Pretraga

Tomašević otkrio što sve planira promijeniti u zapadnom dijelu grada

A- A+

Kanidat za zagrebačkog gradonačelnika sa članovima i članicama kvartovske grupe platforme Zagreb je NAŠ! iz zapadnog dijela grada obišao neke od ključnih lokacija iz kojih se vide najveći problemi za stanovnike gradske četvrti Podsused-Vrapče. Tom prilikom iznio je svoje planove za ovaj dio grada.

Nakon što je s kvartovskom grupom obišao Perjavicu Borčec, Stenjevec sjever i Gajnice, Tomašević se zaustavio kod podvožnjaka Škorpikova, na prigodnom mjestu da se osvrne na jedan od najvećih problema za Podsused, promet I Foto: Facebook; Zagreb je NAŠ!

Tomislav Tomašević u nedjelju je sa članovima i članicama kvartovske grupe platforme Zagreb je NAŠ! iz zapadnog dijela grada obišao neke od ključnih lokacija iz kojih se vide najveći problemi za stanovnike gradske četvrti Podsused-Vrapče.

Obilazak su započele u Vrapču, gdje se Tomašević upoznao s problemom lošeg stanja tržnice. Tržnica u Vrapču je naime velika boljka četvrti jer je zapuštena, a i danju i noću vrlo mračna i opasna. Na njenu se rekonstrukciju čeka već više desetljeća i unatoč postojanju projekta koji je plaćen 2019. godine, gradnja još nije započela. Tomašević podsjetio na to da je za Zagreb je NAŠ! i Možemo! prioritet revitalizirati sve gradske tržnice i urediti ih te da će tako biti i s tržnicom u Vrapču.

Nakon što je s kvartovskom grupom obišao Perjavicu Borčec, Stenjevec sjever i Gajnice, Tomašević se zaustavio kod podvožnjaka Škorpikova, na prigodnom mjestu da se osvrne na jedan od najvećih problema za Podsused, promet. “Prometni sustav Gradske četvrti nema ni glavu ni rep”, rekao je Tomašević, te je u nastavku presice naveo niz primjera koji to potvrđuju.

Izdvojeni članak

Preminuo Milan Bandić: Više od dvadeset godina vladavine koja je promijenila lice Zagreba

‘Stanje javnog prijevoza veliki je problem’

Od Podsuseda do Škorpikove nema niti jedan automobilski prolaz koji povezuje Aleju Bolonje i Samoborsku cestu, a od Škorpikove prema centru Bolonjom i Ilicom do ulice Oranice na samom rubu Vrapča ponovno niti jedan. “To znači”, pojasnio je Tomašević, “da u gusto naseljenim kvartovima s obje strane pruge na području većem od 8 kilometara, postoje samo dva automobilska podvožnjaka koja vode na jug grada i to podvožnjak na Škorpikovoj i na Oranicama. Oba podvožnjaka su jednotračna i na njima se stvaraju ogromne gužve prijepodne i poslijepodne. Unatoč brojnim rekonstrukcijama, čak i nakon izgradnje novog kolektora na Dubravici pretprošle godine, podvožanjak na Škorpikovoj kontinuirano poplavljuje za obilnijih kiša te postaje potpuno neupotrebljiv, pa i opasan. Stoga želim konačno riješiti problem podvožnjaka kako on više ne bi poplavljivao, no isto želim realizirati nove podvožnjake ispod željezničke pruge, kako bi se smanjile gužve te kako bi se bolje povezala naselja koja su sjeverno od pruge s naseljima koja se nalaze južno od pruge”, rekao je Tomašević.

Kao velik problem naveo je stanje javnog prijevoza, kojeg građanke i građani slabo koriste. Primjerice, u brdskim naseljima većina, uglavnom starijih, građana treba hodati i kilometar do ulice po kojoj vozi ZET-ov minibus. Nadalje, naveo je da, unatoč tome što je četvrt povezana željeznicom trima željezničkim stanicama: u Vrapču, Gajnicama i Podsusedu, još uvijek premali broj građana koristi željeznički prijevoz.

Jedan od razloga tome nepovezanost je  autobusnih linija i željeznice te nedostatan kapacitet željezničkog prometa, uz nepostojanje noćnih željezničkih linija. Uz to, kako navodi Tomašević, građani su prisiljeni kupovati dva pokaza, za HŽ i ZET, dok linije autobusa pretežno nisu ili su loše usklađene s linijama vlaka, a parkirališta kod željezničkih stanica su nedostatna. Kao najveću nelogičnost naveo je činjenicu da se u Vrapču na željezničkoj stanici naplaćuje parking što građane ne stimulira na korištenje vlaka. Kako bi se to popravilo najavio je da će u cijenu željezničke karte biti uračunat besplatan parking, što će građane potaknuti na povećano korištenje vlaka.

Izdvojeni članak

Zagrebački Hollywood: U povijest odlazi još jedna kultna zagrebačka zgrada

Biciklistička magistrala i pitanje poplava

Konačno, osvrnuo se na iznimno loše stanje biciklističkog prometa. “Sramota je da u četvrti koja broji 50 000 stanovnika postoji samo 50 metara biciklističke staze”, rekao je Tomašević te je najavio: “Konačno ćemo realizirati projekt biciklističke magistrale. Također ćemo, pored rješavanja problema podvožnjaka, prioritizirati  javni autobusni i javni željeznički prijevoz, kao i biciklistički promet, kako bi se konačno rasteretio automobilski promet i gužve”.

Tomašević je upozorio kako ovaj dio grada dijeli jedan isti problem s brojnim zagrebačkim četvrtima, a to je nebalansirani urbanizam. “Zgrade niču kao gljive poslije kiše, dozvole se dijele “šakom i kapom”, a ne ulaže se u infrastrukturu: oborinsku odvodnju, škole, vrtiće, zelene površine. Takav ćemo urbanizam konačno zaustaviti!”, zaključno je rekao Tomašević.

Marija Brajdić Vuković, koordinatorica kvartovske grupe te vijećnica u Gradskoj četvrti Podsused-Vrapče, osvrnula se na problem komunalne infrastruktura koja je zapuštena godinama, a koja je sada zbog prevelike izgradnje dodatno pod pritiskom.

 “Podsljemenska zona je u kritičnom stanju jer neke ulice u Gornjem Vrapču, Borčecu i Perjavici te Gornjem Jareku još uvijek nisu priključene na kanalizaciju ili vodovod, a neke na oboje”, navela je Brajdić Vukovć. Nadalje, rekla je kako je stanje u brdskim naseljima kritično i u pogledu praktičnog nepostojanja pločnika na većini cesta, što strme i nepregledne ulice čini iznimno opasnim za pješačenje.

Izdvojeni članak

Za pad cijena u centru Zagreba nije odgovoran isključivo potres: Neočekivani faktor odigrao je ključnu ulogu

Neplanska gradnja

Osvrnula se na neplansku gradnja i betonizaciju koja utječe na smanjenje količine zelenila u kvartu, što ga ljeti čini toplijim te također manje otpornim u slučaju veće količine oborina. “Upravo sve češći problem su iznenadne poplave oborinskih voda, koje nastaju zbog betonizacije kao i zbog i starog i nedovoljno održavanog sustava odvodnje. Osim toga, vodovodne cijevi pucaju vrlo često jer se prerijetko mijenjaju, unatoč činjenici da je mnoštvo novih zgrada spojeno na infrastrukturu jednakog kapaciteta”, upozorila je Brajdić Vuković.

“Zbog lošeg prometa i prenatrpanosti ove četvrti, dok se istovremeno sadržaji ne razvijaju, mi kao građanke i građani ove četvrti osjećamo se napušteno, kao da se u zadnjih nekoliko desetljeća nimalo ne ulaže u naš kvart”. Kao ilustraciju navela je kako je u Susedskom polju niklo čitavo jedno naselje koje nema ni vrtića, škole, ni dječjeg igrališta. Brajdić Vuković zaključno je rekla da je uvjerena kako će promjene koje će doći nakon idućih izbora utjecati značajno na poboljšanje života građana i građanki Podsuseda i Vrapča.

Copy link
Powered by Social Snap