Pretraga

Dodijeljen ugovor od 70 milijuna eura za projekt koji će totalno preobraziti jug Zagreba

A- A+

Za izgradnju novog južnog ulaza u Zagreb konačno je ugovorena izvedba projekta s odabranim izvođačem. Oko dva mjeseca nakon što je izašla vijest o tome da će posao pripasti kineskoj tvrtki China Road and Bridge Corporation (CRBC) i razdoblja u kojemu nisu pristigle žalbe, s naručiteljem Hrvatskim autocestama potpisan je skoro 70 milijuna vrijedan ugovor. Novi ulaz u grad Zagrepčani mogu očekivati za više-manje – dvije i pol godine.

Ranžirni kolodvor | Foto: Wikimedia commons

Posao izvedbe vijadukta preko Ranžirnog kolodvora u jugoistočnom dijelu Zagreba sada i službeno kreće. Za razliku od prošlog postupka u javnoj nabavi, ovoga puta nije bilo žalbi na odabir pa ni prepreka da konačno počne izgradnja novog južnog ulaza u Zagreb za nešto manje od 70 milijuna eura.

Odabrani China Road and Bridge Corporation (CRBC) za završetak ima 30 mjeseci, nakon čega će i Grad moći realizirati započetu tramvajsku zonu u punom profilu. Uz to, netom je dodijeljen ugovor i izvođaču rekonstrukcije Ranžirnog kolodvora.

Izdvojeni članak

Dva napuštena gradilišta bolne su točke omiljenih zagrebačkih kvartova: Jedan skelet prodan, što je s drugim?

Ulaz s autoceste Zagreb-Sisak

U rujnu smo pisali o tome kako je poslije poništenja postupka nabave za Izgradnju vijadukta Ranžirni kolodvor i novog ulaza u Zagreb s autoceste A11 donesena nova Odluka o izvođaču. S ponudom od 67,3 milijuna eura očito su bili najpovoljniji za izvedbu 700 metara vijadukta, u okviru zahvata ukupne duljine od oko jednog kilometra.

Kako smo tad naveli, ponovno otvaranje ponuda razotkrilo je šest zainteresiranih ponuditelja. Na popisu su se našli zajednica Kamgrada i Maeg Costruzioni Spa iz Italije, zajednica tvrtki Strabag AG, Strabag, Đuro Đaković Montaža i Zagreb-montaža, zajednica Heringa i Magme, GIP Pionir (koji inače radi proširenje Sarajevske), zajednica Slovenaca CGP te domaćeg Texo moliora i, na kraju, turski Dogus Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi.

S odabranom tvrtkom je pak upravo ugovorena izgradnja koju bi trebali završiti za 30 mjeseci. Dakle, za dvije i pol godine, Zagreb bi trebao imati novi ulaz u grad.

Dvije i pol godine za 1 km

Zahvat će uključivati prvu dionicu autoceste A11 Zagreb-Sisak od Jakuševca do Velike Gorice (jug). Nulti kilometar bit će u čvorištu Jakuševec na obilaznici Zagreba, na autocesti A3.

– Puštanjem u promet izgrađenog djela te dionice južno od obilaznice Zagreba krajem 2015. godine, čvorište Jakuševec na Zagrebačkoj obilaznici samo je djelomično u funkciji (4 rampe), te je na tom dijelu obilaznice došlo do povećanja prometa. Do čvorišta Jakuševec sa sjeverne strane predviđena je prometnica koja spaja Sarajevsku cestu, s autocestom preko čvorišta Jakuševec, pojašnjeno je, uz napmenu da će prometnica prelaziti objekt ‘Zagreb Ranžirni kolodvor’, preko kolodvora.

Izdvojeni članak

Produžetak ulice u Zagrebu do novog savskog mosta: Povući će se pruga s Ljubljanice, evo detalja

Razradom projekta, došlo se do rješenja konstrukcije vijadukta preko Ranžirnog kolodvora, gdje su samo tri stupišta u dijelu smjernih skupina (umjesto prijašnjih četiri) bez da to ima utjecaj na povećanje troškova izgradnje. Ovim glavnim projektom izgradnja stupišta za posljedicu ima ukidanje tri kolosijeka u smjernim skupinama. Za ostala stupišta, neće biti potrebno uskraćivanje kolosijeka, piše u projektnoj dokumentaciji.

Rekonstrukcija kolodvora

Podsjećamo, i Ranžirni kolodvor proći će kroz rekonstrukciju, za što je također netom dodijeljen ugovor. Taj posao, od skoro 5 milijuna eura ugovorila je HŽ Infrastruktura s tvrtkom Cenoza promet 3. studenog 2025., nakon što je tvrtka ljetos odabrana u postupku javne nabave.

O milijunskom poslu pisali smo na proljeće ove godine. Za izvođenje radova, tada smo izvijestili, raspisan je javni natječaj ukupne vrijednosti 4,2 milijuna eura, tako da je odabir nešto premašio procjenu. Rekonstrukcija, naveli smo, podrazumijeva velik infrastrukturni zahvat na gornjem i donjem ustroju željezničke pruge, a sve bi trebalo trajati šest mjeseci. Više o rekonstrukciji pročitajte ovdje.

HAC su ‘zakočile’ žalbe

Ovaj zahvat tako bi trebao biti gotov dok će se izgradnja novog vijadukta tek zahuktavati. Podsjećamo, priča s HAC-ovim vijaduktom otegnula se zbog žalbi u sustavu javne nabave.

Izdvojeni članak

HŽ sprema neviđeni projekt u Zagrebu: U planu vlak do aerodroma i nova stajališta

Kako smo pisali, ovom odabiru prethodila je žalba na posljednji postupak nabave. U lipnju, DKOM je izdao Rješenje o poništenju Odluke o odabiru od 14. ožujka za izgradnju vijadukta Ranžirni kolodvor koju su donijele Hrvatske autoceste (HAC).

U obrazloženju stoji kako su se na prošlu odluku žalili Kinezi te zajednica Kamgrada i Maeg Costruzioni. U svojim žalbama, navedeno je, osporavali su valjanost odabrane ponude, a osim poništenja odluke tražili su i naknadu troškova žalbenog postupka.

I stvarno, u Rješenju DKOM-a naručitelju HAC-u naloženo je da u roku od osam dana naknadi žaliteljima troškove žalbe. Produljenje ovog postupka navelo je Grad Zagreb da se u gradnji prve nove tramvajske zone u Zagrebu okrenu novom, kraćem rješenju kako bi građani uistinu uskoro dočekali novi tramvaj, no nova vijest o odabiru daje nade da će vijadukt u naredne tri do četiri godine postati stvarnost. Ne zaboravimo, opet se čeka prolazak 10 dana za žalbe prije nego bude sigurno da će ovog puta odabrani uistinu biti uvedeni u posao! Ovdje pročitajte našu reportažu o ‘skraćenoj’ trasi Sarajevske s privremenim okretištem.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap