Pretraga

Milijunski željeznički projekt u susjedstvu ide dalje: Gradi se paralelna pruga, a uz nju i 44 transformatorske stanice

A- A+

Naši susjedi intzivno nastavljaju modernizaciju željezničke infrastrukture – pruga Divača-Koper uskoro će dobiti paralelni lijevi kolosijek, čime će cijela dionica postati dvokolosiječna. Projekt vrijedan preko 29 milijuna eura obuhvaća izradu projektne i ekološke dokumentacije, geološka istraživanja te BIM modeliranje.Novi kolosijek dug 27,1 kilometara, s 7 tunela i 3 vijadukta, omogućit će kapacitet od 120 vlakova dnevno i putovanje između Divače i Kopra u maksimalno 35 minuta. Uz prugu se grade 44 transformatorske stanice koje će osigurati napajanje, sigurnost i funkcionalnost cijele infrastrukture.

Dvokolosiječna pruga Divača – Koper, Slovenija | Foto: Dri.se

Cijela Europa intenzivno ulaže u željezničke projekte, a susjedna Slovenija nije iznimka. Glavna pozornost sada je usmjerena na nastavak mega projekta pretvaranja željezničke pruge između Divače i Kopra u dvostruki kolosijek. Tvrtka 2TDK, vlasnik buduće infrastrukture, prihvatila je ponudu za izradu projektne i ekološke dokumentacije za paralelni lijevi kolosijek. Riječ je o ponudi tvrtki ELEA iC (vodeći partner), IRGO Consulting i SŽ – Projektivno podjetje Ljubljana u iznosu od 23.804.282,70 eura bez PDV-a, odnosno 29.041.224,98 eura s PDV-om.

Dvije faze projekta

Projekt se sastoji od dvije faze. Prva faza uključuje pripremu dokumentacije potrebne za dobivanje građevinske dozvole i izradu projekta za provedbu. U ovoj fazi provest će se geološko-geomehanička i hidrogeološka istraživanja, izraditi projektna dokumentacija na razini DGD i PZI, te pripremiti podloge za procjenu utjecaja na okoliš. Uključuje se i prekogranična procjena utjecaja na okoliš te izrada projektne dokumentacije u virtualnom BIM okruženju.

Odabrani izvođač će pregledati, ažurirati i uskladiti tehničke specifikacije za gradnju s desnim kolosijekom koji je trenutno u izgradnji. Također će izraditi sve potrebne faze projektne dokumentacije za dobivanje građevinske dozvole i provedbu vodovodne infrastrukture na paralelnoj trasi lijevog kolosijeka. Druga faza obuhvaća nadzor projektiranja tijekom gradnje, dopune BIM modela, izradu BIM modela završenih radova s pripadajućom dokumentacijom te pripremu jedinstvenog plana zaštite i spašavanja.

Dvokolosiječna pruga Divača – Koper, Slovenija | Foto: Drugi Tir

Zahtjevna infrastruktura

Drugi kolosijek pruge Divača-Koper, dug 27,1 kilometara, bit će trajna i pouzdana veza između teretne luke Kopar i slovenske, pa i šire europske željezničke mreže. Projekt je zahtjevan zbog konfiguracije terena, ekoloških ograničenja i visinske razlike od preko 400 metara između Divače i Kopra. Rješenje uključuje sedam tunela i tri vijadukta.

Kapacitet novog kolosijeka bit će 120 vlakova dnevno, odnosno 25,7 milijuna tona godišnje, dok će obje pruge zajedno imati kapacitet 212 vlakova dnevno ili 36,9 milijuna tona godišnje. Putovanje između Divače i Kopra trajat će maksimalno 35 minuta. Ukupna duljina sedam tunela iznosi 20,5 kilometara, što predstavlja 75 posto trase.

44 transformatorske stanice

Uz prugu se grade transformatorske stanice koje će napajati željezničku opremu i sigurnosne sustave u tunelima. Ukupno će ih biti 44: 33 smještene u prečkama tunela, dok su preostale samostalni objekti smješteni ispred tunela. Svaka stanica bit će opremljena uređajima za pretvorbu i distribuciju električne energije za napajanje niskonaponske mreže iz 20 kV mreže, osiguravajući pouzdan rad pruge u svim uvjetima.

Osim osnovnog napajanja, transformatorske stanice bit će opremljene sustavima nužne rasvjete, ventilacije i sigurnosnim instalacijama, uključujući video nadzor te uređaje za željezničku signalizaciju i telekomunikacije. Time se osigurava da infrastruktura bude sigurna, funkcionalna i spremna za intenzivan promet teretnih i putničkih vlakova, što dodatno potvrđuje tehničku složenost i važnost cijelog projekta.

Dvokolosiječna pruga Divača – Koper, Slovenija | Foto: Drugi Tir

Dvokolosiječna pruga Divača – Koper, Slovenija | Foto: Drugi Tir

Europska podrška projektu

Također, početkom srpnja Europska izvršna agencija za klimu, infrastrukturu i okoliš (CINEA) prepoznala je ogroman napredak na projektu te uspješno upravljanje najvećim infrastrukturnim projektom u Sloveniji. Kao rezultat toga, procijenjeno je da će projektu biti dodijeljeno dodatnih 156 milijuna eura nepovratnih europskih sredstava iz poziva Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Dobivena sredstva predstavljaju značajno financijsko olakšanje i osiguravaju uvjete za kvalitetnu, modernu i tehnološki naprednu provedbu projekta.

Tvrtka 2TDK na taj je način osigurala 101 milijun eura više nepovratnih sredstava nego što je bilo predviđeno Izmjenom investicijskog programa (NIP-2). Ova dodatna financijska podrška potvrđuje da je drugi kolosijek Divača-Koper i dalje prepoznat kao jedan od ključnih infrastrukturnih projekata na razini Europske unije, koja ga također promovira kao primjer dobre prakse u provedbi velikih infrastrukturnih projekata. Dodatna bespovratna sredstva odnosit će se na radove unutar Lota 3, uključujući glavni dio kolosiječne konstrukcije i kolosiječnih uređaja, kao i sufinanciranje implementacije Europskog sustava upravljanja željezničkim prometom (ERTMS), koji osigurava interoperabilnost, veću razinu sigurnosti i efikasnosti.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap