Pretraga

Obnavlja se najduži podmorski tunel na svijetu: Mijenjaju se tračnice 100 metara ispod razine mora

A- A+

Eurotunel je 50 kilometara dug podzemni i podmorski tunel koji povezuje engleski Folkestone s francuskom obalom kod Calaisa. Otkako je u funkciji, od 1994. godine, ovo je četvrti put da se obnavlja. Radovi se uglavnom obavljaju noću, dok vlakovi ne voze. Rad je zahtjevan i brz, a radnici se prije svega moraju prilagoditi na tlak.

Eurotunel

Eurotunel | Screenshot: Youtube

U tijeku je obnova željeznice koja prolazi duboko ispod kanala La Manche, a čija je obnova planirana kroz tri godine. Dvaput tjedno, Eurotunel barem djelomično zatvara jedan od dva tunelska kolosijeka kako bi ga se moglo održavati. Za to vrijeme vagoni prevoze putnike ili teret drugim kolosijekom. Tako je u jednoj noći zaposleno 160 radnika na 66 različitih mjesta duž pruge. Jedan od poslovođa, Jeffrey Guy, za AFP je kazao da je to uobičajena radna noć, prenosi Index.hr.

Eurotunel ima jednu od najdužih podzemnih prometnica na svijetu, čija se najdublja točka nalazi 100 metara ispod razine mora. Zbog sigurnosnih razloga i tlakova koji se razlikuju u atmosferi i u tunelu, radnici moraju proći kroz komoru s prijelaznim tlakom prije nego što prionu poslu. Posao se mora završiti prije zore, kada vlakovi ponovno krenu voziti.

Izdvojeni članak

Revolucionarizirali građevinu: Znate li kako funkcionira stroj za bušenje tunela?

Varenje tračnica i ubrizgavanje smole u zidove tunela

Većina je radnika, njih 70, radila na zamjeni dijelova tračnica, što je dio trogodišnjeg plana obnove cijele pruge. Jean-Louis Merlin je čovjek koji je zadužen za projekt i koji je kazao kako njegova ekipa mora raditi što brže može. Te su večeri imali pet sati i deset minuta za zamjenu više od kilometra tračnica.

Tijekom godina, otkako je tunel otvoren 1994. godine, trase su se znatno oštetile zbog prolaska teretnih vlakova i auto-moto vlakova. Od otvaranja tunela ovo je četvrti put da mijenjaju tračnice. Posao je raspoređen tako da u jednom dijelu tunela jedni radnici vare, a drugi pričvršćuju nove tračnice za željezničke pragove.

U isto vrijeme, u drugom dijelu tunela radnici u sigurnosnim jaknama ubrizgavaju smolu u zidove tunela, kako ne bi došlo do prodora vode. Nadzornik održavanja Eurotunela napomenuo je pritom da osiguravaju kako voda i naponski vodovi od 25.000 volti ne bi došli u kontakt.

Izdvojeni članak

Ambiciozni planovi: Gradi se željeznica od 10 milijardi dolara koja će prolaziti kroz srce džungle

Jedinstven svijet dviju zemalja

Inače, Eurotunel je svečano otvoren 6. svibnja 1994. godine. Ovim tunelom, putnici mogu vlakom stići za 35 minuta, s jedne na drugu stranu. Tunel ima dvije cijevi kojima voze vlakovi, dok je treća namijenjena održavanju.

Kako bi se izbjegli sudari radničkih vozila kada se mimoilaze u tunelu, nijedno vozilo za održavanje tunela nema registarske pločice, niti retrovizore na desnoj strani. Nadzornik održavanja Eurotunela, Remi Dezoomer objasnio je kako se tu radi o jedinstvenom svijetu između dvije zemlje koje slijede različita pravila o vožnji i različite vremenske zone. Dodao je da voze lijevom stranom kao u Engleskoj, ali ostaju u francuskom vremenu.

Dezoomer je istaknuo i kako su prije koristili malu francusku kombilimuzinu za prijevoz do odredišta gdje rade, pa je bilo lakše. Sada su vozila sve veća pa je sve teže manevrirati. Istaknuo je kako je polukružno okretanje gotovo nemoguće između zidova tunela i svi strahuju da im se ne probuši guma daleko od baze.

Copy link
Powered by Social Snap