Pretraga

Na Kvarneru se gradi milijunska punionica za električne autobuse, imat će trafostanicu od 1.000 kW

A- A+

Rijeka ubrzava svoj zeleni zaokret, KD Autotrolej pokreće izgradnju prve gradske infrastrukture za punjenje električnih autobusa, projekt vrijedan 1,55 milijuna eura. Javna rasprava o projekt je u tijeku, nakon čega slijedi natječaj za izvođača radova. Realizacijom projekta Rijeka će dobiti 8 dvostrukih i 2 jednostruka punjača visoke snage te novu transformatorsku stanicu na lokaciji Školjić 15. Projekt je dio šireg plana elektrifikacije javnog prijevoza kojim grad dobiva 20 električnih autobusa, financiranih većinom sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

punionica autobusa

punionica autobusa | foto: ilustracija AI / ChatGPT

Javni prijevoznik za riječko područje, KD Autotrolej pokrenuo je realizaciju projekta izgradnja infrastrukture za punjenje električnih autobusa procijenjene vrijednost od 1.550.000 eura. Projekt je u javnom savjetovanju do 11. studenog, nakon čega se očekuje raspisivanje natječaja za izvođača radova.

Izdvojeni članak

Postavlja se više od 900 novih punionica za električna vozila diljem Europe, 40 stiže u Hrvatsku

Planirano je da sami radovi krenu početkom veljače, a budu završeni do kraja svibnja 2026. godine. U međuvremenu ugovorena su bespovratnih sredstava za projekt ‘Elektrifikacija javnog autobusnog prijevoza putnika KD Autotrolej’ u sklopu kojega Rijeka dobiva 20 električnih autobusa za 14,34 milijuna eura, od čega je 11,46 milijuna sufinancirano iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a ostatak iz sredstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

geodetska podloga

geodetska podloga | foto: screen shot EOJN

Obuhvat radova

Projekt izgradnje infrastrukture za punjenje električnih autobusa za elektrifikaciju voznog parka u sustavu javnog autobusnog prijevoza grada Rijeke trebao bi biti izveden na lokaciji Školjić 15. Uz građevinske i elektrotehničke radove obuhvaća i obuku osoblja u rukovanju instalacijama.

Rješenje uključuje uređenje postojećeg parkirališnog prostora, na formiranoj građevnoj čestici za prihvat električnih autobusa. I to izgradnjom 8 dvostrukih fiksnih i 2 jednostruka mobilna punjača električnih vozila (PEV) visoke snage s implementiranjem nadzornog operativnog centra (NOC), centralnog digitalnog sustava upravljanja za nadzor i optimizaciju punjenja.

Izdvojeni članak

Novo gradilište u niskom startu: Ugovoreni milijuni za ZET-ovu punionicu flote električnih autobusa

Za potrebe napajanja punionica električnom energijom, predviđena je izgradnja nove transformatorske stanice sa susretnim postrojenjem i pripadnog niskonaponskog razvoda do pojedinog punjača na istom području postojećeg parkirališnog prostora.

Prema Uredbi o procjeni utjecaja zahvata na okoliš, projekt je svrstan u kategoriju zahvata za koje se utvrđuju posebni uvjeti, ali ne zahtijeva postupak donošenja rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, odnosno postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš.

punionica električnih autobusa

punionica električnih autobusa | foto: screen shot EOJN

Oblik i veličina građevine

Transformatorska stanica (TS) izvodi se kao kompaktna betonska zgrada izrađena iz predgotovljenih elemenata, u koju se ugrađuju elektroenergetsko postrojenje i oprema. Transformatorska stanica je tlocrtne veličine 7,13 x 4,98 metara, visina od kote terena na najnižem dijelu (kota platoa oko građevine) do vijenca iznosi 2,48 m, odnosno do sljemena 2,78 m. Svijetla visina prostora iznosi cca. 245 cm. Ukupna građevinska bruto površina iznosi 35,51 kvadrata.

Kabelski vodovi za napajanje TS i punjača polažu se u novopredviđenu kabelsku kanalizaciju izrađenu od PEHD cijevi, odnosno u kabelski kanal odgovarajuće širine i dubine u ovisnosti o površini na kojoj se kanal izvodi i o broju cijevi u kanalu. Radi jednostavnijeg manevriranja kabelima i budućeg održavanja, na mjestima većeg loma trase cijevi kabelske kanalizacije ugrađuju se kabelski zdenci odgovarajućih dimenzija.

Punjači električnih vozila ugrađuju se kao gotov proizvod u obliku kompaktnog kućišta u kojem su smještene sve potrebne komponente. Mjesta za punjenje formiraju se na površini postojećih parkirališnih mjesta i izvode se u obliku okomitih parkirališnih mjesta, odnosno okomitih mjesta za punjenje.

punionica električnih autobusa

punionica električnih autobusa | foto: screen shot EOJN

Način priključenja električnu mrežu

Građevina ima postojeći priključak na niskom naponu (NN) ostvaren u Elektro sobi garaže, glavnom razvodnom ormaru (GRP), s ukupnom priključnom snagom u smjeru preuzimanja iz mreže 224,8 kW. Postojeći priključak na niskom naponu se demontira i ostvaruje novi priključak na srednjem naponu (SN) uz povećanje priključne snage.

Novi priključak na distribucijsku mrežu na razini SN, predviđa se izgradnjom 20 kV susretnog postrojenja, trafostanice TS 20/0,4 kV AUTOTROLEJ 2, s 20 kV priključkom. Izgradnjom predviđenih punionica za električne gradske autobuse, vršne snage 800 kW, predviđeno je povećanje ukupne priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže na 1000 kW s mjerenjem na srednjem naponu.

trafostanica

trafostanica | foto: screen shot EOJN

Elaborat optimalnog tehničkog rješenja

Radi sagledavanja mogućnosti priključenja i utvrđivanja optimalnog tehničkog rješenja priključenja složenog priključka na mrežu, izrađen je elaborat optimalnog tehničkog rješenja priključenja u studenom 2024. godine, kojim je definiran način priključenja srednjenaponske opreme u vlasništvu investitora na distribucijsku mrežu.

Priključak na distribucijsku mrežu izvodi se na razini SN, prema uvjetima priključenja operatora distribucijskog sustava HEP ODS. Za potrebe priključenja na srednjenaponsku mrežu, elektrodistributeru (HEP-ODS) je osiguran prostor za smještaj susretnog postrojenja (SUPO) gdje se vrši mjerenje količine preuzete električne energije. SUPO se planira smjestiti u sklopu objekta transformatorske stanice, u zasebnoj prostoriji sa zasebnim vanjskim ulazom pod ključem elektrodistributera.

U postupku priključenja na distribucijsku mrežu, Investitor je u obvezi s HEP-ODS-om sklopiti ugovore za reguliranje imovinsko-pravnih odnosa za izgradnju elektroenergetskih objekata nužnih za priključenje građevine na mrežu (ekonomski uvjeti EES).


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap