Zbogom kolapsu: Nazire se kraj rekonstrukcije važnog raskrižja nadomak Splitu, priča ‘kuha’ od 2020.
Od 2020. ozbiljnije se ‘kuhaju’ planovi za inženjersko i prometno rješenje koje bi preobrazilo i proširilo jedno od ključnih raskrižja nadomak Splitu. A onda je u 2022. krenula rekonstrukcija čak 990 metara cestovne infrastrukture u Solinu da bi bolje podnijela veću količinu automobila nego je ovuda prolazila u trenutku gradnje. Važan dio posla u sklopu 18 milijuna eura ‘teških’ su radovi na dva mosta, a dok je posao u jednom trenutku stao zbog arheologa, konačno se nazire zatvaranje gradilišta.

Rekonstrukcija raskrižja Širine | foto: screenshot YouTube (HC)
U veljači 2021. godine Hrvatske ceste (HC) su objavile video-vizualizaciju kako bi po završetku rekonstrukcije trebalo izgledati raskrižje Širina u Solinu. Zatim je krajem siječnja 2022. godine za posao odabrana DIV grupa objavila da su uvedeni u posao koji će zahvatiti područje dugo 990 metara – od ulaza u Solin iz smjera Kaštela, do nadvožnjaka između dva trgovačka centra.
Radovi su se do danas ozbiljno zahuktali, a lokalni portali izvijestili su i o idućoj, važnoj fazi rekonstrukcije nije naodmet prisjetiti se što znači ovaj velik infrastrukturni projekt nadomak Splitu. Posao je ‘težak’ 18,2 milijuna eura bez PDV-a.
Prometna rekonstrukcija
Rekonstrukcija ‘Širine’ sastoji se od dodavanja nove prometnice, odnosno mosta između postojećih razmaknutih kolnika te deniveliranog prijelaza preko postojećeg raskrižja i rijeke Jadro. Prijelaz će se ostvariti mostom dugim oko 506 metara.
Novi most s svojim uklopima na postojeće stanje državne ceste D8 sastojat će se od dva odvojena kolnika sa po dvije prometne trake. Most je ukupne duljine sa svim svojim sastavnicama po središnjoj osi cca 506 m, a sastoji se od nekoliko dilatiranih rasponskih cjelina: dvije spregnute i jedne integralne armiranobetonske konstrukcije te potpornim zidovima, pisao je odabrani izvođač DIV grupa u vezi projekta rekonstrukcije važnog raskrižja u Solinu pred uvođenje u radove u 2022..
Otad, na lokaciji i dalje ‘ronda’ teška mašinerija u svrhu rekonstrukcije jednog od najfrekventijih križanja u Splitsko-dalmatinskoj županiji, piše portal.hr. Posao je došao do točke izvedbe mosta za koji se i dalje ne naziru nosači, no, kako izvještava lokalni portal, kraj radova očekuje se do sljedeće sezone – nakon nastavka radova koji su pauzirani zbog arheoloških istraživanja. Vrijedi se stoga prisjetiti na kakvom terenu su radovi krenuli i kako je uopće teklo planiranje.

Rekonstrukcija raskrižja Širine | foto: screenshot YouTube (HC)
Četiri opcije
U rješenju rekonstrukcije predstavljenom u 2021., može se pročitati da je u vidu planiranih radova za raskrižje bio posebno važan prelazak s rijekom Jadro ostvaren dvama mostovima – Stari i Novi Jadro. Postojeće raskrižje, istaknuto je, građeno je u sedamdesetim i osamdesetim godinama te je to infrastruktura koju trenutno pregrađuje teška mehanizacija izvođača.
Most Stari Jadro, izgrađen je 1964. godine kao dio Jadranske magistrale, dok je Novi Jadro nastao 1980. godine u sklopu obilaznice Splita. Oba mosta ušla su u planirano područje zahvata koji je započet na prostoru ostataka antičkog grada Salone.
Radovi duž kilometarske trase inače su utemeljeni na studiji varijantnih rješenja koju je 2018. godine izradila tvrtka Geoprojekt. U njoj su analizirane četiri varijante za rješenje raskrižja Širina, a sve su uključivale i novu treću traku iz smjera Kaštela. Postojalo je nekoliko opcija, od popravka signalnog plana, preko one s rotorom, do varijante s vijaduktom preko cijelog križanja, ili pak izvedbe rotora i vijadukta.

Rekonstrukcija raskrižja Širine | foto: screenshot YouTube (HC)
Novo ruho za mostove
Nakon provedbe potrebne analize, odlučeno je da se u glavni projekt ide s varijantom tri, odnosno one u kojoj bi se gradio vijadukt, a ova je varijanta na kraju podijeljena na dva projekta. Podjela je na treću gradnju nove, treće trake te na projekt koji podrazumijeva rekonstrukciju križanja Širina.
Sad kad se govori o kraju radova, ističe se kako će nakon izgradnje novog mosta postojeće raskrižje zadržati punu funkcionalnost, a radovi će se zaključiti nakon rekonstrukcije kolnika, rasvjete, postojećih semaforskih uređaja te ostale prometne signalizacije i opreme. Obnova dva mosta tek treba doći na red. Ovdje pročitajte više o problemu raskrižja u Makarskoj koje treba srediti.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.