Hrvatske ceste grade 24 milijuna eura ‘tešku’ brzu cestu Daruvar – Lipik
Gotovo 20 godina govori se o gradnji brze ceste koja bi Grad Lipik trebala izvući iz svojevrsne prometne izolacije u kojoj se nalazi. Sada bi se, prema najavama iz Hrvatskih cesta, s riječi konačno trebalo prijeći na djela. U planu je gradnja ceste Daruvar – Lipik, duge približno 33 kilometra i vrijedne preko 24 milijuna eura.
Cesta Daruvar – Lipik trebala bi postati dio međunarodnog koridora koji će sjever Europe povezati s jugom. Konkretnije, trebala bi se nalaziti na koridoru koji povezuje Mađarsku od Graničnog prijelaza Terezino Polje, pa sve do BiH gdje bi se sljubila s autocestom u Banja Luci i tako sve do Splita, piše 034portal.hr.
Cesta duga gotovo 33 kilometra
Iako iz daruvarske i lipičke gradske vlasti kažu kako im radovi nisu najavljeni, Hrvatske ceste su za 034portal.hr izjavile da je u okviru koridora koji prati postojeću državnu cestu DC5: G.P. Terezino polje (Mađarska) – Virovitica – Daruvar – Okučani – G.P. Stara Gradiška (BIH) planirana izgradnja brze ceste Daruvar – Lipik u duljini od 32,85 kilometara. Sve kako bi se podigla razina prometne usluge i sigurnosti prometa, te da bi se omogućili bolji prometni uvjeti povezivanja i prohodnosti između podravskog i posavskog prometnog koridora.
– Državna cesta DC5 od Daruvara do Badljevine obnovljena je kroz program Betterment u duljini 13,1 kilometar. Ostatak dionice je neobnovljen i u lošem stanju. Stoga su Hrvatske ceste d.o.o. pokrenule izradu projektne dokumentacije s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole za projekt obilaznice Pakraca i Lipika. Ukupna duljina dionice obilaznice Pakraca i Lipika je oko 12,0 km. Hrvatske ceste su za navedenu dionicu obilaznicu Pakraca i Lipika do sada ishodile Rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš u svibnju 2013. godine, lokacijsku dozvolu koja je ishođena 2017. godine – rekli su iz Hrvatskih cesta.
Složen projekt od 6 faza
Prema najavi iz Hrvatskih cesta, brza cesta Daruvar – Lipk složen je projekt koji bi trebao biti realiziran kroz čak šest faza. Do sada su ishođene građevinske dozvole za Fazu 1., Fazu 5., te Fazu 6. Za fazu 2. potrebno je napraviti novelaciju projekata zbog dugog protoka vremena. Trenutno je u tijeku izrada natječajne dokumentacije za Fazu 1. i Fazu 5. Hrvatske ceste d.o.o. planiraju u IV. kvartalu raspisivanje natječaja za ugovaranje radova i nadzor za Fazu 1. i Fazu 5.
Procjena troškova izgradnje je 24.421.000 eura, kažu u Hrvatskim cestama koje su u svom dugoročnom financijskom planu odlučile uložiti značajna sredstva u izgradnju i opremanje brzih cesta, ne samo na području Bjelovarsko-bilogorske županije. U tu će svrhu tako već iduće godine uložiti 68 milijuna eura, a 2025. investicije će se popeti na 131 milijun eura dok bi 2026., prema objavljenom Financijskom planu, trebale iznositi 176 milijuna eura.
Ugovorena je gradnja tunela Kozjak: Za 74,6 milijuna eura novi spoj Splita s autocestom grade Kinezi. Pogledajte ovdje detalje.