Pretraga

Kreće milijunska rekonstrukcija otočke ceste: Nestabilni kameni blokovi najveći su izazov

A- A+

Ugovorena je rekonstrukcija važne državne ceste DC100 na Cresu na dionici Predošćica, duljine 2,2 kilometra, te izvanredno održavanje dionice Beli – Predošćica, duljine 2,1 kilometra. Posao vrijedan 3.631.436,80 eura obavit će zajednica ponuditelja koju čine tvrtke Colas Hrvatska i Asfalti Ptuj. U sklopu rekonstrukcije cesta se proširuje što neće biti ni malo lak posao zbog morfologije terena. Pripremni radovi obuhvaćaju zahtjevno uklanjanje nestabilnih kamenih blokova.

stijene uz cestu

stijene uz cestu | foto: Freepik

Konačno kreće rekonstrukcija otočke državne ceste na Cresu koju stanovnici zazivaju godinama. Ugovor za radove, vrijednosti 3.631.436,80 eura, potpisao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Ivica Budimir s odabranim izvođačem radova, tvrtkom Colas Hrvatska u ime zajednice ponuditelja koju čini zajedno s tvrtkom Asfalti Ptuj. Otvaranje gradilišta očekuje se uskoro.

– Vjerujem da će uspješno završiti ovaj projekt koji će se raditi godinu dana. Ono što nam preostaje je nešto malo više od 5 kilometara dionice Dragozetići – Beli, za koju bi sljedeće godine trebao biti spreman natječaj. Time bi onda u cijelosti bila izgrađena dionica te državne ceste, što mislim da je nužno, rekao je ministar, Oleg Butković, spomenuvši kako ulaganja u cestovnu infrastrukturu na cresko-lošinjskom akvatoriju iznose oko 17 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Propao natječaj za izgradnju ‘međimurske obilaznice’ prema Sloveniji, nitko ne želi raditi ovo

Budimir je pak naglasio je kako će se nakon završetka ove dionice već pripremiti dokumentacija za posljednjih 5,5 kilometara dionice, koja je najzahtjevnija.

državna cesta Cres

državna cesta Cres | foto: screen shot EOJN

Postojeće stanje

Dionica državne ceste koja ide u rekonstrukciju čitavim se dijelom nalazi u Primorsko-goranskoj županiji, na otoku Cresu. Dionica Predošćica započinje 0,8 km sjeverozapadno od naselja Predošćica te završava 1,5 km jugoistočno od naselja Predošćica. Širina kolnika iznosi otprilike 5 metara te je prometnica na pojedinim dijelovima dionice ograđena odbojnom ogradom.

Teren je morfološki jako razveden te je cesta dijelom izvedena zasijecanjem u stijensku masu, a dijelom nasipavanjem na postojeći teren. Stijenski pokosi su visine do približno 5 metara, a prisutne su i brojne vrtače u kojima je akumulirana crvenica. Teren je pošumljen te su na njemu izgrađeni brojni suhozidi.

državna cesta Cres

državna cesta Cres | foto: screen shot EOJN

Zahtjevna morfologija

U sklopu obnove državne ceste D100 duž dionice predviđa se njeno proširenje, odnosno pomicanje. Ovaj zahvat zahtjeva dodatna zasijecanja u postojeći teren te povremena nasipavanja terena. Za potrebu zaštite pokosa te poboljšanja temeljnog tla na trasi su predviđeni radovi u svrhu povećanja stabilnosti pokosa, zaštite od odrona te poboljšanja temeljnog tla.

Kako bi teren bio spreman za radove, prethodno će se obaviti čišćenju od vegetacije, crvenice, kamenja i olabavljenih blokova mase do 50 kilograma. I to ispuhavanjem zrakom pod pritiskom i kavanjem prema uputama nadzornog inženjera i projektanta.

Uklanjanje kamenih blokova

Predviđeno je i uklanjanje potencijalno nestabilnih kamenih blokova mase veće od 50 kilograma. Planirano je da ovaj pothvat, razumljivo, obavlja strojno, s mehanizacijom koja omogućuje izvođenje radova sa što udaljenije točke. Uklonjeni materijal će se potom odvoziti u najbližu odgovarajuću građevinu ili uređaj u odnosu na mjesto nastanka otpada, uzimajući u obzir gospodarsku učinkovitost i prihvatljivost za okoliš.

Na dijelove stijenske pokosa, a zbog sprječavanja odronjavanja kamenih blokova, postavit će se  potom zaštitna pocinčana dvostrukouvijena heksagonalna žičana mreža Tip 8×10. Zaštita pokosa obuhvaća ugradnju zaštitnih mreža na pokos i na područje iznad nje u širini od 1,50 metara. Kako bi ostvarila funkcija stabilizacije manjih kamenih blokova, nužna je dobra prionjivost mreže s podlogom.

Čelična užad će se postavljati dijagonalno u oba smjera te vertikalno, a prihvaća se za posebno oblikovane podložne ploče sidara. Kako bi ostvarila funkcija stabilizacije manjih kamenih blokova, nužna je dobra prionjivost mreže s podlogom.

državna cesta Cres

državna cesta Cres | foto: screen shot EOJN

Treća traka prema trajektu

Nije na odmet reći kako su na Cresu u tijeku radovi na rekonstrukciji državne ceste DC101, odnosno proširenju državne ceste za trajektno pristanište Merag. Riječ je o projektu ugovorene vrijednosti oko 3,3 milijuna eura, na kojem su radovi počeli u listopadu prošle godine.

Govoreći o dogradnji treće trake prema trajektnom pristaništu Merag, gradonačelnik Cresa Marin Gregorović također kaže kako je za njih važno da cesta bude što prije dovršena jer ona nije samo važna za turizam i promet prema trajektnom pristaništu Merag, već i za svakodnevni život na sjevernom dijelu otoka.

– Ova cesta povezuje i usmjerava promet prema centralnom dijelu, dok ujedno poboljšava kvalitetu života na sjeveru Cresa, koji je slabije razvijen, izjavio je creski gradonačelnik i podsjetio na ulaganja u vodovodnu i kanalizacijsku infrastrukturu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, koja je također od ključne važnosti za život u 21. stoljeću.

Doznajte ovdje sve o rekonstrukciji lukobrana u šibenskom arhipelagu.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap