Pretraga

Vanjski tuš brenda KORTA letio kranom trideset metara iznad vile da dođe na svoje odredište

A- A+

Bilo bi nepravedno reći da je KORTA brend koji se bavi proizvodnjom dizajnerskih proizvoda za eksterijer. S jedne strane to je suviše obična definicija za inovativan brend poput KORTE, s druge strane i oni sami tvrde da su više od brenda. Odnosno, kako sami za sebe kažu: Oni su lifestyle. A dio tog lifestylea je vidjeti i vanjski tuš trideset metara iznad zemlje. Upravo se to dogodilo na jednom projektu u Dalmaciji kada je njihov tuš letio s kranom preko vile.

Projekt brenda KORTA / foto: Privatna arhiva

Što točno KORTA jest i kako je nastala kompleksno je pitanje. Stoga je najbolje da riječ prepustimo njihovom teamu. Tvrtku Infinity Luxury d.o.o. koja se na tržištu predstavlja pod brendom KORTA osnovao je Stefano Ladavac 2017. godine, no ta priča ima povijest koja datira sve u 1995. kada su Stefanov djed Frane i otac Sandro otvorili obrt za obradu kamena pod nazivom Grota.

Njihovo poslovanje se temeljilo na raznovrsnim radovima s prirodnim kamenom kao što su rezanje, obrada i montaža, a Stefano je često znao biti pomoćnik prilikom obavljanja navedenih radova. Nakon što je shvatio koliko je zapravo teško raditi s kamenom rekao im je da se time nikada neće baviti i da ide na fakultet kako bi mogao raditi u uredu.

Izdvojeni članak

Ovim bračkim betonskim ljepoticama oduševljeni su svjetski arhitekti, a i vi ćete poželjeti odsjesti u njima!

Povratak kamenu

Stvari se ipak nisu razvile onako kako je Stefano tada planirao. Našao se u 2017. godini u kojoj je otvorio tvrtku za proizvodnju inovativnih tuševa upravo od prirodnog kamena. Prije samog otvaranja, ideja je bila usmjerena k proizvodnji pametnih tuševa koji štede vodu te samostalno proizvode energiju, ali kako se tržište i poslovanje razvijalo proizvod se usmjerio više k dizajnu te je tako stvoren prvi dizajnerski vanjski tuš od prirodnog kamena pod nazivom Marbella.

– Trenutno nam je Marbella i dalje najprodavaniji proizvod, ali je sada dostupna u nekoliko vrsta kamena kao što su Kanfanar, Plano i Avorio, te talijanske keramike Marazzi. Uz Marbellu, dostupan je i model Odino kojeg je dizajnirao mladi hrvatski dizajner Sandro Užila, te nekoliko popratnih proizvoda kao što su stolići, pomoćni stolići i vaze, kažu nam u KORTI.

KORTA ne namjerava stati ovdje, te je već sada u planu prezentacija dva nova proizvoda u 2023. godini. Cilj je da KORTA postane prepoznatljiv brend u svijetu za proizvodnju dizajnerskih proizvoda za eksterijer.

Suradnja s Užilom / foto: Privatna arhiva

Suradnja s Užilom / foto: Privatna arhiva

Izazovi – sastavni dio uspjeha

KORTIN tim sam nam je priznao da je rad s kamenom težak, što naravno nije neka novost. Naime, svatko tko radi s ovim materijalom, posvjedočit će da je to sve samo ne lak pothvat. Stoga se postavlja pitanje što ovaj tim motivira da rade ovo što rade i to s tako kompleksnim materijalom kao što je kamen.

Tako smo saznali da KORTIN tim motivira snažna želja za stvaranjem, želja toliko jaka da nadilazi i izazove koje nosi kamen i izazove koje biznis općenito nosi. Ukratko, strast prema stvaranju je razlog zbog čega je KORTA nastala i zbog čega i dalje postoji. Unatoč iznimno teškim početcima i čestog razmišljanja o odustajanju, ta strast prema kreiranju i stvaranju je uvijek prevagnula i održala ovu tvrtku.

Stvaraju, ali i educiraju

Poželjeli smo doznati i što KORTU oduševljava kod rada s kamenom, ali i kakve izazove najviše susreću u poslu. Otkrili su nam da ih najviše oduševljavaju mogućnost donošenja noviteta na tržište i reakcije kupaca prilikom kupovine njihovih proizvoda. Oduševljava ih i pomisao na to da uvijek mogu nešto napraviti bolje i tome teže svakim danom.

Najveći izazov je pak otvaranje novog tržišta i probijanje novog proizvoda. Naime, vanjski tuševi nisu proizvodi na koje se u projektima stavlja velik fokus, ali kako sami kažu u KORTI – Na nama je da to promijenimo.

– Ne mora se nužno koristiti naš proizvod, već želimo ukazati na općenite benefite vanjskog tuša. Iz tog razloga ulažemo puno truda i resursa kako bismo ukazali na vrijednost naših proizvoda, a to se počelo prepoznavati, što rezultira u sve većem broju projekata u sve više država, dodaje KORTIN tim.

Teško je ‘ne pasti’ na njih

Kad smo kod izazova, u KORTI nam također kažu da je do suradnje s novim klijentom teško doći bez upoznavanja. No, kako su KORTINI tuševi pravi zavodnici, a njihov tim utjelovljenje šarma, topline i pozitive, sumnjamo da im je teško osvojiti nove klijente. Ipak, ne treba umanjivati njihove napore u pronalasku klijenta, pogotovo nakon što su nam detaljno objasnili kako izgleda proces nalaska istog.

– Prilikom otvaranja novog tržišta radimo istraživanje konkurencije, cijena, količinu projekata, broj distributera sličnih proizvoda te arhitekata, a onda sastavimo listu i krećemo s pozivima. Nakon par mjeseci zvanja, isplaniramo putovanje na tu destinaciju kako bismo mogli upoznati potencijalne partnere. Bez upoznavanja, do suradnje je jako teško doći. Uz svu dostupnu tehnologiju, osobni kontakt nikada neće moći biti zamijenjen, objašnjava KORTIN tim.

Projekt brenda KORTA / foto: Privatna arhiva

Projekt brenda KORTA / foto: Privatna arhiva

Ovako se dolazi do klijenata

Što se tiče konkretnih klijenata koje najviše privlače, njihovi krajnji kupci su najčešće investitori u privatne vile, hotelske kuće i pokoji kampovi. Do njih dolaze putem njihove mreže distributera.

– Naše poslovanje je usmjereno na B2B, ali sav marketinški materijal stvaramo za krajnjeg kupca, kako bi se on osjećao poistovjećeno i povezano s našim brendom i u konačnici došao do našeg distributera od kojeg će i kupiti naš proizvod. Uz to, zajedno s jednom talijanskom tvrtkom razvijamo jednu posebnu liniju proizvoda koja će biti usredotočena za hotele i spa centre, a do tih kupaca ćemo doći zajedno s njima i putem njihovih kanala, objašnjavaju u KORTI.

Marbella – outdoor shower, kanfanar polished / foto: Privatna arhiva

Za KORTU znaju i u Americi

Treba istaknuti da KORTA nije poseban brand samo zato što su se odlučili fokusirati na nišu koja je još uvijek SF na ovim prostorima ili zato što rade s kamenom koji je sam po sebi kompleksan, već i zato što su već sad, praktički u počecima, uspjeli izaći na strano tržište. Stoga se više od toga da se ponose nekim konkretnim projektom, ponose izvozom svojih proizvoda u Ameriku.

– Najviše se ponosimo izvozom naših proizvoda u Ameriku. Sama pomisao da jedna mala firma iz Istre izvozi proizvode na to tržište je za nas i dalje nestvarna. U Hrvatskoj smo realizirali nekoliko fascinantnih projekata kao što su Bevel House na Pelješcu, Kalamota Beach House na Koločepu, Villa Panoramica u Istri, Hotel Joel u Novalji i mnogi drugi. Teško je izdvojiti najdraži, jer svaki ima neku svoju posebnost, otkrivaju nam u KORTI.

Što se tiče projekata koji su im se urezali u pamćenje, poseban im je izazov bila Villa Petra na Pagu.

– U pamćenju nam ostaje drugi ikada realizirani projekt, Villa Petra na otoku Pagu. Vlasnik je morao angažirati kamion s izrazito dugačkim kranom kako bismo preko cijele vile prebacili tuš. Bilo je fascinantno vidjeti našu skulpturu na 30-ak metara iznad zemlje kako prelazi preko svega da dođe do svog mjesta, prisjećaju se u KORTI.

Izdvojeni članak

Karlo iz tvrtke Worldstone koja se bavi prodajom kamena objašnjava zašto je kamen ‘must have’ materijal

Ovo ih čini jedinim pravim izborom

Sama činjenica da su jedina tvrtka ne samo u Hrvatskoj, već i u svijetu koja proizvodi vanjske tuševe od kamena i keramike ih u potpunosti izdvaja od konkurencije. No, to nije jedini razlog zbog kojeg je ovaj brend toliko poseban.

– Ono čime se mi smatramo najbolji izborom je dodatna vrijednost koju naši proizvodi pružaju eksterijeru, ta povezanost između njih i prirode je nekada uistinu fascinantna. Većina naših kupaca, nakon što im se instalira naš proizvod, kaže kako su mislili da su kupili tuš, a zapravo su dobili skulpturu koja eksterijer podiže na viši nivo, kažu nam u KORTI.

SAN SEBASTIAN – outdoor shower Marbella – polished / foto: Studio Saršon

Što je jedan KORTIN tuš? I tuš i skulptura i način života!

Za kraj smo poželjeli doznati što točno misle kada kažu da je KORTA više od branda, kada kažu da je to lifestyle. Približite nam što sve podrazumijeva takav lifestyle, pitali smo KORTIN tim.

– Korta je preslika istarskog, hedonističkog načina života i mi upravo tu strast prenosimo u naše proizvode. Stvaramo ih kako bi naši kupci u njima mogli uživati, kako bi si priuštili nešto više od samog tuša i time uljepšali svoju okućnicu, objašnjavaju u KORTI.

Način života van tvrtke prenose unutra i na svoje partnere, a taj način života čine opuštenost, uživanje u onome što rade i druženje.

– Korta je u Istri mjesto u kojem se nakon posla okupljamo, pričamo, pijemo čašu dobrog vina, često i kartamo. To su trenutci u kojima se uživa u životu. Te trenutke nastojimo donijeti u korte naših kupaca s našim proizvodima, poručuju iz KORTE.

KORTA / foto: Studio Saršon

Copy link
Powered by Social Snap