Pretraga

Hrvatska aplikacija za bauštelce: Digitalni alat koji će olakšati život na gradilištu

A- A+

Iako je građevinska industrija još uvijek jedna od najmanje digitaliziranih, sve je češća pojava digitalnih rješenja za ovaj sektor na tržištu. Tako je nedavno predstavljen i hrvatski građevinski softver Stas Organizer koji, osim što omogućava kompletno digitalno rukovođenje projekta, svim korisnicima može osigurati značajnu mjesečnu uštedu na vremenu i resursima.

Aplikacija građevinarstvo Stas

Aplikacija Stas Organizer, foto: PR

Aplikacija nije kreirana samo za rukovodeće osobe građevinskih firmi, već i za radnike, administrativne djelatnike s jedne, te ostale projektne stručnjake s druge strane. Dakle jednako je korisna bauštelcu kao i vlasniku građevinske firme. S obzirom na to da aplikacije za građevinarstvo, iako rijetke, nisu novitet na tržištu.

Iz Stasa ističu da je aplikacija namjenski osmišljena za apsolutno svakog zaposlenika građevinske tvrtke dok je većina rješenja koja trenutno postoji na tržištu uglavnom usmjerena na rukovodeće pozicije. Stas je osmišljen za građevinare, radnike i administrativne djelatnike s jedne, te ostale projektne voditelje poput arhitekata, elektroinstalatera i strojara s druge strane. Dakle softver je osmišljen i jednako koristan bauštelcu kao i poslovođi građevinske firme.

– U nogometnom klubu primjerice, na kraju dana su najbitniji igrači i oni su ti koji nose igru, zar ne? U tom kontekstu, naša aplikacija uključuje igrače i tretira ih jednako kao trenere i pomoćne trenere. Ono što jedan poslovođa dobiva s tim je realan pregled načina na koji njegova tvrtka funkcionira i svega što se događa u stvarnom vremenu. S druge strane, radnik ima jednostavan i brz pristup svim informacijama zbog kojih je prije morao osobno odlaziti u sjedište tvrtke, računovostvo, knjigovodstvo i slična mjesta, pojasnio je Tomislav Slišković, vlasnik koji stoji iza tvrtke i aplikacije Stas Organizer.

Izdvojeni članak

Razgovarali smo s Markom Sokolovićem o BIM mogućnostima: Radio je i na modernizaciji naših rafinerija

Interna potreba za rješenjem

Startup Stas Organizer razvio se iz interne potrebe, kao spin-off istoimene građevinske tvrtke koja je na tržištu prisutna više od 30 godina. Kao i kod većine građevinskih firmi, u Stasu su imali problem s upravljanjem projekata, posebice upravljanjem zadacima, radnom snagom i administracijom.

Iako digitalna rješenja koja pomažu u implementaciji građevinskih projekata nisu novitet na tržištu, iz Stasa kažu da nijedno nije zadovoljavalo sve njihove potrebe. Tako su odlučili razviti vlastiti sistem koji će im olakšati i optimizirati poslovanje u svim sferama. Dok se cijeli sustav interno razvijao otprilike godinu dana, nekoliko puta je testiran upravo unutar samog Stasa koji je tada brojio oko 60 zaposlenika.

– Bili smo svjesni da prve verzije neće biti dovoljno dobre, ali je zato testiranje od strane naših ljudi, na svim pozicijama u firmi upravo ono što je bilo ključno za daljnji razvoj i aplikaciju kakvu imamo danas. Nakon updatea i prepravki bugova, ponovo smo pustili softver na testiranje unutar firme i ponovili cijeli proces nekoliko puta dok nismo bili zadovoljni, objasnio je Slišković.

Tehnička nepismenost ne predstavlja problem

Iako mišljenje da djelatnici u građevinskom sektoru nisu informatički obrazovani više prelazi u stereotip nego činjenicu, u svakom slučaju ne predstavlja problem za rad u Stas aplikaciji. Obuka zaposlenika bez obzira na njihovu struku, ulogu i hijerarhiju ne traje više od 10 minuta i ne zahtjeva napredne razine tehničke pismenosti.

Pri registraciji u aplikaciju korisnik bira svoju ulogu radnika ili poslodavca, odnosno tvrtke te različite pozicije od radnika, servisera i skladištara do projektnog menadžera, administratora, računovođe i ostalih pozicija.

Samo neke od trenutnih funkcionalnosti Stas Organizer aplikacije su organizacija ljudi po gradilištima, dodjeljivanje zadataka i projekata ljudima s obzirom na poziciju i iskustvo, organizacija artikala i materijala po radniku, upravljanje administracijom, upravljanje vlastitim satima, zahtjevi za odmor, prijava posudbe alata,….

Izdvojeni članak

Ministarstvo se očitovalo: Kad je u pitanju obnova nakon potresa, eGrađevinski dnevnik nije obaveza

Stopa prelaska na Stas Organizer veća od 80%

Iako su prvog klijenta i ‘vanjskog’ korisnika aplikacije dobili tek krajem 2021. godine, Stas Organizer trenutno aktivno koristi više od 80 klijenata, odnosno građevinskih firmi iz Hrvatske. Zanimljivost je da je više od 80% tih korisnika prije koristilo druge softvere, no nakon testiranja se odlučilo prebaciti na Stas.

Razlog tomu je, kako kažu iz Stasa, činjenica što njihova aplikacija jedina na tržištu omogućava kompleteno upravljanje građevinskim projektom i tvrtkom te je namijenjena svim zaposlenicima. Nadalje, povratne informacije i prijedlozi klijenata i korisnika se ozbiljno uzimaju u obzir i nerijetko implementiraju u aplikaciju.

– Da budem iskren, u samom startu nismo razmišljali o razvoju proizvoda koji ćemo nuditi drugima. Krenuli smo s idejom izričito iz vlastite potrebe, no kada smo vidjeli kako je iz toga nastao jedan kvalitetan i koristan proizvod odlučili smo ga omogućiti i drugima. Razvoj aplikacije je kontinuiran i ne staje i upravo su klijenti ti koji su nam davali prijedloge i čije smo savjete uzimali u obzir pri usavršavanju softvera. Po meni najbolji način razvoja aplikacije ili proizvoda je uzeti u obzir prijedloge korisnika jer je za njih na koncu i osmišljena aplikacija, objasnio je Slišković.

Ušteda vremena i resursa

S obzirom na to da je aplikacija kreirana tako da olakšava mnoge aspekte poslovanja, različitim odjelima tvrtke, samim tim utječe na uštedu vremena. Nadalje, gledajući uštedu vremena po plaćenom satu dolazi se i do značajnih ušteda novčanih resursa. Slišković ističe kako su njihove procjene još u razvoju i varijabilne s obzirom na intenzitet i opseg korištenja aplikacije unutar jedne tvrtke. Međutim, generalni zaključci su izvedeni na temelju iskustava Stas korisnika.

Računica je, ističu iz Stasa, vrlo jednostavna. Prema procjeni, ako uzmemo da je generalni udio administrativnog odjela jedne građevinske tvrtke oko 15% to znači da 15% ljudi u firmi ručno unosi velik broj podatka i informacija. Stas rješenjem administrativni poslovi se prema procjeni smanjuju za 1 do 2 sata dnevno po osobi. Uključimo li u tu kalkulaciju i satnicu od primjerice 10 eura po satu, dolazimo do mjesečne uštede od 3 do 6 tisuća eura u firmi od primjerice 100 ljudi.

Izdvojeni članak

eGrađevinski dnevnik postaje obaveza 1. siječnja 2023. godine: Digitalizacija građevinskog sektora

– To je nekakva generalna procjena na tvrtku od 100 ljudi koja ne koristi funkcionalnosti aplikacije u potpunosti. Iako aplikacija nudi niz različitih funkcionalnosti i benefita, ljudi rijetko koriste sve opcije već one koje su njima trenutno najpotrebnije i koje im donose najbrže i najefikasnije rezultate. Ono što smo ustanovili je da se funkcionalnosti softvera koriste maksimalno i od strane svih radnika, ušteda bi mogla biti znatno veća u vremenu i resursima, zaključio je Slišković.

Iz Stasa poručuju kako kontinuirano rade na poboljšanju aplikacije za sve korisnike s vjerom u globalni kapacitet rješenja i skorog širenje na vanjsko tržište. Funkcionalnosti, iskustva korisnika i promjene na Stas aplikaciji mogu se pratiti na Facebook i LinkedIn društvenim mrežama te na službenoj web stranici aplikacije.

Copy link
Powered by Social Snap