Domaća tvornica preuzela legendarni Katran pa postala najveći proizvođač hidroizolacije u Hrvatskoj
Početkom godine, solinska tvrtka Draco preuzela je proizvodnju legendarne zagrebačke 130 godina stare tvornice Katran, koja je posao pokrenula na bazi asfalta, a u kasnijem su djelovanju prešli na hidroizolaciju. Tvrtka Katran osnovana je 1890. godine u Zagrebu, u razdoblju kada su se osnivale brojne vodeće zagrebačke tvornice, a od 2005. u restrukturiranju poslova postaju Hidroizolacija Katran d.o.o.
U najnovijem razvoju situacije, tvrtka DRACO u potpunosti preuzima poslovanje i brand Katrana te time postaje novi najveći proizvođač hidroizolacije u Hrvatskoj, stoji na stranici tvrtke Katran. Kao ‘zaštitni znak’ svoje dosadašnje proizvodnje, Katran je naveo bitumensku hidroizolaciju, a ujedno su i najstariji proizvođač takve vrste proizvoda u ovom dijelu Europe. Na tržištu su plasirali široku paletu bitumenskog materijala za niskogradnju i za visokogradnju, a za visokogradnju su specijalizirali fleksibilne i visokofleksibilne polibitumenske hidroizolacijske trake s ulošcima od sirovog krovnog kartona, metalnih folija, ojačanog staklenog voala, staklene tkanine i polimerom modificirane bitumenske emulzije, te bitumenske hladne premaze, no i bitumenske kitove i mase.
Na početku trgovina, no taj put je bio nesiguran
Osnivač i suvlasnik tvrtke je Igor Drašković, a zanimljiva je priča o nastajanju i razvoju tvrtke. U 80-tima, naime, njegov otac bio je zaposlenik građevinske tvrtke Tehnogradnje, a materijale za posao kupovao je od njemačkog distributera. Kad je tvrtka Tehnogradnja propala, distributer s kojim je poslovao, u jednome mu je trenutku predložio da se orijentira na osnivanje vlastitog posla. Tvrtka je uistinu osnovana, a na početku se zvala DracoMerx, dok je naknadno preimenovana.
Materijale je Draškovićev otac tako kupovao od njemačkog distributera, Za asortimane tvrtki, Drašković je komentirao kako se dobro nadopunjuju, jer se u oba slučaja radi o izolacijskim materijalima. Međutim, dok Katran proizvodi klasične izolacije koje imaju i najveći udio na tržištu, Draco dosada to nije imao pa mu vlasništvo nad kultnom kompanijom otvara nova vrata.
– Obje palete proizvoda su izolacijski materijali, ali Katran radi bitumenske, klasične izolacije, koje imaju najveći tržišni udio. Mi to do sada nismo imali, odnosno imali smo u znatno manjem obimu. Time nam se otvaraju i novi prodajni kanali koje Katran ima, rekao je.
Novi pogon za 4 milijuna eura
Dok je radio kao distributer te nabavljač hidroizolacijskih proizvoda, Draškovićevog oca odbijala je vječna mogućnost trgovca proizvodima materijalima da ga s tržišta izbaci novi i veći igrač, koji će se bolje nametnuti. Trgovina mu se, dakle, nije doimala kao garancija za uspjeh. Težio pokrenuti vlastitu proizvodnju, no takav pothvat, ranije mu se činio kao misija osuđena na propast. Prije svega, činilo mu se kako nemaju dovoljno znanja ili iskustva na polju industrije proizvodnje da bi se uspješno nametnuli, Drašković je opisao boljke svog oca prilikom pokretanja vlastite kompanije.
Sve je ipak krenulo uz pomoć spomenutog gospodina iz Njemačke koji je već imao iskustva s proizvodnjom. U Solinu nije bilo tog tipa proizvodnje pa je gospodin pomogao razviti recepturu za proizvod. Jednom kada su u Draco-u dobili ‘recepturu’ za započinjanje proizvodnje, kockice su se, polako, ali sigurno krenule slagati, a isprva se radilo u malom pogonu u Dugopolju.
Polako je novi proizvođač hidroizolacije postao prepoznat na tržištu, a odnedavno su preuzeli i integrirali u svoj posao i tvrtku Katran. To znači, Drašković je protumačio Forbesu, da su sada uslijed novog preokreta aktualna i pitanja širenja rada tvrtke, zbog čega se žustro traži nova lokacija za postrojenje Katrana. Prostor gdje će se smjestiti postrojenje prijeko je potrebno naći budući da, unatoč tome što su preuzeli Katranovo proizvodno postrojenje i robnu marku, kad je Draco integrirao kultnu kompaniju, nisu naslijedili i zemljište u Radničkoj ulici. Nova lokacija svakako bi trebala biti u Zagrebu, ali točna lokacija još nije definirana. Novi pogon mogao bi koštati i do 4 milijuna eura.
Veliko je i važno pitanje kako uspješno postaviti hidroizolaciju na ravni krov, kako ne bi curio. Pročitajte ovdje koje su najčešće greške zbog kojih ravni krov ipak može stvarati probleme.