Lučka uprava Split traži dozvole za strateški projekt Sjeverne luke u Splitu vrijedan 344 milijuna kuna
Vlada RH je rekonstrukciju i proširenje Sjeverne luke u Splitu proglasila strateškim investicijskim projektom. Naime, vrijednost projekta, koji bi trebao omogućiti ukrcaj i iskrcaj kamiona te eventualno automobila i time smanjiti gužve u splitskoj trajektnoj luci, iznosi 334 milijuna kuna. Lučka uprava Split već je zatražila lokacijsku dozvolu, sljedeće godine trebala bi se ishoditi i građevinska dozvola, a očekuje se da bi se projekt trebao realizirati do 2025. godine.
Ulaganjima u pomorsku lučku infrastrukturu na području Hrvatske nema kraja. Naime, ovog puta Lučka uprava Split traži dozvolu za rekonstrukciju i proširenje Sjeverne luke, a riječ je o strateškom investicijskom projektu koji bi trebao omogućiti ukrcaj i iskrcaj kamiona i eventualno automobila. Također, ovim bi se projektom trebale smanjiti velike gužve u splitskoj trajektnoj luci.
Vrijednost projekta 334 milijuna kuna
Kako prenosi portal Otvoreno More, Vlada RH je projekt rekonstrukcije i proširenja Sjeverne luke u Vranjičkom bazenu proglasila strateškim investicijskim projektom, a investitor projekta je Lučka uprava Split. Naime, radi se o ogromnom projektu, a vrijednost ukupnih troškova iznosi 333,9 milijuna kuna s PDV-om.
Naime, zahvat obuhvaća proširenje luke s izgradnjom nove infrastrukture u morskom dijelu obuhvata, a na taj će se način dobiti sedam novih vezova te šest trajektnih rampi za trajekte koji su smješteni na predjelima Pijat i Stinice.
Štoviše, unaprjeđenje infrastrukture će se postići proširenjem luke Split u Vranjičko-solinskom bazenu koji je predviđen za ro-ro brodove, kao i alternativnim opcijama korištenja gatova, navodi se u dokumentu Vlade RH. Rekonstrukcija bi tako išla od današnje Sjeverne luke prema zapadu i to sve do Plovputova pogona na Stinicama.
Smanjenje gužvi u splitskoj trajektnoj luci
Ovog ljeta se, uslijed porasta broja dolazaka turista, pisalo o nepodnošljivim gužvama u splitskoj trajektnoj luci zbog čega se čekalo čak 45 minuta na izlaz iz grada. Upravo bi proširenje Sjeverne luke trebalo znatno utjecati na smanjenje velikih gužvi u ljetnim mjesecima u splitskoj trajektnoj luci.
Također, u studiji utjecaja na okoliš koju je napravio Fakultet Građevinarstva, arhitekture i geodezije, u sklopu projekta za Sjevernu luku, predviđena su 92 parkirališna mjesta za osobna vozila i 14 za taksije.
– U prvom redu će kamioni dolaziti u Sjevernu luku, ali budući da Jadrolinija i druge kompanije prodaju karte i online, pružat će se mogućnost onima koji to žele da se ukrcaju s automobilima u Sjevernoj luci, rekao je prošle godine za Otvoreno More zamjenik ravnatelja Lučke uprave Split Joško Berket Bakota. Štoviše, tom prilikom su iz Lučke uprave poručili da će cjelokupan putnički promet ostati u Gradskoj luci.
Mihanović: ‘Gradimo luke da bi služile ljudima’
Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović za Otvoreno More je odgovorio na pitanje o tome postoji li mogućnost da se uz ro-ro promet i osobni automobili koji dolaze s otoka te nastavljaju vožnju izvan Splita, zapravo iskrcavaju na gatove u Sjevernoj luci da bi se zaobišle gužve.
– Mi gradimo luke da bi služile ljudima, vidjet ćemo kakve će okolnosti biti kad luka bude realizirana. Teško je sada prejudicirati. Ako se kvalitetno riješi cestovni ulaz i izlaz iz trajektne luke, onda neće biti potrebe za takvim rješenjima koje spominjete. Najvažnije je da svi subjekti koji su uključeni u prometne projekte rade na njihovoj realizaciji i pogotovo na povlačenju EU sredstava, rekao je Mihanović.
Zahtjev za građevinsku dozvolu
Mihanović je također dodao da je već pokrenut postupak za lokacijsku dozvolu, ali da je ključna bila odluka Vlade koja je ovaj projekt proglasila strateškim, što je omogućilo Lučkoj upravi Split da može dalje pregovarati s Ministarstvom graditeljstva. Štoviše, procjene projektanata ukazuju na to da će biti potrebno sedam ili osam mjeseci od pravomoćne građevinske dozvole. U tom kontekstu, Mihanović tvrdi da ciljaju na 1. svibnja 2022. godine pa da bi se s pravomoćnom građevinskom dozvolom mogli prijaviti za financiranje iz fondova i programa Europske unije.
Ipak, neki su se mještani Vranjice pobunili da će im trajekti u Sjevernoj luci stvarati onečišćenja. Međutim, Mihanović je na to odgovorio da je napravljena studija utjecaja na okoliš, čiji rezultati ukazuju da neće biti značajnog onečišćenja. Također, tvrdi da je promet znatno čistiji s ro-ro brodovima u odnosu na tankere ili brodove koji prevoze ugljen, željeza ili pak rasuti teret.
Jadrolinija je još prošle godine odgovorila na upit Otvorenog Mora o tome imaju li dovoljno trajekata s kojima mogu ploviti do Gradske luke te da istodobno iz nove Sjeverne luke odvoze i dovoze kamione te eventualno automobile. Naime, odgovorili su da će pratiti kako se razvija projekt za koji očekuju da će biti gotov do 2025. godine te da će se nastojati prilagoditi novom funkcioniranju luke.