Pretraga

Pogledajte pristupne ceste i zahtjevne radove oko Pelješkog mosta koji su zasjenjeni

A- A+

Nakon što je fokus javnosti cijelo vrijeme bio usmjeren na izgradnju impozantnog Pelješkog mosta, na kojem su nedavno i okončani radovi spektakularnim postavljanjem njegova zadnjeg segmenta, a kojim je ujedno spojena južna Dalmacija s ostatkom Hrvatske, istovremeno su u potpunosti pali u zaborav svi građevinski radovi na pristupnim cestama s pripadajućim tunelima, mostovima i vijaduktima. Naime, riječ je o izuzetno važnim i zahtjevnim radovima na teško dostupnim i izrazito brdovitim lokacijama, čiji je dovršetak ujedno i preduvjet puštanja Pelješkog mosta u promet. U tijeku su, između ostalog, završni radovi na petom najdužem tunelu u Hrvatskoj zvanom Debeli brijeg, a radi se i na jako zahtjevnom građevinskom pothvatu tunel Supavo – most Ston – tunel Polakovica.

Pelješki most

Pristupne ceste uz Pelješki most – vizualizacija | foto: YouTube, Poslovni dnevnik     

Nedavno dovršeni Pelješki most, kojim je konačno povezana cijela Hrvatska i koji je svakako najimpozantnija i ključna građevina cijelog projekta vrijednog četiri milijarde kuna, bacio je, pomalo neopravdano, u sjenu sve građevinske radove koji se odvijaju na pristupnim cestama s pripadajućim tunelima, mostovima i vijaduktima. Zapravo, dovršetak tih radova ujedno je preduvjet da bi Pelješki most uopće mogao biti otvoren za promet, a na pojedinim brdovitim lokacijama riječ je o radovima koji su zahtjevniji čak i od onih u samom Neretvanskom kanalu.

Naime, Pelješki most tek je prva faza mnogo opširnijeg prometnog projekta, pa tako trenutno u srcu Pelješca i daleko od očiju javnosti razni strojevi buše brda i lome stijene, osiguravajući na taj način svu potrebnu prometnu infrastrukturu da bi Pelješki most u predviđenom roku, u ljeto sljedeće godine, bio u funkciji.

Izdvojeni članak

Novi prijedlog za ime Pelješkog mosta: General Ante Gotovina dao svoj prijedlog

Projekt Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom

O izuzetnoj važnosti svih pristupnih cesta u sklopu strateškog projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom posvjedočio je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković – Često govorimo o Pelješkom mostu, međutim, treba reći kako je dionica pristupnih cesta preko samog poluotoka itekako zahtjevna i gdje samo tunel Debeli brijeg predstavlja peti najduži tunel u cijeloj Hrvatskoj, prenosi portal Net.hr.

Također, Davor Perić, nadzorni inženjer Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta, smatra da je izgradnja pristupnih cesta ostala pomalo u sjeni izgradnje glavnog objekta – Kada se govori o pristupnim cestama možda se, na neki način, podcjenjuje kompleksnost tog zahvata. A tamo ima objekata koji su na vrlo teškom terenu i teški su za izvesti.

Dodaje da austrijski Strabag izvodi radove u dijelu dugom desetak kilometara koji će spojiti most s postojećom državnom cestom od Stona do Orebića, a dio koji je predviđen kao obilaznica Stona i kojim se ponovno vraća na magistralu u duljini oko osamnaest kilometara gradi grčki Avax.

Treća i četvrta faza radova tako uključuju izgradnju 9,89 kilometara pristupnih cesta na Pelješcu te izgradnju stonske obilaznice s dvije poddionice: Sparagovići/Zaradeže – Prapratno (10,2 kilometra) i Prapratno – Doli (7,89 kilometara), a sveukupno se radi o 32,5 kilometra novih cesta.

Pelješki most

Pelješki most zasjenio sve druge važne i zahtjevne radove na pristupnim cestama – vizualizacija | foto: YouTube, Poslovni dnevnik

Tuneli, mostovi, vijadukti

Naime, iza Stona trenutno se iskapa tunel Supavo dužine oko 1,3 kilometra, a do sada ga je već pola probijeno. Grčki inženjeri iz tvrtke Avax koji rade na stonskoj obilaznici smatraju da bi se taj tunel mogao u potpunosti iskopati već u rujnu ove godine, prenosi portal Zadarski.hr. Štoviše, prije koji tjedan radnici su ugledali svjetlo na kraju tunela Polakovica dužine oko 1,2 kilometra, a koji izlazi na skoro pola kilometra dug most Ston, koji se pak dalje spaja s tunelom Supavo te se stoga radi o iznimno zahtjevnom građevinskom pothvatu tunel-most-tunel.

U tijeku su završni radovi betoniranja i hidroizolacije u tunelu Debeli brijeg koji je dug 2,4 kilometra i predstavlja peti najduži tunel u cijeloj Hrvatskoj, a prvi je iskopan još u prosincu prošle godine, čak 74 dana prije predviđenog roka. Inženjer Nedim Imamović iz Strabaga za Zadarski.hr kaže da je prilikom probijanja tunela bilo i nepredviđenih situacija, odnosno pojavljivale su se kaverne u kamenu što je zahtijevalo dodatna ojačanja, naime, postavljali su se čelični lukovi i mlazni beton.

Potkraj travnja ove godine također je prije predviđenog roka probijen i tunel Kamenice, čija dužina iznosi oko pola kilometra. Uz trenutne radove na spomenutim tunelima, u jeku su i zahtjevni radovi na vijaduktu Prapratno (215 metara), mostovima Dumanja Jaruga I (488 metara) i Dumanja Jaruga II (80 metara) te vijaduktu Doli (156 metara).

Pristupne ceste s pripadajućim tunelima, mostovima, i vijaduktima u potpunosti će izmijeniti vizuru poluotoka, pa su tako danas, na mjestima gdje ljudska noga možda nikada nije kročila, u pogonu stotine građevinskih strojeva i radnika. Podsjetimo, Pelješki most koji spaja Komarnu i Brijesta, zajedno sa svim pristupnim cestama skratit će put od Zagreba do Dubrovnika za dva sata.

U nastavku vam donosimo i vizualizaciju pristupnih cesta uz Pelješki most.

Pogledajte pristupne ceste i zahtjevne radove oko Pelješkog mosta koji su zasjenjeni
Share via
Copy link
Powered by Social Snap