Pretraga

U svijetu interijera fali brendova posvećenih djeci: Ova mama se bavi upravo time

A- A+

Matilda Sporiš mama je kreativka koja stoji iza brenda M.a.t.i.a. Riječ je o relativno novom brendu koji se bavi izradom potrepština za djecu i bebe, od kojih su nas posebno oduševile ljuljačke. Ovaj je brend došao kao naručen jer u svijetu interijera itekako fali odličnih brendova posvećenih isključivo djeci.

Proizvod brenda M.a.t.i.a. / foto: Privatna arhiva

M.a.t.i.a. je službeno otvorila prvu stranicu na društvenim mrežama krajem 2020. godine i to na Facebooku. Sada već imaju i šarmantan Instagram profil @matia.handmade, kao i sjajnu web stranicu.

Što se pak tiče same Matilde, nakon 10 godina rada za druge, unutar tekstilne industrije, te nakon rođenja djeteta, odlučila je dati otkaz i krenuti u poduzetničke vode. Stoga je otvorila obrt MATIA, koji je dobio ime po njezinoj kćeri, a ujedno je i skraćenica naziva Make Any Textile Interesting Again.

– Nakon rođenja kćeri uvidjela sam da nekih igračaka i dekoracija na tržištu nema, ili su slabo zastupljene, ili se ne mogu personalizirati, ili se meni osobno ono što sam vidjela nije svidjelo…Vidjela sam to kao priliku, i krenula u izradu igračaka i dekoracija za djecu, prisjeća se Sporiš.

Izdvojeni članak

Drvce dizajn – jedan od rijetkih brendova koji su posvećeni interijerima za djecu

Ovo su hit M.a.t.i.a. proizvodi

Trenutni asortiman brenda M.a.t.i.a se sastoji od ljuljački za bebe (do 30 kg) i za veću djecu (do 80 kg), visinomjera, ukrasa za zid u obliku slonića i boho ukrasa (na koji se aplicira uzorak, tekst i slika po želji), slovarice, karte svijeta, slikovnice za bebe i božićnih čizmica dok je zadnji proizvod koji su izbacili dekica, jastuk i tješilica.

– Mogla bih reći da su ljuljačka i čizmica sjajni sezonski proizvodi, međutim ne i naši najprodavaniji proizvodi. Proizvodi koji su aktualni kroz cijelu godinu i ljudi ih najviše vole naručivati su visinomjer i slikovnica, otkriva Sporiš.

Ovako je sve krenulo

Na prvi proizvod Sporiš je motivirala njezina kćer. Ona je njezin najveći motivator i inspiracija, te glavni pomagač kada treba testirati prototipe proizvoda. Ljuljačka koju smo naveli u uvodu nije njihov prvi proizvod, no bitno je reći da su ju, kao i većinu proizvoda, kreirali jer su osluškivali potrebe klijenata.

Prvi proizvod koji su izbacili bila je magnetna slovarica/brojalica. Nakon toga složena je ljuljačka za veću djecu, jer je Sporiš kćer molila za istu, a onda je jedna klijentica pitala za ljuljačku za bebe i tako je krenulo…Nakon te ljuljačke, Sporiš je u glavi zamislila ljuljačku poput aviona, izradila je i tu je krenuo prvi ‘boom’ tog proizvoda. Naime, bilo je strašno puno narudžbi te ljuljačke.

Važno je slušati potrebe klijenata

Uslijedio je visinomjer, koji uopće nije bio planiran kao proizvod. Naime, Sporiš je nazvala prijateljica iz srednje i zamolila ju da izradi tekstilni visinomjer za njenog sina. Kada ga je izradila i predala, toliko im se objema svidio, da ga je Sporiš odmah stavila u službeni asortiman. A po narudžbama se jako svidio i klijentima.

Poslije se asortiman nadopunio raznim ukrasima za zid i kartom svijeta, koja je bila najzahtjevnija za izradu.

– Naime, nacrtali smo samostalno sve kontinente i države svijeta, kao i životinje i znamenitosti koje se nalaze na određenim područjima. Karta ima mogućnost mijenjanja boja kontinenata, oceana i prilagođavanja željama djeteta, te naravno i mogućnost personalizacije. Bila je izazovna za izraditi, ali mislim da smo uspjeli, klijenti je jako vole, priča Sporiš.

Unikatno, ali i korisno

Novi ‘boom’ je uslijedio kada su izradili slikovnicu za bebe. Naime, prijatelji iz ulice dobili su dijete i Sporiš im je htjela pokloniti nešto unikatno, a ujedno i korisno, te joj je sinula ideja da izradi tekstilnu slikovnicu koja će dijete potaknuti na motorički razvoj, podizanje glavice i hvat rukom (uz slikovnicu se dobivaju i viseće igračke).

Htjela je i da to bude personalizirana, topla obiteljska priča s karikaturama glavnih likova. Danas, godinu dana nakon, to je najčešći izbor koji ljudi kupuju kada su u pitanju pokloni za novorođenčad ili primjerice krštenja. Njihov najnoviji proizvod, komplet dekice, jastuka i tješilice, koji je u službenu prodaju krenuo prije nekih mjesec dana, klijenti su za sada jako lijepo prihvatili.

Hrvatski proizvod potpuno siguran za bebu

Svakako treba istaknuti da se proizvodi ovog brenda izrađuju isključivo u suradnji s hrvatskim proizvođačima, od kutija do tekstila, što im je jako bitno jer time između ostalog podržavaju i druge hrvatske obrtnike.

Proizvodi se izrađuju isključivo po narudžbi. Nemaju skladište i ne gomilaju zalihe, a to je bio i jedan od ciljeva kada je Sporoš krenula u cijelu priču. Održivi tekstil.

Nakon narudžbe, proizvod ide u print (eco print na tekstil na bazi vode), te u izradu. Od narudžbe do slanja čeka se maksimalno 15 radnih dana. Narudžbe slažu u jedinstvenu krojnu sliku s maksimalnim iskorištenjem materijala i minimalnim otpadom, a tekstil bojaju u suradnji s kooperantima, digitalnim printom, bojama sa svim certifikatima, na bazi vode, dok svi materijali od kojih rade imaju OEKO TEX standard certifikate.

Time smanjuju štetnost i zagađivanje okoliša, potiču na promjene i rade nešto, Sporiš bi se usudila reći, novo na tržištu.

Biti svoj gazda ima i prednosti i mane

Za Sporiš ovaj posao nudi brojne prednosti, iako postoje tu i neki izazovi. S istima se doduše sjajno nosi. Tako nam kaže da je prednost rada za sebe naravno mogućnost kreiranja vlastitog radnog vremena, slobodnog vremena i godišnjih odmora. Međutim, ujedno bi rekla da je to i nedostatak jer je privatno poduzetništvo posao 24/7.

– S obzirom na to da sam ja kreativac, najviše mi se sviđa kada izradim u suradnji s klijentom novi uzorak, kakav nitko nema, i naravno kada dobijem povratni feedback, veselje djeteta kada ugleda igračku, preporuka klijenta…to je svakako najveća nagrada i potvrda da sam na dobrom putu, ističe Sporiš.

Najteža stvar je naravno borba s birokracijom, certifikatima, potvrdama, ali i plasiranje proizvoda na tržište, jer danas nema tko ne prodaje na internetu, a i algoritmi nekih društvenih mreža malim poduzetnicima ne idu u prilog. No kako Sporiš kaže, sve je to dio poduzetništva. Zato se trude biti u korak sa svime i dosta ulažu u marketing kako bi ih ljudi prepoznali.

Vi zaželite, M.a.t.i.a stvara

– Mislim da je najveća prednost svih naših proizvoda (ne samo ljulja), i ono što je zapravo i naša glavna djelatnost, činjenica da se svi proizvodi ‘bojaju’ (eco print na pamuk na bazi vode) po želji klijenata. Naš moto VI ZAŽELITE, MI STVARAMO upravo to i govori. Ne postoji uzorak koji nismo u stanju izvesti, nacrtati i osmisliti, a svaki klijent prije slanja u print dobiva vizual kako bi nešto trebalo i izgledati. Tek nakon konačnog odabira i potvrde, tkanina ide u print, te i u izradu, objašnjava Sporiš.

Njihov rad prepoznat od mnogih

Sporiš nam je otkrila da je jako ponosna na ljuljačke koje su izradili za udrugu ‘Odgoj s glazbom’ iz Splita, koja se bavi cjelokupnim razvojem beba i djece do šest godina pomoću glazbe.

– Ponosna sam prvo jer su u moru proizvođača izabrali baš nas, i zato što je projekt sam po sebi bio izazovan. Izradili smo 12 ljuljački za bebe s njihovim logom, na kojima se nalaze uzorci tapeta iz prostora ( prilagodili smo dizajn njihovim željama i željama dizajnera interijera), a na svakoj ljuljački visi druga vrsta mekane igračke u obliku glazbenog instrumenta….Svakako nam je drago sudjelovati u tako hvalevrijednim projektima, priznaje nam Sporiš.

Ponosni su i na suradnju sa Zagom i Filipom, influencerima čiji kanal na YouTubeu prati veliki broj djece iz regije. Divno su prezentirali M.a.t.i.a proizvode, i uveli klijente u službeno otvorenje i predstavljanje web stranice.

– Od ostalih projekta, ono što trenutno završavamo je web shop na našoj službenoj stranici, u suradnji s dečkima iz Infocoma iz Čakovca. Zapravo to neće biti klasični web shop, već konfigurator unutar kojeg će klijent sam sebi slagati uzorke proizvoda po želji, personalizirati proizvode i vidjeti konačne rezultate istog, objašnjava Sporiš.

Copy link
Powered by Social Snap