Iako se s nestrpljenjem iščekivalo spajanje Pelješkog mosta, to nikako nije značilo da su radovi na izgradnji jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj ujedno i gotovi. Ovih dana tako traju radovi na njegovom opremanju, a usporedno s tim u tijeku su i radovi na izgradnji pristupnih cesta te će tek kada se sve to privede kraju most biti pušten u promet. Podsjetimo, Pelješki most bi prema planiranom stanju trebao biti u funkciji već na ljeto sljedeće godine, čime će se uvelike poboljšati prometna povezanost te će se konačno povezati krajnji jug Dalmacije s ostatkom Hrvatske.
U tijeku je opremanje Pelješkog mosta | foto: YouTube, EdoStuff Aviation
Skoro mjesec dana je prošlo od kada je spojen zadnji segment čelične kosnstrukcije Pelješkog mosta, a sada traju radovi na njegovom opremanju te bi, prema planiranom roku, most trebao biti završen početkom iduće godine. Usporedno s opremanjem mosta traju i radovi na izgradnji brojnih pristupnih cesta s pripadajućim tunelima, mostovima i vijaduktima.
Sve to, naravno, prouzrokovalo je vrlo velike gužve proteklih tjedana na prolasku kroz Neum, a ujedno i otežano prometovanje na dijelu Jadranske magistrale gdje se rade pristupne ceste mostu. Podsjetimo, Pelješki most jedan je od najvećih projekata u Hrvatskoj uopće, koji će tek nakon što se u potpunosti opremi i izgradnjom pristupnih cesta biti otvoren za promet. Štoviše, tada će konačno biti spojen krajnji jug Dalmacije s cijelom zemljom te će biti omogućeno nesmetano putovanje ljudi i roba.
U tijeku opremanje Pelješkog mosta
Spajanje zadnjeg segmenta čelične konstrukcije Pelješkog mosta nikako nije značilo da je on u potpunosti završen. Tako je ovih dana u punom zamahu njegovo opremanje, naime, postavlja se ograda za zaštitu od vjetra, potom se nanosi antikorozivna zaštita te se završava betoniranje razdjelnog pojasa između dva prometna traka, prenosi portal HRT.
– Osim što je ovo jedno od najvećih gradilišta u Europi, posebno je to što most Pelješac prije svega rješava pitanje spajanja teritorija RH s obzirom na to da smo jedina država u EU čiji je teritorij odvojen granicama druge države, rekao je Davor Perić iz Hrvatskih cesta za HRT.
Most izložen vrlo jakim vjetrovima
Pelješki je most je sagrađen na seizmički vrlo aktivnom području, a osim toga izložen je jakim vjetrovima pa su se upravo zbog toga prvi put u svijetu tu ugrađivali piloti u jednom komadu u tlo. Riječ je dakle o iznimnom pothvatu, a most je zapravo po svim karakteristikama jedinstven u svijetu.
– Govorimo o mostu koji je zaista u svjetskim razmjerima jedan mega projekt, mislim da nas svrstava u pet mostova koji su sagrađeni od početka ovo stoljeća i zaista jedinstven po svim karakteristikama, rekao je za HRT Igor Džajić, član Uprave Instituta IGH.
Pogodnosti mosta
Most koji će napokon povezati hrvatski teritorij gradili su Kinezi, a nadzirali Hrvati. Štoviše, Stjepan Lakušić, dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu, posebno ističe da je cijeli nadzor povjeren hrvatskom konzorciju, što je pak izuzetno važno jer taj objekt ostaje upravo našoj zemlji te mi moramo voditi računa o njemu. Zapravo, treba se osigurati što veća kvaliteta građevine na navedenom području koja će povećati njenu trajnost, a to će ujedno osigurati da troškovi održavanja konstrukcije u budućnosti budu što manji.
Mnogi očekuju brojne pogodnosti Pelješkog mosta, uključujući bolju prometnu povezanost koja će uvelike olakšati život, poslovanje, a možda će most potaknuti doseljavanje i daljnji razvoj turizma.
– Što se tiče turizma, bit će povećanja, ali ne toliko. Da bi ljudi ostali u nekom kraju, trebaju imati profitabilnu aktivnost ne samo dva mjeseca u godini, nego barem deset mjeseci u godini. Da bi imali 10 mjeseci efikasnu aktivnost u nekom kraju, onda moraju imati neke druge uvjete, rekao je za HRT ekonomski analitičar Ljubo Jurčić.