Pretraga

Ugovoreni radovi posljednje dionice istarskog ipsilona, druga cijev ‘Učke’ u prometu sljedeće ljeto

A- A+

Potpisan je ugovor s izmjenama i dopunama o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje “Jadranske autoceste“ – dionica Dragonja – Pula i Kanfanar – Pazin – Matulji, čijom će realizacijom biti završen Istarski ipsilon. Riječ je o radovima vrijednim 200 milijuna eura.

istarski ipsilon

Istarski ‘ipsilon’ | foto: Istarska županija

Izmjene ugovora potpisali su potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković i generalni direktor koncesionara Bina-Istra d.d. Dario Silić. Ugovor o izmjenama i dopunama obuhvaća realizacija investicije Podfaze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3, ukupne procijenjene vrijednosti od 200 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Radovi na cestama u cijeloj Hrvatskoj: Pogledajte što nas očekuje u budućnosti

Podfaza 2B2-2 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, odnosno dionici dugoj gotovo 10,3 kilometara, te proširenja Odmorišta Kvarner. Dok podfaza 2B2-3 uključuje izgradnju drugog vijadukta preko rijeke Mirne, te vijadukta Limska Draga, s ciljem završetka izgradnje punog profila te dionice autoceste. Naime, po završetku ovih radova mreža Istarskog ipsilona A8 i A9 bit će u cijelosti izgrađena, te će se po dovršetku čvora Matulji spojiti s obilaznicom Rijeke, odnosno s mrežom autocesta. Koncesionar Bina-Istra ujedno je s predstavnicima izvođača radova, tvrtkom Bouygues, potpisao ugovor o upravljanju i održavanju te ugovor za nadzor dovršetka izgradnje Istarskog ipsilona u punom profilu.

Završetak radova 2026. godine

Radovi bi trebali započeti u srpnju, a trajat će 38 mjeseci, odnosno do 2026. godine. Tada bi trebao biti završen kompletan dio do Matulja, uključujući i vijadukte.

Kako je Butković ovom prilikom istaknuo, u kontekstu radova na istarskom ipsilonu, do sada je realizirana faza od Pazina do tunela Učka, koja je stajala 170 milijuna eura, a trenutno je u tijeku izgradnja druge cijevi tunela Učka, koja će u kolovozu ili rujnu ove godine biti probijena. Sljedeće će godine ta faza, vrijedna oko 200 milijuna eura, trebala bio biti završena. U cijelosti sve tri faze predstavljaju investiciju vrijednu približno 600 milijuna eura.

– Realizacija kompletnog Istarskog ipsilona pridonijeti će sigurnosti prometa na tom području, budući da tom dionicom dnevno prođe od deset do dvadeset tisuća vozila.

‘Učka’ u fukciji za slijedeću turističku sezonu

tunel Učka

Radovi na izgradnji druge cijevi tunela Učka, foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Također, rečeno je i kako će približno 95 posto radova koji tek slijede na istarskom ipsilonu obavljati hrvatske građevinske tvrtke. Za hrvatsko gspodarstvo to što označava očekivani rast BDP-a od 0,53 posto.

Koncesija će trajati do 15. prosinca 2041. godine, a završetkom kompletnog Ipsilona put od Pule do Zagreba trajat će oko dva i pol sata. Napominje se i kako predstojeći radovi na ipsilonu neće ometati promet, a njihovim završetkom ujedno će se bitno ubrzati promet na sada kritično zagušenim točkama.  Druga cijev tunela Učka, naveo je Silić, trebala bi biti u funkciji do lipnja naredne godine, dok se cijena tunelarine i nakon uvođenja u promet druge cijevi neće mijenjati.  Silić je naglasio da će Bina Istra u ovoj fazi refinancirati uz bolju kamatu sve postojeće kredite, koji iznose 1,1 milijardu eura. Rok koncesije Bina Istri produžuje se za tri godine, do spomenute 2041. godine.

Uz istraski ipsilon projekt koji se dugo čekao je i stonska obilaznica, pogledajte video kako izgleda.

Copy link
Powered by Social Snap