Pretraga

Uzdiže se riječka ‘Žabica’, grandiozna čelična konstrukcija otkriva novu vizuru Kvarnera s mora

A- A+

Nakon gotovo dvije godine od početka realizacije projekta, Novi Autobusni kolodvor Rijeka, odnosno kompleks Zapadna Žabica, polako, ali sigurno izranja uz obalu u središtu grada. Na pragu ljeta završeni su duboki temelji, te je krenula izvedba betonske konstrukcije, a sada se jasno naziru i prve vizure koje će se isticati s morske strane. Podiže se čelična konstrukcija po kojoj je idejno rješenje 3LHD-a već prepoznatljivo javnosti.

Kompleks Zapadna Žabica

Kompleks Zapadna Žabica | foto: 3LHD Facebook

Početkom lipnja završena je prva i građevinski najzahtjevnija faza izgradnje kompleksa Zapadna Žabica u Rijeci, duboko temeljenje građevine na nasipanom zemljištu riječke luke. Tada je započela i druga faza izvedba betonske konstrukcije objekta, da bi danas pogled na gradilište odavao kako je došlo i vrijeme za podizanje čelične strukture koja predstavlja okosnicu idjenog rješenja koje potpisuje arhitektonski studio 3LHD.

Izdvojeni članak

Otvoren Rijeka Gateway, najnapredniji logistički terminal ‘težak’ čak 600 milijuna eura

Gradilište budućeg Autobusnog kolodvora Rijeka vrvi od radnika, a radove izvodi zajednica ponuditelja, tvrtki Texo Molior i Karst. Vrijednost investicije je oko 70 milijuna eura, a investitor je Best in Parking.

Nosiva struktura i identitet zgrade

Kako trenutno gradilište izgleda na društvenim su mrežama podijeliti iz 3LHD-a.

Čelična konstrukcija Autobusnog terminala Žabica nije samo nosiva struktura – ona definira i identitet zgrade. Dijagridna mreža od čelika omogućuje velike raspona i otvorene prostore, dok istovremeno oblikuje prepoznatljivu siluetu terminala, poručuju iz 3LHD-a.

Kažu, svojom formom konstrukcija odaje počast riječkim lučkim dizalicama i industrijskim strukturama, povezujući zgradu s kontekstom postindustrijskog okoliša luke.

– U kombinaciji funkcionalnosti i estetskog izraza, čelik postaje ključni element nove urbane vizure Rijeke – most između povijesti i suvremenosti, između infrastrukture i arhitekture, kažu iz 3LHD-a.

Kompleks Zapadna Žabica

Kompleks Zapadna Žabica | foto: 3LHD Facebook

Javna garaža i 14 perona

Projektom izgradnje novog Autobusnog kolodvora Rijeka, čije je izvođenje započelo u prosincu 2023. godine, predviđena je izgradnja suvremenog autobusnog kolodvora s 14 perona, javne garaže s približno 900 parkirnih mjesta (od kojih će 150 biti rezervirano za stanare), te trgovačkih i poslovnih sadržaja na oko 8.000 kvadrata bruto površine.

U prvoj fazi izvedeno je 363 pilota ukupne duljine 4.300 metara, uz ugradnju oko 2.700 kubika betona i 549.000 kilograma armature. Paralelno s radovima prethodilo je uklanjanje starih skladišta te izmještanje svih instalacija, a cijeli proces temeljenja uključivao je i zahtjevnu zaštitu građevinske jame.

– Terminal se gradi 18 godina nakon što je 3LHD pobijedio na javnom arhitektonskom natječaju, a njegova realizacija označava važan korak u preoblikovanju riječkog središta. Smješten između željezničkog kolodvora i pomorskog terminala, projekt ne nudi samo novu infrastrukturu, već i novu urbanu logiku – povezivanje, rasterećenje prometa i otvaranje javnih prostora, poručio je ranije na društvenim mrežamo Marko Dabrović iz 3LHD-a.

Kompleks Zapadna Žabica

Kompleks Zapadna Žabica | foto: 3LHD Facebook

Trg Žabica

Novo uređenje Trga Žabica nakon uklanjanja postojećeg kolodvora podrazumijeva i povećanje javne površine. Očekuje se da će takvo uređenje Trga Žabica značajno pridonijeti podizanju kvalitete javnog i urbanog prostora. Novim arhitektonskim rješenjem pješački dio Trga Žabica je osmišljen kao površina isprepletena zelenilom i sadržajima za pješake, a prometni dio trga podijeljen je na dva smjera svaki sa po tri prometna traka.

Kroz izradu Prometne studije središnjeg područja grada analizirat će se i uključivanje novoizgrađene ceste D-403 u sustav gradskih prometnica, izgradnja produžene Ulice Riva kao i utjecaj novih parkirališnih i garažnih kapaciteta na odvijanje prometa odnosno novog parkirališta na Delti, garaže novog autobusnog kolodvora i garaže nove marine.

Provedba opisanog projekta pretpostavlja i izvedbu građevinsko-prometnih zahvata rekonstrukcije Jelačićevog trga, te ulica Fiumara i Riva, kao i izmjenu horizontalne i vertikalne signalizacije.

Žabica Rijeka

Žabica Rijeka | foto: 3LHD

Ulica Riva

Radi pristupa novoj zgradi terminala trenutno se provode pripreme za izgradnju produžene Ulice Riva. Ovaj projekt se odnosi na izgradnju ulice između lučkog područja i južne strane novog Kompleksa Zapadna Žabica, te rekonstrukciju trga Žabica, s obzirom da se planira uklanjanje postojećeg kolodvora, što će dovesti i do povećanja javne površine.

Preduvjet za početak radova na izgradnji Produžene Ulice Riva bilo je izmještanje dijela kolosijeka željezničke pruge trase Kolodvor Rijeka – Rijeka Brajdica. Radove je ugovorila HŽ infrastruktura kao upravitelj željezničke infrastrukture, a s iznosom od 794.582,98 eura bez PDV-a financirao ih je Grad Rijeka.  Izvođač je započeo s izvođenjem radova 13. siječnja 2025. godine te su radovi dovršeni u roku, 15. svibnja.

Produžena Ulica Riva dio je novog cestovnog koridora DC403 – Žabica za koji je Grad Rijeka 2022. godine naručio izradu prometne studije. Na temelju te studije, u ožujku 2025. godine izrađeno je idejno rješenje nove prometnice koja se proteže u smjeru zapad-istok od mjesta završetka lučke spojne prometnice, prolazi kroz lučko područje između postojećih objekata skladišta i završava priključkom na trasu Produžene ulice Riva kao prilazne prometnice kompleksu Zapadna Žabica. Time će se omogućiti direktno povezivanje centra grada i novog autobusnog kolodvora s mrežom autocesta.

Žabica Rijeka

Žabica Rijeka | foto: 3LHD


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap