Pretraga

Prometno rasterećenje Istre: Ključna rekonstrukcija 3,2 km važne trase iza ugla

A- A+

Državna cesta DC66, glavna prometna žila kucavica između Raše i Labina, napokon ide u temeljitu obnovu. Nakon godina čekanja, Općinsko vijeće Raše dalo je zeleno svjetlo za prijenos zemljišta nužnog za rekonstrukciju ove iznimno prometne dionice. Projekt obuhvaća izgradnju dodatne trake, novog kružnog toka i biciklističke staze, a sve s ciljem povećanja sigurnosti, protočnosti i povezivanja lokalne zajednice s važnim prometnim i turističkim pravcima.

cesta | foto: Pexels, Canva

Na izvanrednoj sjednici Općinskog vijeća Raše donesena je odluka kojom se daje suglasnost za prijenos nekretnina u vlasništvu Općine Raša Hrvatskim cestama. Riječ je o zemljištu potrebnom za rekonstrukciju državne ceste DC66 na dionici Raša–Labin, projektu koji se priprema već niz godina i od posebnog je značaja za sigurnost prometa, protočnost i razvoj infrastrukture.

Izdvojeni članak

Nećete pogoditi novu namjenu ruševne zgrade u Istri, ovo je stvarno nešto izvan okvira

Kako je istaknula pročelnica, Barbara Babić Gobo, parcele koje prelaze u vlasništvo Hrvatskih cesta nalaze se unutar obuhvata planiranog zahvata. Geodetski elaborat izradila je tvrtka Topoing iz Kastva, a prijenos se odnosi isključivo na zemljište nužno za realizaciju radova.

Duljine 3,2 kilometara

Hrvatske ceste, kao tvrtka u vlasništvu Republike Hrvatske i upravitelj državnih prometnica, zadužene su za izvođenje i financiranje ovakvih projekata. Prema dostupnim podacima, dionica Raša–Labin duljine je oko 3,2 kilometra, a njezina obnova uvrštena je u planove građenja i održavanja državnih cesta još 2018. i 2019. godine. Tada su bila predviđena sredstva za otkup zemljišta i projektiranje, no projekt je više puta odgađan zbog složenih imovinsko-pravnih odnosa i financijskih ograničenja.

Sada je obnova ponovno aktualizirana, i to u opsežnijem obliku. Predviđena je izgradnja treće prometne trake od prvih kuća na ulazu u Rašu do križanja za Koromačno, kao i gradnja kružnog toka s tri izlaza – prema Labinu, Puli i bivšoj tvornici Prvomajska. Time bi se trebali riješiti problemi prometnih zagušenja i povećati sigurnost na jednoj od najfrekventnijih istarskih prometnica.

DC66 Raša - Labin

DC66 Raša – Labin | foto: screen shot toponavi.com

Važna za turizam

Dionica je važna i u turističkom smislu, jer je dio međunarodne biciklističke rute EuroVelo 8, poznate kao Mediteranska ruta. U sklopu obnove planira se izgradnja dvotračne biciklističke staze duge oko 9 kilometara, što će značajno unaprijediti sigurnost biciklista i povezati Rašu i Labin u okviru županijskog plana razvoja cikloturizma do 2025. godine. Projekt je time dvostruko vrijedan: podiže kvalitetu svakodnevnog prometa i doprinosi održivom turizmu.

– Rekonstrukcijom ove dionice osigurat će se brži i sigurniji promet, a ujedno će se potaknuti gospodarski i turistički razvoj šireg područja, poručeno je na sjednici Vijeća.

Učinkovita regulacija prometa

Prema sadašnjim najavama, radovi bi trebali započeti unutar sljedeće tri godine. Vijećnica HDZ-a, Admira Žakula posebno je naglasila potrebu da se tijekom gradnje osigura učinkovita regulacija prometa i što brže izvođenje, jer je riječ o prometnici kojom svakodnevno prolazi velik broj stanovnika Raše i okolice.

Obnova državne ceste DC66 na relaciji Raša–Labin tako je nakon godina priprema i odgoda konačno dobila konkretne temelje za realizaciju. Projekt koji spaja prometnu sigurnost, modernizaciju infrastrukture i razvoj turizma trebao bi značajno unaprijediti kvalitetu života lokalnog stanovništva i učvrstiti prometnu povezanost istočne Istre.

Doznajte ovdje kako je mali grad u Istri pokrenuo uspješan val obnove zaštićenih pročelja.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap