Traju radovi na okretištu iz 1948.: Do kraja godine, veći i sigurniji Mihaljevac
Okretište Mihaljevac nije obnovljeno ni na bilo koji način uređivano od 1948. godine. Okretište je staro te je ne samo postalo manje sigurno zbog manjka održavanja, već se i protok građana koji ga koriste s godinama povećao. Radovima na rekonstrukciji okretišta porast će protok vozila javnog prijevoza i olakšat će se pristup donjem polazištu žičare. Očekuje se da će se na taj način više građana odlučiti za put na ‘Sljeme’ javnim prijevozom.
U ožujku je najavljen početak radova na poznatom zagrebačkom okretištu Mihaljevac. Okretište je značajno između ostalog i jer je veza sa podsljemenskim zagrebačkim naseljima, no ulaganje u ovu infrastrukturu bilo je i više nego nužno jer okretište nije obnavljano od 1948. godine. Radovi su krenuli prije mjesec dana, zbog čega je na snagu stupila posebna regulacija prometa, a mogli bi potrajati do kraja ove godine. Gradske vlasti nadaju se sufinanciranju većeg dijela putem EU fondova.
Galerija 13 Fotografija
Otvori– Danas smo došli na tramvajsko okretište Mihaljevec zato što smo prošli mjesec započeli sa rekonstrukcijom okretišta koje nije obnavljano još od 1948. godine. Znači, gotovo 80 godina. Kao što smo rekli, ulažemo velike napore i novac u obnovu tramvajske infrastrukture infrastrukture pa tako i ovog okretišta, ali i u ispravljačke stanice. Grad ima problema sa izbacivanjem napona na određenim ispravljačkiim stanicama, od kojih su neke stare i preko 50 godina. To je sve nužno modernizirati kao tramvajske pruge koje obnavljamo, kao i okretišta, rekao je o aktualnim radovima zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Veća sigurnost i brže putovanje
Obnova Mihaljevca bila je prijeko potrebna, ne samo zbog smanjene sigurnosti za građane koji redovito prolaze okretištem zbog zastarjele infrastrukture, već i radi prilagodbe velikom broju putnika. Naime, poznato je da okretištem Mihaljevac svakodnevno cirkulira velik broj građana pa se i o ovom aspektu razmišljalo kad se osmišljalo kako će se okretište unaprijediti.
– Ono što je ključno za građane je što će im nova infrastruktura omogućiti i bržu i sigurniju izmjenu tramvaja i autobusa. Ovi radovi usključuju izgradnju nove tramvajske pruge, izgradnju novih stajališnih perona, nove kontaktne i kabelske mreže, novog sustava odvodnjavanja, novog autobusnog terminala, nova parkirališta za taksi vozila i za vozila za osobe smanjene pokretljivosti. Nove pješačke staze, novu nadstrešnicu, kao i hortikulturalno uređenje i proširenje zelenih površina, dodao je Tomašević.
Prijava za EU fondove
Nadovezao se rekavši kako će se na jednom dijelu terminala graditi i novi polazni kolosijek zbog čega se i najavljuje veći protok vozila nakon što se radovi privedu kraju. Okretište će tako dopustiti prometovanje većeg broja vozila, zbog čega bi se lakše moglo doći i do donje postaje žičare.
Radovi bi, rekao je Tomašević mogli potrajati do kraja godine, a za financiranje projekta koji će možda dostići cijenu od 4 miljuna eura, nada se sufinanciranju većeg dijela od strane EU. Za EU fondove, plan je prijaviti grad čim bude raspisan poziv Ministarstva prometa, koji se očekuje u posljednjem kvartalu. Voditelj gradilišta opisao je kako su se tijekom radova javili izazovi, no da su većim dijelom bili očekivani zbog starosti cjelokupne infrastrukture na okretištu.
Na kojim još dionicama u Zagrebu je krenulo do zamjene dotrajale tramvajske pruge doznajte ovdje.