Pretraga

Ima se, može se: Središte županije na sjeveru Hrvatske dobiva 9,5 milijuna vrijedne ceste i raskrižja

A- A+

Za gradove diljem Hrvatske sprema se rebalans proračuna. Taj postupak može se opisati i kao naknadna promjena ili uravnoteživanje financijskog plana za neki grad, a za središte Koprivničko-križevačke županije predviđena su veća sredstva u više domena upravljanja gradom. Ipak najviše novca ide za nove ceste, raskrižja i javnu rasvjetu. Za te poslove osigurat će se skoro 3 milijuna više nego je izvorno predviđeno.

U gradu Koprivnici u mjesecu srpnju trebala bi se održati sjednica koprivničkog vijeća, a na njoj bi se trebao izglasati predviđeni rebalans gradskog proračuna. Na stranicama Grada objavljeni su dokumenti za savjetovanje s javnošću za taj, idući mjesec, a u istima se da pročitati da će se za razne aspekte života u gradu nešto ‘podebljati’ sredstva u tekućoj godini. Od svega će se ipak najviše izdvajati za projekte komunalne infrastrukture – pogledali smo koje i o kojoj je cifri riječ.

Izdvojeni članak

Velika ulaganja u željezničku infrastrukturu: Kako napreduju radovi na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica?

Nove ceste i raskrižja

Koprivnica, sjedište i najveći grad Koprivničko-križevačke županije 70 kilometara od Zagreba prema popisu iz 2021. godine broji devet naselja u kojima stanuje 28.580 stanovnika. Za sve Koprivničance u narednim godinama navodno stižu nove ceste, putevi i rotori. Skreće na to pozornost podravski.hr koji spominje dokumente za savjetovanje s javnosti prema kojima će se u novom rebalansu proračuna podebljati izdvajanja. Posebno zanimljiv za razmotriti je Program o izmjenama građenja komunalne infrastrukture na području grada koji smo i sami proučili.

U tekstu Programa može se pročitati kako se u gradu predviđa realizacija glavnih ciljeva u smislu cestogradnje – trebale bi se graditi nerazvrstane ceste, EKI i javna rasvjeta, javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornih vozila, javne zelene površine, te drugi dijelovi javne infrastrukture. U ovom dokumentu točno su navedene lokacije predviđenih radova i koliko bi trebali koštati.

Evo i cijena

Sveukupno, za građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi u dijelovima neuređenog građevinskog područja predviđeno je 944.800 eura, dakle skoro milijun. Tim novcem trebale bi se urediti komunalna infrastruktura u nastavku Ulice Miroslava Krleže do Bjelovarske ceste, Poslovna Radnička zona – zapadni dio, nastaviti komunalno opremanje stambene zone ‘Cvjetna’, produžiti Radničku cestu i opremiti ju. Predviđeno je i izgraditi infrastrukturu u Ulici dr. Alberta Heinricha za proširenje stambene zone, produžiti Ulicu Dore Pejačević te srediti prvi dio rekreacijske zone Cerine.

radovi uz cestu | pixabay

Za uređenje nerazvrstanih cesta, EKI i javnu rasvjetu, predviđeno je 1.292.000 eura, a tu se spominju sređivanje raskrižja na spoju tri ulice, te izgradnja kružnog raskrižja na spoju dviju državnih cesta – DC2 i DC20 te Starčevićeve ulice, kao i kružno raskrižje na Trgu Mladosti. Valjalo bi izgraditi pristupnu prometnicu jednom dječjem vrtiću, stazu u prigradskom naselju Starigrad, te izgraditi jedan pješački most. Još tri staze koštat će 248.000 eura.

Iduće u planu su zelene površine koje bi mogle biti uređene za 905.000 eura. U uređenim dijelovima građevinskog područja gradit će se građevine komunalne infrastrukture za 2.445.000 eura, a izvan građevinskog područja za još 4.557.704 eura. Tu je zanimljivo za istaknuti izgradnju spojne ceste od NK Zagorec do naselja Herešin u vriijednosti od 300.000 eura te izradu projektner dokumentacije za izgradnju kružnog raskrižja na spoju Bjelovarske-državne ceste D2 i nerazvrstane Radničke ceste za 35.000.

K tome, za još 1,32 milijuna eura trebalo bi rekonstruirati postojeće građevine komunalne infrastrukture. Za sve navedene planove i ostale ‘manje’ radove, navodi dalje Program, predviđeno je ukupno 9.417.504 eura.

‘Podebljanje’ od 3 milijuna

Nacrt prijedloga Programa naznačen na datume savjetovanja od 16. lipnja do 16. srpnja 2025. godine piše – Programom se određuju sve predviđene građevine bilo uređeno, bilo neuređenog, ili pak van građevinskog područja. Kako smo već naveli, radovi bi također zahvatili rekonstrukciju postojeće infrastrukture.

Povećanje sredstava uoči rebalansa gradskog proračuna daleko je najveće upravo za program gradnje komunalne infrastrukture, ističe podravski.hr. Za taj zadatak u originalnom proračunu izglasanom krajem prošle godine bilo je predviđeno 6,6 milijuna eura, dakle – skoro 3 milijuna eura manje. Početkom ove godine ta izdvajanja rebalansom su povećana na 7,4 milijuna, a sada se plan popeo na 9,4 milijuna eura, što je 2,8 milijuna eura više od prvotnog plana. Ovdje pročitajte gdje sve u Zagrebačkoj županiji stižu novi rotori.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap