Pretraga

Prokopan prvi kilometar druge cijevi tunela Učka: ‘Radi se u tri smjene, čak i noću’

A- A+

Na trasi tunela radi se 24 sata dnevno, u tri smjene. U ovom trenutku probijeno je 600 metara s istarske i gotovo 400 metara cijevi s kvarnerske strane. U jednom danu s obje strane se može probiti do 25 metara tunela. To je trenutačno najveća investicija u našu cestovnu infrastrukturu koja se ne financira ni iz proračuna ni europskim sredstvima.

Učka | Foto: RGN Fakultet/Facebook

Miniranja prate seizmografi zbog sigurnosti postojećeg tunela. Trasa će u novoj cijevi biti vezana sa sadašnjim tunelom poprečnim spojevima svakih 250 metara.

–  Bušimo čelo trase. Imamo na čelu jumbo bušilice pa nakon toga punimo rupe eksplozivom i miniramo ih. Tada odvozimo materijal, rekao je Tomislav Vinski, inženjer gradilišta tunela Učka, piše HRT.

Prema riječima generalnog direktora Bine Istre Darija Silića ako geološki uvjeti to budu dopuštali, cilj je oko 6.8.2023. potpuno probiti drugu cijev. Prije toga se moraju izbušiti 5634 metra tunela odnosno izvaditi 550 tisuća prostornih metara materijala. U jednom danu obave se do četiri miniranja.

Očekivano otvorenje? Sezona 2024.

Kad sve bude gotovo Istra i Kvarner bit će spojeni s autocestom u punom profilu i primjerice iz Zagreba do Istre stizat će se za malo više od dva sata. Druga cijev tunela Učka bit će otvorena za promet u lipnju 2024. uoči ljetne turističke sezone. Istarski ipsilon tada će biti spojen sa sustavom hrvatskih autocesta. Od Zagreba do Istre putovat će se dva i pol sata.

Pratite bušenje tunela zajedno s nama. Prijašnje članke možete pogledati ovdje:

Izdvojeni članak

Radovi na tunelu Učka napreduju prema planu, probijeno već 700 metara

 

Izdvojeni članak

Druga cijev tunela Učka probija se s tisuću kilograma eksploziva dnevno

Copy link
Powered by Social Snap