Hrvatske ceste traže izvođača za sanaciju državne ceste od Dubrave do Iloka, kolnik je horor
Hrvatske ceste raspisale su natječaj za izvođača radova rekonstrukcije državne ceste DC2 koja započinje na dionici Suhopolje-Sladojevci. Ova je prometnica ključna cestovna žila sjeverne Hrvatske, s velikim regionalnim, gospodarskim i međunarodnim značajem, a njezina modernizacija ima stratešku važnost za ravnomjeran razvoj kontinentalnog dijela Hrvatske. Evo što će se i kako raditi u prvoj fazi. Riječ je o građevinskom poslu procijenjene vrijednosti od 2.050.000 eura, a čiji će ga bageri obaviti trebalo bi biti poznato do kraja godine.

državna cesta DC2, rekonstrukcija | foto: screen shot EOJN
Hrvatske ceste objavile su javnu nabavu za projekt rekonstrukcije državne ceste ‘težak’ nešto više od dva milijuna eura. Riječ je dugoočekivanoj rekonstrukciji državne ceste DC2 koja se proteže uz sjeverne granice Hrvatske. Konkretno, od graničnog prijelaza Dubrava na granica sa Slovenijom do graničnog prijelaza Ilok na granica sa Srbijom.
Projekt rekonstrukcije se provodi u 5 faza, a ukupna trase previđena za rekonstrukciju, odnosno trasa budućeg gradilišta iznosi 14,8 kilometara, te prolazi s oko 70% dužine kroz šest naseljenih mjesta: Suhopolje, Jugovo polje, Cabuna, Bistrica, Donji Meljani i Sladojevci.
Natječaj je raspisan za prvu fazu obnove, od glavnog semaforiziranog raskrižja u centru Suhopolja (raskrižje D2, D538 i nerazvrstane ceste – Ulica Petra Preradovića) do početka novoizgrađene obilaznice grada Slatine.

rekonstrukcija ceste | foto: screen shot EOJN
Kolnik u raspadu
Na ovoj dionici kolnik u lošem je stanju. Prema Elaboratu o provedenim terenskim istražnim radovima i laboratorijskim ispitivanjima materijala iz kolničke konstrukcije (I-2014-579) koji je izradila tvrtka Ramtech u listopadu 2014. godine vizualnim pregledom predmetne dionice uočene su ozbiljna oštećenja kolničke konstrukcije.
Na postojećem habajućem sloju uočene su plastične deformacije u obliku kolotraga i lokalne sanacije kolnika zakrpama. Kao i uzdužne, poprečne i mrežaste pukotine od srednjeg do vrlo jakog intenziteta, te plastične deformacije u obliku kolotraga. Zabilježeno je i kako su oštećenja kolniku na velikom broju lokacija sanirana su zakrpama na kojima se, osobito u zoni kolotraga, na površini pojavljuje film bitumena. Uz to, uočene su i blaže denivelacije na rubovima kolnika.
Kako je navedeni elaborat izrađen 2014. godine može se pretpostaviti da je kolnik trenutno u još lošijem stanju, odnosno s još značajnijim oštećenjima i većom količinom lokalnih sanacija u obliku zakrpa. Ovdje treba reći i da su laboratorijska ispitivanja kvalitete i pogodnosti materijala obavljena na sondažnim uzorcima koji su uzeti s 12 karakterističnih pozicija. Asfaltnim slojevima utvrđena je debljina. Ispitivanje otpornosti na pojavu kolotraga nije obavljeno jer se asfaltni slojevi ne zadržavaju u novoj kolničkoj konstrukciji.

asfalt | pexels
Rotor na ključnoj točki
Projektno rješenje prve faze obuhvaća rekonstrukciju četverokrakog semaforiziranog raskrižja u centru Suhopolja izgradnjom kružnog raskrižja uključivo s prilagodbom privoza raskrižju, odnosno rekonstrukcijom državne ceste D2 od početka zahvata do raskrižja s Ulicom Vladimira Nazora, te rekonstrukcijom 125 metara državne ceste D538 i rekonstrukcijom 75 metara Ulice Petra Preradovića (nerazvrstana cesta).
Projektom obnove obuhvaćena je i izgradnja zatvorenog sustava odvodnje. S obzirom da je projektirano novo kružno raskrižje na mjestu postojećeg četverokrakog semaforiziranog raskrižja koje znatno tlocrtno i visinski odstupa od postojećeg stanja na cijeloj dionici izvodit će se klasično rješenje nove kolničke konstrukcije.

rekonstrukcija ceste | foto: screen shot EOJN
Pet faza
Lokacijskom dozvolom i idejnim projektom predviđena je rekonstrukcija DC2 u pet faza koje čine zasebne uporabne i funkcionalne cjeline. U javno dostupnoj dokumentaciji napominje se kako je potrebno kroz pronalaženje najpovoljnijeg rješenja, zadovoljiti tehničku regulativu i propise za kategoriju državnih cesta, te osigurati povećanje prometno – tehničke i sigurnosne razine usluge kroz šest elemenata.
Tako će radovi obuhvatiti: poboljšanje horizontalnih i vertikalnih elemenata trase, poboljšanje elemenata poprečnog presjeka, obnovu kolničke konstrukcije, saniranje postojećih i izgradnju novih objekata, saniranje postojećeg sustava odvodnje i obnovu prometne signalizacije i opreme u skladu s projektiranim rješenjem.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.