jer u svijetu interijera itekako fali odličnih brendova posvećenih isključivo djeci.
M.a.t.i.a. je službeno otvorila prvu stranicu na društvenim mrežama krajem 2020. godine i to na Facebooku. Sada već imaju i šarmantan Instagram profil @matia.handmade, kao i sjajnu web stranicu.
Što se pak tiče same Matilde, nakon 10 godina rada za druge, unutar tekstilne industrije, te nakon rođenja djeteta, odlučila je dati otkaz i krenuti u poduzetničke vode. Stoga je otvorila obrt MATIA, koji je dobio ime po njezinoj kćeri, a ujedno je i skraćenica naziva Make Any Textile Interesting Again.
– Nakon rođenja kćeri uvidjela sam da nekih igračaka i dekoracija na tržištu nema, ili su slabo zastupljene, ili se ne mogu personalizirati, ili se meni osobno ono što sam vidjela nije svidjelo…Vidjela sam to kao priliku, i krenula u izradu igračaka i dekoracija za djecu, prisjeća se Sporiš.
Ovo su hit M.a.t.i.a. proizvodi
Trenutni asortiman brenda M.a.t.i.a se sastoji od ljuljački za bebe (do 30 kg) i za veću djecu (do 80 kg), visinomjera, ukrasa za zid u obliku slonića i boho ukrasa (na koji se aplicira uzorak, tekst i slika po želji), slovarice, karte svijeta, slikovnice za bebe i božićnih čizmica dok je zadnji proizvod koji su izbacili dekica, jastuk i tješilica.
– Mogla bih reći da su ljuljačka i čizmica sjajni sezonski proizvodi, međutim ne i naši najprodavaniji proizvodi. Proizvodi koji su aktualni kroz cijelu godinu i ljudi ih najviše vole naručivati su visinomjer i slikovnica, otkriva Sporiš.
Galerija 3 Fotografija
OtvoriOvako je sve krenulo
Na prvi proizvod Sporiš je motivirala njezina kćer. Ona je njezin najveći motivator i inspiracija, te glavni pomagač kada treba testirati prototipe proizvoda. Ljuljačka koju smo naveli u uvodu nije njihov prvi proizvod, no bitno je reći da su ju, kao i većinu proizvoda, kreirali jer su osluškivali potrebe klijenata.
Prvi proizvod koji su izbacili bila je magnetna slovarica/brojalica. Nakon toga složena je ljuljačka za veću djecu, jer je Sporiš kćer molila za istu, a onda je jedna klijentica pitala za ljuljačku za bebe i tako je krenulo…Nakon te ljuljačke, Sporiš je u glavi zamislila ljuljačku poput aviona, izradila je i tu je krenuo prvi ‘boom’ tog proizvoda. Naime, bilo je strašno puno narudžbi te ljuljačke.
Galerija 3 Fotografija
OtvoriVažno je slušati potrebe klijenata
Uslijedio je visinomjer, koji uopće nije bio planiran kao proizvod. Naime, Sporiš je nazvala prijateljica iz srednje i zamolila ju da izradi tekstilni visinomjer za njenog sina. Kada ga je izradila i predala, toliko im se objema svidio, da ga je Sporiš odmah stavila u službeni asortiman. A po narudžbama se jako svidio i klijentima.
Poslije se asortiman nadopunio raznim ukrasima za zid i kartom svijeta, koja je bila najzahtjevnija za izradu.
– Naime, nacrtali smo samostalno sve kontinente i države svijeta, kao i životinje i znamenitosti koje se nalaze na određenim područjima. Karta ima mogućnost mijenjanja boja kontinenata, oceana i prilagođavanja željama djeteta, te naravno i mogućnost personalizacije. Bila je izazovna za izraditi, ali mislim da smo uspjeli, klijenti je jako vole, priča Sporiš.
Galerija 4 Fotografija
OtvoriUnikatno, ali i korisno
Novi ‘boom’ je uslijedio kada su izradili slikovnicu za bebe. Naime, prijatelji iz ulice dobili su dijete i Sporiš im je htjela pokloniti nešto unikatno, a ujedno i korisno, te joj je sinula ideja da izradi tekstilnu slikovnicu koja će dijete potaknuti na motorički razvoj, podizanje glavice i hvat rukom (uz slikovnicu se dobivaju i viseće igračke).
Htjela je i da to bude personalizirana, topla obiteljska priča s karikaturama glavnih likova. Danas, godinu dana nakon, to je najčešći izbor koji ljudi kupuju kada su u pitanju pokloni za novorođenčad ili primjerice krštenja. Njihov najnoviji proizvod, komplet dekice, jastuka i tješilice, koji je u službenu prodaju krenuo prije nekih mjesec dana, klijenti su za sada jako lijepo prihvatili.
Galerija 5 Fotografija
OtvoriHrvatski proizvod potpuno siguran za bebu
Svakako treba istaknuti da se proizvodi ovog brenda izrađuju isključivo u suradnji s hrvatskim proizvođačima, od kutija do tekstila, što im je jako bitno jer time između ostalog podržavaju i druge hrvatske obrtnike.
Proizvodi se izrađuju isključivo po narudžbi. Nemaju skladište i ne gomilaju zalihe, a to je bio i jedan od ciljeva kada je Sporoš krenula u cijelu priču. Održivi tekstil.
Nakon narudžbe, proizvod ide u print (eco print na tekstil na bazi vode), te u izradu. Od narudžbe do slanja čeka se maksimalno 15 radnih dana. Narudžbe slažu u jedinstvenu krojnu sliku s maksimalnim iskorištenjem materijala i minimalnim otpadom, a tekstil bojaju u suradnji s kooperantima, digitalnim printom, bojama sa svim certifikatima, na bazi vode, dok svi materijali od kojih rade imaju OEKO TEX standard certifikate.
Time smanjuju štetnost i zagađivanje okoliša, potiču na promjene i rade nešto, Sporiš bi se usudila reći, novo na tržištu.
Galerija 3 Fotografija
OtvoriBiti svoj gazda ima i prednosti i mane
Za Sporiš ovaj posao nudi brojne prednosti, iako postoje tu i neki izazovi. S istima se doduše sjajno nosi. Tako nam kaže da je prednost rada za sebe naravno mogućnost kreiranja vlastitog radnog vremena, slobodnog vremena i godišnjih odmora. Međutim, ujedno bi rekla da je to i nedostatak jer je privatno poduzetništvo posao 24/7.
– S obzirom na to da sam ja kreativac, najviše mi se sviđa kada izradim u suradnji s klijentom novi uzorak, kakav nitko nema, i naravno kada dobijem povratni feedback, veselje djeteta kada ugleda igračku, preporuka klijenta…to je svakako najveća nagrada i potvrda da sam na dobrom putu, ističe Sporiš.
Najteža stvar je naravno borba s birokracijom, certifikatima, potvrdama, ali i plasiranje proizvoda na tržište, jer danas nema tko ne prodaje na internetu, a i algoritmi nekih društvenih mreža malim poduzetnicima ne idu u prilog. No kako Sporiš kaže, sve je to dio poduzetništva. Zato se trude biti u korak sa svime i dosta ulažu u marketing kako bi ih ljudi prepoznali.
Galerija 2 Fotografija
OtvoriVi zaželite, M.a.t.i.a stvara
– Mislim da je najveća prednost svih naših proizvoda (ne samo ljulja), i ono što je zapravo i naša glavna djelatnost, činjenica da se svi proizvodi ‘bojaju’ (eco print na pamuk na bazi vode) po želji klijenata. Naš moto VI ZAŽELITE, MI STVARAMO upravo to i govori. Ne postoji uzorak koji nismo u stanju izvesti, nacrtati i osmisliti, a svaki klijent prije slanja u print dobiva vizual kako bi nešto trebalo i izgledati. Tek nakon konačnog odabira i potvrde, tkanina ide u print, te i u izradu, objašnjava Sporiš.
Galerija 5 Fotografija
OtvoriNjihov rad prepoznat od mnogih
Sporiš nam je otkrila da je jako ponosna na ljuljačke koje su izradili za udrugu ‘Odgoj s glazbom’ iz Splita, koja se bavi cjelokupnim razvojem beba i djece do šest godina pomoću glazbe.
– Ponosna sam prvo jer su u moru proizvođača izabrali baš nas, i zato što je projekt sam po sebi bio izazovan. Izradili smo 12 ljuljački za bebe s njihovim logom, na kojima se nalaze uzorci tapeta iz prostora ( prilagodili smo dizajn njihovim željama i željama dizajnera interijera), a na svakoj ljuljački visi druga vrsta mekane igračke u obliku glazbenog instrumenta….Svakako nam je drago sudjelovati u tako hvalevrijednim projektima, priznaje nam Sporiš.
Ponosni su i na suradnju sa Zagom i Filipom, influencerima čiji kanal na YouTubeu prati veliki broj djece iz regije. Divno su prezentirali M.a.t.i.a proizvode, i uveli klijente u službeno otvorenje i predstavljanje web stranice.
– Od ostalih projekta, ono što trenutno završavamo je web shop na našoj službenoj stranici, u suradnji s dečkima iz Infocoma iz Čakovca. Zapravo to neće biti klasični web shop, već konfigurator unutar kojeg će klijent sam sebi slagati uzorke proizvoda po želji, personalizirati proizvode i vidjeti konačne rezultate istog, objašnjava Sporiš.