Češka gradi najviši neboder u državi: Poput olupine broda dizat će se 125 metara u visinu
Prag će uskoro dobiti novu arhitektonsku ikonu – višenamjenski neboder Top Tower, koji će postati najviša zgrada u zemlji. Objekt od 125 metara, s dodatnih 10 metara visokim umjetničkim detaljem, spajat će stambene, poslovne i kulturne sadržaje, uključujući panoramski vidikovac. Projekt predviđa uređenje javnih prostora, modernu infrastrukturu i ekološke standarde gradnje. Top Tower trebao bi postati simbol modernog urbanizma i nova atrakcija češke prijestolnice.

Top Tower, Prag, Češka Republika | Foto: Architekt David Cerny
Diljem Europe niču impresivni neboderi i suvremene građevine, a Prag se već odavno može pohvaliti jedinstvenim arhitektonskim ostvarenjima poput slavne Plesne kuće. No, češka prijestolnica uskoro bi mogla dobiti novu znamenitost – višenamjenski neboder Top Tower. Projekt razvojne tvrtke Trigema predviđa izgradnju ovog monumentalnog objekta uz stanicu metroa Nové Butovice, a gradsko vijeće već je odobrilo potrebne izmjene urbanističkog plana.
Top Tower predviđen je kao najviša zgrada u Pragu i cijeloj Češkoj. Sama konstrukcija dosezat će 125 metara, dok će je dodatno naglašavati deset metara viša umjetnička instalacija u obliku brodoloma, odnosno olupine broda. Dizajn potpisuju arhitekt Tomáš Císař i renomirani umjetnik David Černý, a koncept spaja stambeni, poslovni i kulturni sadržaj. Unutar nebodera planirani su stanovi za najam, uredi, trgovine te kulturno-iskustveni centar.
Financijski doprinosi i javni prostori
Kako bi dobila dozvolu za gradnju, tvrtka Trigema obvezala se Gradu Pragu i gradskoj četvrti Prag 13 osigurati doprinose u vrijednosti od približno 3,1 milijun eura. Dio će biti isplaćen u gotovini, dok će ostatak biti uložen u obnovu i izgradnju javne infrastrukture – od revitalizacije parkirališta i podvožnjaka do novih pješačkih prijelaza, liftova i javnih prostora. Prag će pritom dobiti oko 2,49 milijuna eura, a Prag 13 dodatnih 620.000 eura.
Projekt Top Tower zamišljen je kao višenamjenski prostor koji neće služiti samo stanarima i poslovnim korisnicima, već i široj javnosti. U sklopu zgrade bit će uređen trg ispred poliklinike Lípa te novi pješački prolaz između metro stanica Nové Butovice i Hůrka. Posebnu atrakciju činit će vidikovac na samom vrhu nebodera s panoramskim pogledom na jugozapad Praga. Uz to, projekt uključuje i ekološke komponente: sustav za prikupljanje kišnice, energetski učinkovit dizajn te cilj postizanja LEED Gold certifikata, piše na stranici službenoj projekta.

Top Tower, Prag, Češka Republika | Foto: Architekt David Cerny

Top Tower, Prag, Češka Republika | Foto: Architekt David Cerny
Promjene u prometu i infrastrukturi
Kako bi se rasteretilo postojeće prometno opterećenje, u blizini će biti izgrađeno novo višekatno parkiralište, udaljeno oko 200 metara od buduće zgrade. Parkirna mjesta ispod samog nebodera također će biti dostupna javnosti.
Novi prometni i pješački pravci povezivat će Top Tower s okolnim ulicama, čineći ga prirodnim dijelom već postojećih urbanih cjelina poput Trga Sluneční i kulturnog kompleksa Czech Photo Centre. Top Tower neće biti samo najviša građevina u zemlji, već i simbol modernog urbanizma i umjetničkog izričaja. Zahvaljujući spoju arhitekture, ekologije i javnih sadržaja, Prag će dobiti novu atrakciju koja će stajati uz bok njegovim najpoznatijim građevinama.

Top Tower, Prag, Češka Republika | Foto: Architekt David Cerny
Modernizacija praške infrastrukture
Osim što se u Pragu planira graditi najviši neboder, modernizira se i praška željeznička infrastruktura. Češka državna kompanija Správa železnic, koja upravlja željeznicama, službeno je predstavila budući dizajn novih linija u glavnom željezničkom čvorištu, prema službenom dokumentu. Prijašnja studija izvodljivosti sada je potvrđena od strane Središnjeg povjerenstva Ministarstva prometa, a prema trenutačnim najavama, radovi bi trebali započeti oko 2035. godine.
Odobrena varijanta predviđa dvije odvojene trase tunela te dvoetažni centralni kolodvor smješten ispod Glavnog željezničkog kolodvora. Kao dio kompromisnog sporazuma sa Srednjočeškom regijom, projekt je nadopunjen dodatnim stanicama podzemne željeznice. Prema riječima ministra prometa Martina Kupke, tuneli će biti dugački 10,6 kilometara, a ukupni troškovi iznose 185 milijardi čeških kruna, odnosno približno sedam milijardi eura.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.