Pola kilometra za 1,5 milijuna eura: Prometnica u srcu Trešnjevke ide u veliku rekonstrukciju, postoji i zanimljiv detalj
U Zagrebu uskoro počinje izvanredno održavanje dijela Ulice grada Vukovara, od Trešnjevačkog trga do Ulice Florijana Andrašeca. Projekt vrijedan 1,5 milijuna eura obuhvaća obnovu kolnika, uređenje nogostupa, novu dvosmjernu biciklističku stazu te rekonstrukciju parkirališta s travnatim rešetkama. Planirana je i zamjena javne rasvjete, a zanimljivo je da važeći GUP na tom području predviđa i buduću tramvajsku prugu, iako nije dio ovog projekta.

Izvanredno održavanje dijela Vukovarske ulice, Zagreb | Foto: EOJN, Canva ilustracija
U hrvatskoj metropoli i glavnom gradu Zagrebu tijekom ljeta aktivan je velik broj gradilišta. Uskoro će se pokrenuti još jedno, a riječ je o izvanrednom održavanju dijela Ulice grada Vukovara – od Trešnjevačkog trga do Ulice Florijana Andrašeca, za koje će uskoro biti izabran izvođač radova, procijenjene vrijednosti 1.500.000 eura. Radi se o vrlo prometnom dijelu Vukovarske ulice koji spaja značajan zagrebački trg s Andrašecovom ulicom, neposredno uz križanje Savske ceste i Vukovarske. Zanimljivo je što se prema važećem GUP-u u ovom području predviđa i gradska avenija, biciklistička staza te tramvajska i lakošinska željeznička pruga, iako većina toga ne obuhvaća predmetni projekt.
Postojeće stanje
Dio Ulice grada Vukovara obuhvaćen ovim zahvatom kategoriziran je kao gradska avenija. Trenutačno postoji kolnik širine približno deset do 10,50 metara, koji se proteže od Trešnjevačkog trga do križanja s Gorjanskom ulicom, nakon čega se širi prema raskrižju s Ulicom Florijana Andrašeca. S obje strane ulice izvedeni su nogostupi, no oni se razlikuju po širini i poprečnim presjecima.
Na početku sjevernog dijela trase nalazi se pješačko-biciklistička staza širine oko tri metra, koja se proteže do ulice Nova cesta. Biciklistička staza je dvosmjerna i široka otprilike dva metra, dok pješačka površina zauzima preostalih jedan metar. Nakon križanja s Novom cestom, biciklistička staza završava, a nogostup se nastavlja samostalno u širini od oko 2,50 metra. Uz njega se nalazi zeleni pojas, s drvećem ili bez njega.
Taj profil zadržava se do stacionaže 0+325,00, nakon čega zeleni pojas nestaje, a nogostup se širi sve do pročelja zgrada. Prijelazom Cerničke ulice ponovno se pojavljuje nogostup širine oko 2,50 metra sa zelenim pojasom, koji se nastavlja do stacionaže 0+465,00. Od te točke nogostup je izveden od betonskih opločnika, za razliku od većeg dijela trase, gdje prevladava asfaltna površina.

Izvanredno održavanje dijela Vukovarske ulice, Zagreb | Foto: EOJN
Južna strana trase i parkirališta
Na početku južnog dijela trase nalazi se šetnica, a nogostup promjenjive širine seže do stacionaže 0+030,00. U dionici od 0+030,00 do 0+125,00 širina nogostupa iznosi oko 2,50 metra, zatim se proširuje na približno 3,50 metra do križanja s Novom cestom. Od stacionaže 0+170,00 do 0+255,00 nogostup je širok oko tri metra, nakon čega se, prelaskom Drenovačke ulice, sužava na otprilike 2,70 metara, uz zeleni pojas.
Ovakav profil zadržava se do stacionaže 0+380,00, nakon čega se nogostup sužava na oko 2,40 metra, a zeleni pojas završava kod stacionaže 0+410,00. Od te točke pa sve do križanja s Ulicom Florijana Andrašeca, širina nogostupa dodatno se smanjuje i kreće se između 1,50 i dva metra.
S južne strane trase nalaze se tri parkirališta – dva asfaltirana i jedno izvedeno od travnatih rešetki. Na zapadnom kraju trase, kod Trešnjevačkog trga, nalaze se tramvajski kolosijeci koji prolaze Ozaljskom i Tratinskom ulicom te se križaju s Vukovarskom ulicom.
Zona obuhvata
Zahvat obuhvaća dijelove katastarskih čestica br. 6706/1, 1253 i 1193, k.o. Trešnjevka, te 6705/1 i 6697/1, k.o. Trešnjevka – Nova. Prema Generalnom urbanističkom planu Grada Zagreba, područje se nalazi između zona javnih zelenih površina (Z1), mješovite namjene (M) i pretežito stambene mješovite namjene (M1).
Infrastrukturno se unutar obuhvata nalaze postojeći i planirani sustavi elektroenergetike, toplovoda i parovoda. Urbanistički se prostor nalazi u zoni visoke gradnje i djelomično unutar područja ‘iznimke urbanog pravila’. Na sjeverozapadnoj strani obuhvata evidentirana je parkovna arhitektura, dok se u prometnom smislu predviđa gradska avenija, biciklistička staza te tramvajska i lakošinska željeznica.

Izvanredno održavanje dijela Vukovarske ulice, Zagreb | Foto: EOJN
Planirani radovi
Planirani su radovi na uređenju dijela Ulice grada Vukovara, u dužini od 490 metara – od Trešnjevačkog trga do Ulice Florijana Andrašeca. U sklopu obuhvata predviđeno je izvanredno održavanje kolne površine te uvođenje novih pravaca biciklističkog prometa, odnosno uspostava obostrane biciklističke staze i trake. Radovi će se izvoditi u skladu s Pravilnikom o jednostavnim i drugim građevinama i radovima.
Od početka trase, sa sjeverne strane Vukovarske ulice prema Novoj cesti, izvest će se nogostup širine dva metra, a uz njega biciklistička staza širine 1,50 metara. Nakon prelaska Nove ceste, širina nogostupa povećava se na tri metra, dok širina biciklističke staze ostaje ista (1,50 metra) duž cijele trase, sve do prelaska Iločke ulice.
Detalji trase i površinskih zahvata
Od stacionaže 0+465,00 do križanja s Ulicom Florijana Andrašeca na ST 0+485,00 zadržavaju se postojeći betonski opločnici, preko kojih će se, u širini 1,50 metara, označiti biciklistička staza. Na početku trase, s južne strane ulice, širina nogostupa također iznosi dva metra, a uz njega je izvedena biciklistička staza širine 1,50 metara.
Nakon prelaska Nove ceste, biciklistička staza nastavlja u istoj širini, dok se širina nogostupa smanjuje na 1,60 metara. Od Drenovačke ulice pa do završetka trase, uključujući križanje s Ulicom Florijana Andrašeca, širina nogostupa iznosi minimalno dva metra, a biciklističke staze ostaje na 1,50 metara. Na mjestima ulaza u parkirališta planirano je upuštanje rubnjaka, stoji u projektnoj dokumentaciji.
Parkiralište, kolnik i rasvjeta
Parkiralište s dotrajalim betonskim kockama bit će obnovljeno novom kolničkom konstrukcijom u obliku betonskih travnatih rešetki s humusnom (travnatom) ispunom. Također se mijenja asfaltna kolnička konstrukcija koja vodi do parkirališta, uz zadržavanje postojeće širine kolnika.
Na zapadnom kraju parkirališta nalazi se malo okretište za automobile, koje će služiti u slučaju nedostatka slobodnih mjesta; i ono će biti izvedeno u asfaltnom zastoru. Predviđena je i zamjena postojeće javne rasvjete postavljanjem 18 novih čeličnih stupova.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.