Pretraga

Naš najveći infrastrukturni projekt: Donosimo detalje o rekonstrukciji željezničke pruge

A- A+

Nakon što je Pelješki most tek nedavno otvoren, već je potpisan ugovor za naš najveći infrastrukturni projekt. U pitanju je rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, a mi donosimo detalje o projektu.

Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, foto: screenshot YouTube

HŽ Infrastruktura je s konzorcijem STRABAG AG, STRABAG d.o.o., STRABAG Rail a.s. i s tvrtkom AŽD Praha s.r.o. potpisala ugovore za izvođenje radova na projektu ‘Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac na željezničkoj pruzi M202 Zagreb GK – Rijeka’.

Pružna dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra i nalazi se na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka. Njezina rekonstrukcija i nadogradnja drugog kolosijeka unaprijedit će ne samo prigradski promet grada Zagreba i Karlovca već će biti još jedan važan korak u izgradnji nizinske pruge, koji će u konačnici doprinijeti konkurentnosti luke Rijeka poboljšanjem njezine povezanosti s tržištima srednje Europe.

Izdvojeni članak

Novi najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj: Potpisan ugovor za rekonstrukciju željeznice

Riječ je o projektu vrijednom dvije milijarde i 721 milijun kuna, od čega se 85 posto sredstava sufinancira putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Njime se, osim već spomenute rekonstrukcije i obnove postojeće željezničke pruge te izgradnje drugoga kolosijeka, predviđa rekonstrukcija kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac, dok će se kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganići prenamijeniti u stajališta, a rekonstruirat će se i postojeća stajališta Mavračići, Desinec, Domagovići i Lazina.

Osim toga, rekonstruirat će se svi postojeći mostovi, vijadukti i drugi objekti na trasi dionice. Izgradit će se tri nova podvožnjaka i četiri nadvožnjaka umjesto željezničko-cestovnih prijelaza, dok će se preostali postojeći prijelazi rekonstruirati. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i obnovu i modernizaciju stabilnih postrojenja električne vuče, signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, a najveća dopuštena brzina po završetku projekta bit će 160 km/h.

Održano je i svečano potpisivanje ugovora, kojem su prisustvovali i premijer Andrej Plenković te Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture. Više o tome možete pročitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap