Završena grandiozna građevina u Velikoj Britaniji: 3.600 kubika betona podignuto za najduži vijadukt
Vijadukt Colne Valley, dug 3,4 kilometra i najduži u Velikoj Britaniji, završen je kao ključni dio brzoj željezničke linije HS2 koja povezuje London s Handsacreom i Birminghamom. Konstrukcija koristi 1.000 preobilkovanih betonskih segmenata, postavljenih pomoću 160-metarske lansirne grede, uz dodatne betonske i hidroizolacijske radove za dugotrajnost i sigurnost. Vijadukt uključuje i odvodne sustave, nadzor konstrukcije i zvučne barijere, te pokazuje prednosti segmentne prefabrikacije i smanjen utjecaj na okoliš, s planiranim završetkom svih radova do 2026. godine.

Najduži britanski vijadukt, Colne Valley | Foto: Grimshaw
High Speed 2 (HS2) trenutačno je najveći i najambiciozniji infrastrukturni projekt u Velikoj Britaniji. Riječ je o brzoj željezničkoj liniji koja povezuje Handsacre u južnom Staffordshireu s Londonom, uz dodatni ogranak prema Birminghamu. HS2 je druga britanska pruga namijenjena isključivo brzim vlakovima, nakon High Speed 1 koja povezuje London s Eurotunnelom ispod La Manchea. Projekt je započeo 2019. godine i od tada predstavlja ključni korak u modernizaciji željezničke infrastrukture zemlje.
Od najnovijih vijesti, završena je izgradnja vijadukta Colne Valley, najdužeg željezničkog vijadukta u Velikoj Britaniji, dugog 3,4 kilometra. Konstrukcija premošćuje kopno i vodu između tunela Chiltern i londonskog pristupa Eustonu, omogućujući brze vlakove koji razvijaju brzinu do 320 km/h. Vijadukt je prepoznatljiv po elegantnoj, zaobljenoj krivulji koja se skladno uklapa u krajolik doline Colne. Njegova izgradnja označava važan korak u realizaciji cijele linije HS2, objavila je na svojoj službenoj stranici kompanija Concrete Connect.
Prefabrikacija i beton
Konstrukcija vijadukta izgrađena je od tisuću preoblikovanih betonskih segmenata, svaki težine do 140 tona, proizvedenih na licu mjesta prema jedinstvenim geometrijama. Segmenti su postavljeni pomoću 160-metarske lansirne grede ‘Dominique’, a posljednji segment postavljen je u rujnu 2024. godine.
Nakon postavljanja kolničke ploče izvedeni su ključni betonski radovi, uključujući izlijevanje preko 3.600 kubika betona za rubni sustav i postavljanje hidroizolacijske membrane s dodatnom betonskom pločom ojačanom čeličnim vlaknima. Ovi radovi osiguravaju dugoročnu trajnost i otpornost konstrukcije na pukotine.

Najduži britanski vijadukt, Colne Valley | Foto: Grimshaw

Najduži britanski vijadukt, Colne Valley | Foto: Grimshaw
Dodatni infrastrukturni elementi
Uz samu kotlovnicu, izvedeni su i unutarnji odvodni sustavi, elementi za nadzor konstrukcije te četverometarske zvučne barijere s obje strane vijadukta. Radove su podržali brojni izvođači i dobavljači, uključujući Kilnbridge, J Coffey Group i Tarmac, uz nadzor tvrtke SOCOTEC.
Vijadukt jasno pokazuje prednosti segmentne prefabrikacije, kontrolu kvalitete i smanjen utjecaj na okoliš. Očekuje se da će završni radovi biti dovršeni do 2026. godine, prije nego što vijadukt bude pušten u pogon.

Najduži britanski vijadukt, Colne Valley | Foto: Grimshaw
Najnoviji tunelski napredak
Trenutačno su aktivna tri velika gradilišta. Najimpresivnije među njima je izgradnja tunela Northolt u Londonu, koji je sada korak bliže dovršetku – tunelska bušilica nazvana Emily završila je bušenje u dužini od 3,4 kilometra, što je objavljeno i na službenoj stranici projekta. Osim toga, u tijeku je i postavljanje prvih perona, kao i gradnja velikog vijadukta uz autocestu M6.
Tunelski tim tvrtke HS2 u Londonu ostvario je značajan napredak u izgradnji tunela Northolt nakon posljednjeg u nizu složenih proboja. Tunelski stroj imena Emily završio je bušenje duljine 5,5 kilometara u Green Park Wayju u četvrti Greenford na zapadu Londona. Emily je treći od ukupno četiri TBM-a koji su dovršili svoj dio posla na ovom tunelu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.