Pretraga

Švicarski megaprojekt: Gradi se jedan od najdužih tunela na svijetu, a iskopani materijal obnovit će deltu rijeke

A- A+

U Švicarskoj se istovremeno gradi druga cijev tunela St. Gotthard, jednog od najdužih cestovnih tunela na svijetu, i provodi ekološka obnova delte rijeke Reuss kod Flüelena. Za transport milijuna tona iskopanog materijala koriste se samohodne teglenice i modularni ponton, što omogućuje precizan i učinkovit rad. Materijal će poslužiti i za završetak tunela, ali i za stvaranje novih područja plitke vode i obnovu bioraznolikosti.

Izgradnja tunela St. Gotthard i obnova delte rijeke, Švicarske | Foto: Baars

U Švicarskoj je u tijeku impresivan infrastrukturni i ekološki projekt: izgradnja druge cijevi cestovnog tunela St. Gotthard, jednog od najdužih tunela na svijetu, te istovremena renaturacija delte rijeke Reuss u blizini Flüelena. Projekt obuhvaća intenzivne tunelske radove, uključujući kopanje stijena, obradu iskopanog materijala i transport, a ključnu ulogu u cijelom procesu ima specijalizirana kompanija Baars.

Korištenje samohodnih razdvojenih teglenica

Za uklanjanje iskopane stijene iz tunela koriste se samohodne razdvojene teglenice kapaciteta 335 kubika. Prvo se razdvojena teglenica B308 koristi 65 tjedana, a nakon toga nastavljaju novokupljene B310 i B311. Sve teglenice opremljene su vlastitim pogonom i produženim dizajnom, što ih čini idealnim za zahtjevne uvjete tunelskog iskopa.

Iskopani materijal prevozi se kroz logistički lanac do industrijske luke Flüelen, odakle se svakodnevno transportira do odlagališta Schanz i Allmeini. Na taj način stvara se otprilike sedam hektara novih zona plitke vode, čime se doprinosi obnovi ekološke ravnoteže i vraćanju prirode u stanje slično početku prošlog stoljeća.

Izgradnja tunela St. Gotthard i obnova delte rijeke, Švicarske | Foto: Baars

Izgradnja tunela St. Gotthard i obnova delte rijeke, Švicarske | Foto: Baars

Modularni ponton za precizan rad

Osim razdvojenih teglenica, Baars je isporučio i modularni ponton u obliku slova U, koji označava preciznu lokaciju za istovar materijala. Ova konstrukcija omogućuje da rad bude ne samo učinkovit, već i izuzetno precizan, što je ključno u hidrauličkom inženjerstvu, gdje tehnologija i priroda moraju djelovati skladno. Prijevoz pontona iz Sliedrechta u Švicarsku organiziran je putem različitih kanala u suradnji s partnerima poput Wipfli Transportspezialisten, Ultrabag i Natco.

Između 2024. i 2030. godine predviđeno je da će se obraditi ukupno 4,9 milijuna tona stijene. Ovaj materijal omogućit će dovršetak izgradnje druge cijevi tunela Gotthard, ali će i doprinijeti obnovi bioraznolikosti u delti rijeke Urner Reuss. Baars je ponosan što svojom flotom dvodijelnih teglenica i modularnih pontona doprinosi projektu koji istovremeno spaja infrastrukturu i očuvanje prirode.

Izgradnja tunela St. Gotthard i obnova delte rijeke, Švicarske | Foto: Baars

220 kilovolti ispod zemlje

Izgradnja druge cijevi tunela St. Gotthard uključuje i integraciju 220-kilovoltnog visokonaponskog voda u podzemnu tunelsku strukturu, objavila je nacionalna kompanija Swissgrid. Riječ je o najdužem podzemnom visokonaponskom kabelu u Švicarskoj, dugom oko 18 kilometara, koji povezuje Airolo u kantonu Ticino s Göschenen u kantonu Uri. Postojeća nadzemna linija preko prijevoja Gotthard bit će uklonjena.

Projekt uključuje postavljanje kabela unutar servisnog kanala tunela, ispod zaustavnog traka, te izgradnju kompenzacijskih sustava na obje strane kako bi se osigurala stabilnost elektroenergetske mreže, što predstavlja tehnički izazov zbog prirode podzemnog napajanja i potencijalnih naponskih varijacija. Cijeli članak pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap