Poznat restaurator zagrebačke ‘stare dame’: Vagoni uspinjače bit će replike, ali klimatizirane
Uskoro će u kompletnu modernizaciju zagrebačka uspinjača. Obnovu jednog od neizostavnih simbola glavnog grada, izvodit će zagrebačka tvrtka Teh – gradnja d.o.o. i švicarska Garaventa AG. Dva kultna plava vagona zamijenit će suvremene replike. Kapacitet će im ostati isti, ali očekuje se dogradnja mjesta prilagođenog osobama s invaliditetom te novi sustav klimatizacije na stanicama. Radovi na restauraciji vrijednoj 6,9 milijuna eura, kojih nije bilo od sedamdesetih, mogli bi potrajati i do dvije godine.
Zagrebačka uspinjača na svojem 60-ak sekundi dugom putovanju, još od 1890. godine, prometuje na relaciji između Gornjeg i Donjeg grada. ‘Stara dama’, kako je Zagrepčani od milja zovu, potpunom revitalizacijom i modernizacijom poprimit će novi sjaj. Zajednica ponuditelja, Tvrtka Teh – gradnja d.o.o. iz Zagreba i Garaventa AG iz Švicarske, izvođači su radova.
Rekonstrukcija najstarijeg pogonskog javnog prijevoza u Zagrebu, u vagone će se ugraditi posebno mjesto za osobe s invaliditetom. Iako će se putnici ubuduće voziti u replikama originalnih vagona, njihov kapacitet neće se mijenjati. I dalje će se istodobno moći voziti do 28 putnika, sa 16 sjedećih i dvanaest stajaćih mjesta, izvještava vecernji.hr.
Između ostalog, vagoni bi na stanicama trebali biti klimatizirani. Temeljito će se očistiti slivnici, a ideja je i nadograditi sustav odvodnje. U tehničkoj specifikaciji, navodi se dodavanje monitora s prometnim informacijama za putnike. O tome da Grad Zagreb planira obnovu uspinjače, pisali smo i ranije.
Plan radova detaljno će se dogovoriti nakon potpisa ugovora s ponuditeljem, doznaje se iz Grada. Potrebno je još do kraja izraditi idejni projekt te proizvesti i nabaviti odgovarajuću opremu. Do onda će uspinjača normalno prevoziti putnike, a za građevinskih radova i montaže postrojenja, bit će izvan funkcije. Radovi su vrijedni 6,9 milijuna eura.
Raniji pokušaji remonta propali
Pretpostavlja se da će prometovanje ‘stare dame’ biti obustavljeno na period od šest do dvanaest mjeseci, a cjeloviti remont mogao bi pak potrajati i do dvije godine. Pokušaj obnove uspinjače prije četiri godine bio je neupsješan. Višedesetljetna neulaganja, točnije od početka sedamdesetih, ovu su legendarnu zagrebačku znamenitost i zaštićeni spomenik kulture zamalo dovele na rub propadanja.
Upravo je zagrebačka uspinjača najkraća gradska žičana željeznica na svijetu. Ima svega 66 metara, a može joj se pripisati i titula jednog od najsigurnijih javnih prijevoza jer u više od 130 godina među putnicima nije zabilježena niti jedna nesreća ili ozljeda. Godišnje preveze oko 750 tisuća građana i turista.
Stanovnici Barcelone mogu svoje staro vozilo na benzin zamijeniti za trogodišnju besplatnu propusnicu za gradski prijevoz. Više pročitajte ovdje.