Pretraga

Ovo su dva dugo iščekivana produžetka ulica iz zagrebačkog GUP-a: ‘Kucnuo čas’ za Vatikansku i Baštijanovu

A- A+

Poprilično značajni produžeci ulica u Zagrebu obećani su na području gradske četvrti Trešnjevka i Novi Zagrebu-Istok i Novi Zagreb-Zapad. U prvom slučaju planira se dogradnja Baštijanove prvo do Rudeške pa sve do Zagrebačke što bi bio ogroman prometni prevrat na Trešnjevki. U drugom, čeka se na produžetak Vatikanske, također u više faza. Posljednja etapa dogradnje uključuje tramvajsku prugu preko novog Jarunskog mosta. Istražili smo status svakog projekta. 

U Zagrebu bi se trebale dograditi ove dvije ulice | Foto: EOJN

Neke ulice u Zagrebu prije puno godina su trebale dobiti produžetke, ali to se nikad nije dogodilo. Ili su ishođene lokacijske dozvole s kojima nitko nikad ništa nije napravio, možda se ‘stalo’ na rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, ili je bio neki treći razlog.

No, novi natječaji koji su u posljednja dva ili tri mjeseca osvanuli u javnoj nabavi daju naslutiti kako su iznova izronila dva važna projekta na Trešnjevki i u Novom Zagrebu. Radi o ulicama Baštijanovoj i Vatikanskoj ulici. Druga dogradnja uključuje i novu tramvajsku prugu preko Jarunskog mosta pa smo Grad upitali za status oba projekta.

Izdvojeni članak

Dva napuštena gradilišta bolne su točke omiljenih zagrebačkih kvartova: Jedan skelet prodan, što je s drugim?

Promjena na Trešnjevki

Ulica Matka Baštijana nalazi se na području Trešnjevke Sjever i vodi od Selske ceste do autobusnog okretišta na ulici Voltino. No, već odavno je trebala dobiti produžetak. Prema lokacijskoj dozvoli iz 2017. godine dogradila bi se prometnica s komunalnom infrastruktorom od Ulice Dragutina Golika do Rudeške ceste. Tako bi se jedan njen dio proširio, a u drugom dijelu dobila bi produžetak.

U prvoj fazi izvelo bi se 7 metara širok kolnika, s pješačkim hodnikom od 2,20 metara i biciklističkom stazom širokom jedan metar. No, ulica bi dobila i nastavak do Zagrebačke ulice. Kakav je trenutno status tog projekta, upitali smo Grad Zagreb.

Prva faza dogradnje Baštijanove ulice | Foto: EOJN screenshot

– Za navedeni zahvat su izdane dvije lokacijske dozvole. Za jednu dionicu od Ulice Dragutina Golika do Rudeške ceste i jedna za dionicu od Rudeške ceste do Zagrebačke ceste. Trenutno je u tijeku izrada glavnih projekata budući da su se za navedeno tek sada stekli uvjeti kroz rješavanje imovinsko-pravnih poslova, a kako bi se ishodile građevinske dozvole. Kroz razradu glavnih projekata će se utvrditi je li potrebna izmjena i dopuna postojećih lokacijskih dozvola, naveli su napominjući da je prema GUP-u ova ulica od produžene Ulice Črnomerec na istoku do Zagrebačke ceste na zapadu kategorizirana kao glavna gradska ulica.

Dvije faze dogradnje Baštijanove ulice na Trešnjevki | Foto: EOJN screenshot

Produžetak Vatikanske

Nešto južnije, stanari gradskih četvrti Novi Zagreb – Istok i Novi Zagreb – Zapad čekaju svoje dionice Vatikanske ceste. Iako trenutno prolazi od Sarajevske do SR Njemačke, prema gradskom GUP-u, trasa produžene Vatikanske vodi od tuda preko Avenije Većeslava Holjevca, koridora željezničke pruge i Remetinečke ceste do Jadranske avenije. Zatim, sve do produžene Vrapčanske ulice. Čini se da se trenutno čekaju pomaci za dva, odvojena produžetka tih ulica.

– Za dionicu od Ulice SR Njemačke do Avenije Većeslava Holjevca izrađen je idejni projekt, ishođena je lokacijska dozvola i pokrenuta je izrada parcelacijskog elaborata temeljem kojeg će se pokrenuti rješavanje imovinsko-pravnih poslova, napisali su nam iz Grada Zagreba bez napomena o tome kad se očekuje završetak elaborata.

S druge strane, za dionicu od produžetka Vatikanske pa do produžene Vrapčanske ulice, do Jadranske avenije, o čemu smo pisali ovdje, potvrdili su da i dalje traje postupak javne nabave za odabir projektanta idejnog projekta. Idejni projekt omogućit će i ishođenje lokacijske dozvole.

Produžetak Vatikanske, EOJN

Nova stajališta, novi most

Ovaj drugi produžetak, pisali smo, uključuje i dogradnju tramvajske pruge do Horvaćanske. Stoga podrazumijeva i izgradnju Jarunskog mosta, zbog čega smo s Gradom provjerili i status tog projekta.

Odgovorili su nam kako je za most u produžetku Vrapčanske dosad izdana lokacijska dozvola, te da traje rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Uz to se priprema dokumentacija za izradu glavnog i izvedbenog projekta.

Prva faza tramvajske pruge preko Jarunskog mosta | Foto: EOJN

Kako smo spomenuli, ovuda bi prolazila nova tramvajska pruga u gradu, odnosno druga od dvije planirane faze njenog proširenja. U prvoj fazi, tračnice bi se postavljale na potezu od Savskog gaja do produljene Vrapčanske ulice, uz 6 novih lokacija tramvajskih stajališta. Druga dionica vodila bi od produžene Vrapčanske ulice, preko mosta Jarun, do Horvaćanske ceste, a uključivala bi izgradnju pet novih tramvajskih stajališta, opisuje ZET-ov Projektni zadatak.

U prvom slučaju, stanice bi bile redom Savski gaj-rotor, Vice Vukova, Blato, Sveučilišna bolnica istok, Sveučilišna bolnica-zapad te Vrapčanska-Vatikanska. U drugom, novih pet stanica redom bi bile Vrapčanska/Vatikanska, Priobalna, Vrbje, Jarunska te Vrapčanska/Horvaćanska.

Ovako bi izgledala druga faza tramvajske pruge preko Jarunskog mosta | Foto: EOJN

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap