Pravi hrvatski projekt: Splićani i Slavonci za 17 milijuna eura rade prometnicu prema Zagrebu
Hrvatske ceste spremaju još jedan infrastrukturni projekt vrijedan 17 milijuna eura. Naime, opterećena i oštećena državna cesta DC1 u Karlovcu dobit će novo ruho, uključujući nadvožnjak i bukobran. Zanimljivo je da će ovo biti pravi hrvatski projekt, jer su posao dobile poznate građevinske tvrtke iz Slavonije i Dalmacije – Spegra i Sitolor.

Državna cesta DC1, obnova nadvožnjaka, kolnika i bukobrana | Foto: Google Maps
Hrvatske ceste (HC) ponovno pokreću važan infrastrukturni projekt u središnjoj Hrvatskoj, kojim će državna cesta DC1 u Karlovcu dobiti novo ruho. Riječ je o sanaciji nadvožnjaka, bukobrana i kolnika na jednoj od najprometnijih državnih cesta, koja svakodnevno povezuje sjever i jug Hrvatske te olakšava prometnu povezanost prema autocesti A1 i turističkim destinacijama. Projekt obuhvaća dionicu DC1 Rakovac od stacionaže 0+700 do 1+700 po osi MC30, a izvođači radova vrijednih 17.150.000 su tvrtke iz Splita i Slavonije – Spegra i Sitolor.
Sanacija nadvožnjaka Rakovac
Nadvožnjak Rakovac nalazi se na državnoj cesti DC1, na dionici 010, a njegova ukupna duljina iznosi 576 metara. Cesta se na tom dijelu pruža u blagom zavoju, a promet se odvija po dva odvojena kolnika razdvojena središnjom New Jersey ogradom, na kojoj su mjestimično postavljeni bukobrani. Ukupna širina nadvožnjaka iznosi 19,6 metara, pri čemu svaki kolnik ima širinu od 8,1 metar između rubnjaka. Uz kolnike se nalaze pješački hodnici širine 82 centimetra, dok betonske ograde zauzimaju po 46 centimetara. Središnja razdjelna ograda široka je 80 centimetara.
– Konstrukcija nadvožnjaka sastoji se od dva paralelna, međusobno povezana objekta s ukupno 26 raspona duljine oko 23 metra. Rasponske konstrukcije izvedene su kao kontinuirani pločasti armiranobetonski nosači. Parovi armiranobetonskih stupova poligonalnog su presjeka, s proširenjima na vrhu na kojima su smješteni neoprenski ležajevi. Kolnička konstrukcija završena je asfaltbetonskim zastorom, dok su vanjske ograde uz pješačke hodnike izvedene od armiranog betona s metalnom cijevi na vrhu, navodi se u dokumentaciji objavljenoj u EOJN-u.
Novi asfalt i hidroizolacija
Na nadvožnjaku se nalazi više prijelaznih naprava, od kojih su tri izvedene kao češljaste, dok su ostale tipa Thorma Joint. Odvodnja kolnika riješena je zatvorenim sustavom, s odvodnim cijevima postavljenima ispod hodnika, dok su slivnici smješteni uz vanjske rubove kolnika. Objekt je opremljen i središnjom javnom rasvjetom na stupovima.
Sanacijski radovi obuhvaćaju uklanjanje postojećeg asfalta i hidroizolacije, zaštitu i izmještanje postojećih instalacija, djelomičnu sanaciju betonskih površina pješačkih staza, vijenaca i New Jersey ograde, kao i zamjenu postojećih rubnjaka. Predviđena je ugradnja novog sustava odvodnje te podizanje konstrukcije na mjestima prijelaznih naprava radi sanacije stupišta. U planu je i zamjena svih elastomernih ležajeva, reprofiliranje kolničke ploče, upornjaka, stupišta i nosača, ugradnja novih češljastih prijelaznih naprava te izvedba nove hidroizolacije, asfaltnog zastora i zaštitnih premaza. U sklopu zahvata uklonit će se i postojeća zaštitna mreža iznad prometnica te ugraditi nova.

Državna cesta DC1, obnova nadvožnjaka, kolnika i bukobrana | Foto: Google Maps
Sanacija bukobrana na nadvožnjaku
Nakon obnove nadvožnjaka slijedi i sanacija bukobrana. Oni su postavljeni na središnjoj New Jersey ogradi nadvožnjaka Rakovac, u stacionaži 3+521. Apsorpcijske barijere visine su tri metra i izvedene su od metalnih perforiranih panela s izolacijskim slojem od staklene vune, uz dodatne elemente za poboljšanje akustičkih svojstava, poput horizontalnih T upojnika zvuka. Na pojedinim dijelovima ugrađeni su refleksijski, prozirni paneli od akrilnog stakla, dok su na jugoistočnoj strani ceste postavljeni keramički apsorpcijski paneli.
Svi paneli ugrađeni su u toplopocinčane čelične HEA 140 profile, a metalni dijelovi dodatno su antikorozivno zaštićeni. Postojeći sustav zaštite od buke osigurava smanjenje razine buke od 28 do 30 dBA. Sanacija bukobrana uključuje uklanjanje postojećih apsorpcijskih panela, pjeskarenje čeličnih dijelova, pregled i sanaciju spojnih elemenata i čeličnih profila, izvođenje nove antikorozivne zaštite, ugradnju novih apsorpcijskih panela te zamjenu poklopnica, T upojnika zvuka i zaštitnih kapa na HEA profilima.

Državna cesta DC1, obnova nadvožnjaka, kolnika i bukobrana | Foto: Google Maps
Sanacija kolnika na državnoj cesti DC1
Uz sve to, kao treći segment, ističe i sanacija kolnika. Naime, državna cesta DC1 prolazi Karlovačkom županijom u duljini od 95,5 kilometara i jedna je od prometno najopterećenijih državnih cesta u Hrvatskoj. Na brojačkom mjestu Karlovac zabilježen je prosječni ljetni dnevni promet od gotovo 28.000 vozila, pri čemu značajan udio čine teretna vozila. Riječ je o prometnici od iznimnog državnog i međunarodnog značaja jer povezuje sjever i jug Hrvatske, od graničnog prijelaza Macelj do Splita, te predstavlja važan alternativni pravac autocesti A1.
DC1 ima i ključnu ulogu u razvoju turizma, s obzirom na to da njome prometuju vozila prema Nacionalnom parku Plitvička jezera, a koristi se i za izvanredne prijevoze velikih gabarita koji zbog ograničenja ne mogu koristiti autocestu. Cesta prolazi i kroz grad Karlovac, važno prometno čvorište, pri čemu prometno dijeli grad na stari i novi dio. Sanacijom kolnika na ovoj dionici poboljšat će se sigurnost i protočnost prometa, smanjiti troškovi održavanja te osigurati dugoročna funkcionalnost jedne od najvažnijih državnih prometnica.

Državna cesta DC1, obnova nadvožnjaka, kolnika i bukobrana | Foto: Google Maps
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.