Pretraga

Brza cesta u Varaždinu mogla bi se početi graditi ove godine, dok ona u Dubrovniku ‘naviješta’ probleme

A- A+

Na državnoj cesti D3 gradi se kružno raskrižje u Gornjem Knegincu, u Varaždinskoj županiji, čija vrijednost doseže gotovo 690 tisuća eura (bez PDV-a). Raskrižje je obišao ministar Butković i pritom najavio početak radova na brzoj cesti Varaždin – Ivanec – Krapina, a otkrio je i probleme vezane za brzu cestu Dubrovnik.

Kružno raskrižje Gornji Kneginec

Kružno raskrižje Gornji Kneginec | Ilustracija: Općina Gornji Kneginec

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković je radove na rekonstrukciji raskrižja državne ceste D3, koje spaja Vukovarsku i Topličku ulicu, ocijenio iznimno bitnim za Općinu Gornji Kneginec s aspekta sigurnosti te istaknuo da je kružni tok najbolje prometno rješenje. Najavio je da će ovaj projekt, koji provode Hrvatske ceste biti gotov u lipnju, prenio je HRT.

Ministar Butković spomenuo je brzu cestu Varaždin – Ivanec – Krapina za koju je raspisan natječaj, a otvaranje ponuda će biti krajem ovog mjeseca. Kazao je kako se nada da neće biti žalbi kako bi što prije mogli otvoriti i prvu fazu te ceste. Radi se o nešto više od 30 milijuna eura, a radove očekuju ove godine. Istaknuo je i da Hrvatske autoceste (HAC) na autocesti A4 Goričan – Zagreb provode dva velika projekta obnove autoceste i kolnika koji je u dosta lošem stanju.

– Jedan je od njih završen, a vrijednost obaju projekata je oko 20 milijuna eura i to ide dobro. Nadam se da ćemo do turističke sezone i ta suženja i radove završiti, kako ne bi bilo gužvi na ovoj vrlo prometnoj autocesti, rekao je Butković.

Izdvojeni članak

Radovi na cestama u cijeloj Hrvatskoj: Pogledajte što nas očekuje u budućnosti

Cestovni projekti vrijedni 70 milijuna eura

Razgovaralo se i o brzoj cesti Varaždin – Ormož, a Butković je najavio da će se krajem ožujka sastati sa slovenskom ministricom prometa kako bi definirali spojnu točku s hrvatske i slovenske strane. Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić se, osim na gradnju kružnog raskrižja u Gornjem Knegincu, osvrnuo i na još neke projekte te tvrtke.

– Ono što je ključni projekt za sljedeće razdoblje je brza cesta Krapina, prva faza i izmještanje državne ceste D2 Cestica i Petrijanec. To nam je usko grlo na državnoj cesti D2. Trebali bi imati gotovu studiju utjecaja na okoliš do kraja godine. Nakon toga slijedi izrada dokumentacije. Do tada ćemo riješiti i dodirnu točku s Republikom Slovenijom prema Ormožu, izjavio je Škorić.

Varaždinski župan Anđelko Stričak naglasio je kako se u Varaždinskoj županiji završavaju, odnosno pripremaju cestovni projekti ukupno vrijedni oko 500 milijuna kuna ili 70 milijuna eura. Uz spomenute investicije na autocestama i državnim cestama, istaknuo je kako je Ministarstvo prometa dodijelilo Županijskoj upravi za ceste 4,7 milijuna eura, čime će se sanirati 28 klizišta.

Također, oko 9,2 milijuna eura ugovaraju za sanaciju kolnika, a tim sredstvima ‘presvući’ će se oko 60 kilometara županijskih lokalnih cesta. Radi se o vrijednosti od 14 milijuna eura. Prema tome Stričak je kazao kako će ove godine u županijske i lokalne ceste investirati oko pet proračuna Županijske uprave za ceste.

Izdvojeni članak

Uskoro kreće realizacija projekta izgradnje brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina

O brzoj cesti prema Zračnoj luci Dubrovnik

Ministar Butković ovom je prilikom pozvao dubrovačkog gradonačelnika Matu Frankovića i župana Nikolu Dobroslavića da sjednu i dogovore se oko izgradnje brze ceste koja spaja Dubrovnik sa zračnom lukom te da nakon toga ‘što prije krenu put Zagreba’. Butković je istaknuo da je izgradnja brze ceste prema Zračnoj luci Dubrovnik neophodna.

Ta prometnica, planirana kao jednokolnička dvotračna brza cesta u duljini od otprilike 27 kilometara, zamijenila bi postojeću državnu cestu D8 na potezu od mosta na Rijeci dubrovačkoj do Ćilipa, odnosno Zračne luke Dubrovnik. Gradsko vijeće Dubrovnika jednoglasno je 2021. izglasalo deklaraciju kojom se protive planiranoj trasi te prometnice zbog očuvanja okoliša. Prometnica bi prolazila nedaleko samog izvorišta rijeke Omble.

– Koliko znam, Dubrovačko-neretvanska županija odredila je trasu kroz svoj prostorni plan, a Hrvatske ceste slijedom te utvrđene trase rade projektno-studijsku dokumentaciju. U ovom trenutku je studija utjecaja na okoliš predana u Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja te će struka odrediti postoji li bilo kakva opasnost za okoliš, kazao je Butković.

Izdvojeni članak

Foto: Dubrovnik dobiva novu dvoranu, evo gdje će se održati iduće Svjetsko rukometno prvenstvo

Ministar je napomenuo da se, ako postoji razlog zbog kojeg se ljudi koji žive na tom području protive izgradnji brze ceste, dubrovački gradonačelnik i župan trebaju dogovoriti i ‘sa zajedničkim mišljenjem što prije doći u Ministarstvo i Hrvatske ceste’. Upozorio je da ne bi bilo dobro da Hrvatske ceste izrade studiju utjecaja na okoliš i projektnu dokumentaciju, da definiraju tu trasu, pa da onda kažu da su protiv nje. Dodao je da će se u tom slučaju svi zajedno naći u neugodnoj situaciji.

Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Škorić kazao je da je održana prva sjednica Povjerenstva u Ministarstvu gospodarstva. No, zbog niza primjedbi morat će se održati još jedna tijekom sljedećeg tjedna.

 

Copy link
Powered by Social Snap