Pretraga

U tijeku brojni radovi na opremanju Pelješkog mosta koji bi za promet trebao biti otvoren sljedeće godine

A- A+

Iako se s nestrpljenjem iščekivalo spajanje Pelješkog mosta, to nikako nije značilo da su radovi na izgradnji jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj ujedno i gotovi. Ovih dana tako traju radovi na njegovom opremanju, a usporedno s tim u tijeku su i radovi na izgradnji pristupnih cesta te će tek kada se sve to privede kraju most biti pušten u promet. Podsjetimo, Pelješki most bi prema planiranom stanju trebao biti u funkciji već na ljeto sljedeće godine, čime će se uvelike poboljšati prometna povezanost te će se konačno povezati krajnji jug Dalmacije s ostatkom Hrvatske.

Pelješki most

U tijeku je opremanje Pelješkog mosta | foto: YouTube, EdoStuff Aviation

Skoro mjesec dana je prošlo od kada je spojen zadnji segment čelične kosnstrukcije Pelješkog mosta, a sada traju radovi na njegovom opremanju te bi, prema planiranom roku, most trebao biti završen početkom iduće godine. Usporedno s opremanjem mosta traju i radovi na izgradnji brojnih pristupnih cesta s pripadajućim tunelima, mostovima i vijaduktima.

Sve to, naravno, prouzrokovalo je vrlo velike gužve proteklih tjedana na prolasku kroz Neum, a ujedno i otežano prometovanje na dijelu Jadranske magistrale gdje se rade pristupne ceste mostu. Podsjetimo, Pelješki most jedan je od najvećih projekata u Hrvatskoj uopće, koji će tek nakon što se u potpunosti opremi i izgradnjom pristupnih cesta biti otvoren za promet. Štoviše, tada će konačno biti spojen krajnji jug Dalmacije s cijelom zemljom te će biti omogućeno nesmetano putovanje ljudi i roba.

U tijeku opremanje Pelješkog mosta

Spajanje zadnjeg segmenta čelične konstrukcije Pelješkog mosta nikako nije značilo da je on u potpunosti završen. Tako je ovih dana u punom zamahu njegovo opremanje, naime, postavlja se ograda za zaštitu od vjetra, potom se nanosi antikorozivna zaštita te se završava betoniranje razdjelnog pojasa između dva prometna traka, prenosi portal HRT.

– Osim što je ovo jedno od najvećih gradilišta u Europi, posebno je to što most Pelješac prije svega rješava pitanje spajanja teritorija RH s obzirom na to da smo jedina država u EU čiji je teritorij odvojen granicama druge države, rekao je Davor Perić iz Hrvatskih cesta za HRT.

Izdvojeni članak

Pristupne ceste oko Pelješkog mosta: Brodosplit opremio vijadukt Prapratno s 2.580 tona čelika

Most izložen vrlo jakim vjetrovima

Pelješki je most je sagrađen na seizmički vrlo aktivnom području, a osim toga izložen je jakim vjetrovima pa su se upravo zbog toga prvi put u svijetu tu ugrađivali piloti u jednom komadu u tlo. Riječ je dakle o iznimnom pothvatu, a most je zapravo po svim karakteristikama jedinstven u svijetu.

– Govorimo o mostu koji je zaista u svjetskim razmjerima jedan mega projekt, mislim da nas svrstava u pet mostova koji su sagrađeni od početka ovo stoljeća i zaista jedinstven po svim karakteristikama, rekao je za HRT Igor Džajić, član Uprave Instituta IGH.

Izdvojeni članak

Pogledajte pristupne ceste i zahtjevne radove oko Pelješkog mosta koji su zasjenjeni

Pogodnosti mosta

Most koji će napokon povezati hrvatski teritorij gradili su Kinezi, a nadzirali Hrvati. Štoviše, Stjepan Lakušić, dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu, posebno ističe da je cijeli nadzor povjeren hrvatskom konzorciju, što je pak izuzetno važno jer taj objekt ostaje upravo našoj zemlji te mi moramo voditi računa o njemu. Zapravo, treba se osigurati što veća kvaliteta građevine na navedenom području koja će povećati njenu trajnost, a to će ujedno osigurati da troškovi održavanja konstrukcije u budućnosti budu što manji.

Mnogi očekuju brojne pogodnosti Pelješkog mosta, uključujući bolju prometnu povezanost koja će uvelike olakšati život, poslovanje, a možda će most potaknuti doseljavanje i daljnji razvoj turizma.

– Što se tiče turizma, bit će povećanja, ali ne toliko. Da bi ljudi ostali u nekom kraju, trebaju imati profitabilnu aktivnost ne samo dva mjeseca u godini, nego barem deset mjeseci u godini. Da bi imali 10 mjeseci efikasnu aktivnost u nekom kraju, onda moraju imati neke druge uvjete, rekao je za HRT ekonomski analitičar Ljubo Jurčić.

Copy link
Powered by Social Snap