Probijena i druga cijev novog hrvatskog tunela prema moru! Bliži se kraj
Uspješno je probijena i lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici, čime je napravljen važan iskorak u izgradnji nove četverotračne brze ceste između čvora Mravince i čvora TTTS. Posao je obavljen djelomičnim miniranjem čela u stijenskoj masi 5. kategorije, s izlazne prema ulaznoj strani tunela. Sada slijede armirano betonski radovi i radovi na kolničkoj konstrukciji te opremanje tunela.

tunel | foto: Freepik
Hrvatske ceste upravo su izvijestile kako je probijena i lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici u sklopu velikog projekta Izgradnja dionice čvor Mravince – čvor TTTS, duljine 2,5 kilometra sa spojnim cestama. Posao je obavila tvrtka Strabag koja je u posao službeno uvedena 17. prosinca 2024. godine.
Vrijednost posla iznosi 32.728.366,07 eura (bez PDV-a), a rok dovršetka radova je 24 mjeseca. Podsjećamo kako je desna tunelska cijev, duljine 330 metara, probijena nedavno, točnije 5. studenog 2025. godine.
Na gradilištu je trenutačno angažirano oko 70 radnika, uz dodatnih 15 članova tehničkog i inženjerskog osoblja, što potvrđuje snažan dinamizam i posvećenost pravovremenoj realizaciji ovog infrastrukturno važnog projekta za splitsko područje.
Gradilište kao mravinjak
Tunelska cijev je probijena tehnikom djelomičnog miniranja čela u stijenskoj masi 5. kategorije, s izlazne prema ulaznoj strani tunela. Sada ovdje slijede armirano betonski radovi i radovi na kolničkoj konstrukciji te opremanje tunela.
Iz Hrvatskih cesta kažu kako se paralelno s radovima u tunelu, duž cijele trase izvode i zemljani radovi, široki iskopi i izgradnja nasipa. Kao i armiranobetonski radovi na objektima: nadvožnjacima Karepovac i Vidovača te mastolovu. Uz to izvodi se i zaštite od buke.

Mravnice-TTTS, dionica brze ceste Trogir-Omiš | foto: screenshot YT (Na Hrvatskim cestama)
Radovi će potrajati
Očekuje se kako će ova prometnica biti završena najkasnije dvije godine nakon početka izvođenja radova, budu li sve dozvole ishođene na vrijeme, novom cestom bi se moglo prometovati od sredine 2027. godine.
Radovi na ovoj dionici trebali bi obuhvaćati tunel Gladnjici, dug 340 metara, dva nadvožnjaka i čvor kod odlagališta Karepovac. Podsjećamo, lokacijska dozvola za radove izdana je na proljeće 2020. godine, čime je zahvat podijeljen u šest faza. Prve tri faze obuhvaćale su rotor Mravnice te priključne ceste, a i za te je radove sklopljen ugovor sa Strabagom – u vrijednosti 7,2 milijuna eura.
Nova financijska injekcija
Paralelno, na današnjoj Sjednici Vlada Republike Hrvatske usvojila je Prijedlog odluke o financiranju projekta Izgradnja ceste Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš, dionica: čvor Mravince – čvor TTTS i davanju suglasnosti za pokretanje postupka dodjele sredstava Europske unije te preuzimanje obveza na teret sredstava državnog proračuna u razdoblju od 2026. do 2028. godine.
Ovom Odlukom daje se suglasnost Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture za pokretanje postupka dodjele sredstava Europske unije. Također, ovom Odlukom daje se i prethodna suglasnost Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture za preuzimanje obveza na teret sredstava državnog proračuna, u razdoblju od 2026. do 2028. godine, za donešenje Odluke o financiranju sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za Projekt.
Svrha Projekta je nastavak već započete izgradnje ceste, nad dionici Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš, odnosno, poboljšanje lokalne i regionalne mobilnosti u vidu poboljšanja pristupačnosti i manjih regionalnih središta i ruralnih područja, rasterećenje postojeće prometnice te uklanjanje uskog grla i povećanje sigurnosti prometa.
Kraj gužvama
Splitski gradonačelnik Tomislav Šuta, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir i načelnik Općine Podstrana Mijo Dropuljić gradilište tunela Gladnjici ključnog dijela infrastrukturnog zahvata TTTS – Mravince obišli su krajem rujna. Tom su prilikom najavili niz mjera za smanjenje svakodnevnih prometnih čepova na državnoj cesti D8.
Šuta je tom prilikom rekao da će tunel po završetku radova ‘bitno olakšati život stanovnicima Splita, Solina, Podstrane i Omiša’ koji ljeti ne mogu normalno funkcionirati od kilometarskih prometnih gužvi.