Pretraga

Latinska Amerika dobit će prvi podvodni tunel, spajat će gradove ispod mora za milijardu eura

A- A+

U novoj godini svjedočimo nevjerojatnim infrastrukturnim projektima, među kojima se ističu ne samo cestovni tuneli, već i ambiciozni podvodni projekti. Među njima je i najduži podvodni tunel na svijetu, Rogfast, a planiraju se i megaprojekti poput tunela koji će povezivati Afriku i Europu, te London i New York. Sada se i Brazil sprema realizirati svoj prvi podvodni tunel, čime će postati dio globalnog trenda. Međutim, postoji izazov – među lokalnim građevinskim tvrtkama nedostaje iskustva za realizaciju ovakvih složenih projekata. Zbog toga, brazilske vlasti trenutačno putuju u sjevernu Europu kako bi privukli međunarodne tvrtke za suradnju i osigurali potrebnu stručnost za uspješnu izgradnju tunela.

podvodni tunel | Foto: YT screenshot

U 2025. godini svjedočimo ubrzanom razvoju ne samo cestovnih tunela, već i ambicioznim projektima podvodnih tunela. Nakon što u Norveškoj započinje gradnja najdužeg podvodnog tunela na svijetu, najavljeni su i megaprojekti poput podvodnog tunela koji će povezivati London i New York, te Španjolsku i Maroko.

Sličan projekt pokreće i Brazil, jedna od najvećih i najbrže rastućih svjetskih ekonomija, koja traži europske partnere za izgradnju podvodnog tunela vrijedan 1,03 milijarde eura, između gradova Santos i Guarujá. Savezni i državni dužnosnici São Paula trenutačno posjećuju Dansku, Nizozemsku i Norvešku kako bi privukli međunarodne tvrtke za javno – privatna partnerstva, piše bnamericas.com.

Izdvojeni članak

Prvi tunel za brodove na svijetu bit će kao nevjerojatna špilja: Poseban izazov su miniranje i portali od 50 metara

 

Prvi podvodni tunel u Brazilu

Ovaj projekt predstavlja prvi podvodni tunel u Brazilu, što nosi jedinstvene izazove za lokalne tvrtke koje još nemaju dovoljno iskustva u realizaciji takvih infrastrukturnih projekata. Iz tog razloga, Brazil se okreće privlačenju međunarodne stručnosti. Predstavnik jedne međunarodne tvrtke uključen u procjenu ugovora ističe da brazilske tvrtke trenutno nemaju potrebno iskustvo za realizaciju ovakvih složenih projekata, stoga traže strane partnere s potrebnim vještinama i kapacitetima. Proces natječaja obuhvatit će strane i brazilske tvrtke, a projekt će uključivati međunarodne konzorcije.

Projekt će zahtijevati da strane tvrtke predvode proces natječaja. Očekuje se da će natječaj privući brojne međunarodne tvrtke jer će timovi predvođeni Brazilcima morati imati barem jednog stranog partnera. Aukcija je zakazana za 1. kolovoza i već je izazvala veliku pozornost globalnih infrastrukturnih tvrtki. Tunel dužine 1,5 kilometara obuhvatit će približno 870 metara podvodne infrastrukture, šest prometnih traka, željezničku vezu te pristup pješacima i biciklistima.

podvodni tunel | Foto: YT screenshot

Sastanci s vrhunskim tvrtkama

Projekt je zajednička inicijativa državnih vlasti São Paula i brazilskog Ministarstva za luke i zračne luke. Ostali ključni sudionici uključuju državnu prometnu agenciju Artesp, nacionalnu agenciju za plovni promet Antaq i Lučku upravu Santos (SPA).

Kako bi osigurala uspješan ishod projekta, država São Paulo dogovorila je sastanke s vodećim tvrtkama specijaliziranim za mobilnost i inženjering. Među pozvanima su Ballast Nedam, TEC Tunnel, Immontec, Ruter, LNS, Sweco, DFDS, Maersk i Femern.

Izdvojeni članak

Grade podvodni kružni tok: Mala nacija specijalizirana za izgradnju tunela

Rogfast tunel

Kako smo ranije rekli, u Norveškoj se gradi tunel Rogfast koji će postati najduži podvodni tunel na svijetu. Spajat će jug i sjever zemlje, a put od Trondheima do Kristiansanda bit će upola kraći. Izgradnja ovog tunela koštat će 46 milijardi dolara, a trebao bi biti gotov do 2033. godine.

Tunel će se protezati 26 kilometara kroz Norveško more na dubini od gotovo 400 metara, čime će postati i najdublji podvodni tunel na svijetu. Njegovom izgradnjom iskopat će se i osam milijuna kubika kamena koji će se iskoristiti za druge građevinske projekte u zemlji, o čemu više možete pročitati ovdje.

Tunel Rogfast | Foto: Youtube screenshot

 

Ostali podvodni tuneli

Nedavno se ponovno pokrenula rasprava o dva fascinantna podvodna tunela. Jedan od njih odnosi se na izgradnju mega tunela koji će povezivati Afriku i Europu. Vrijednost ovog projekta procijenjena je na sedam milijardi eura, a tunel će biti dugačak 27 kilometara, spajajući Punta Palomu u Španjolskoj s Malabatom u Maroku. Novi tunel trebao bi značajno skratiti vrijeme putovanja, smanjujući ga za gotovo sedam sati, a prema procjenama, moći će prevoziti do 12,8 milijuna putnika godišnje.

S druge strane, ponovno se pojavila ideja o izgradnji najdužeg podvodnog tunela u povijesti – ‘Transatlantskom tunelu’, koji bi spajao SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo. Ovaj projekt bio bi dug tisuće kilometara, a procijenjeni trošak izgradnje iznosio bi 20 trilijuna dolara. Iako zvuči nestvarno, trenutno se u Indiji i Kini testira mogućnost tzv. hyperloop vlakova koji bi mogli postići brzinu do 1.000 kilometara na sat.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap