Pristupne ceste oko Pelješkog mosta: Brodosplit opremio vijadukt Prapratno s 2.580 tona čelika
Nakon što je dovršeno spajanje Pelješkog mosta, još više su se zahuktali radovi na brojnim pristupnim cestama s pripadajućim tunelima, mostovima i vijaduktima. Naime, bez tih pristupnih cesta Pelješki most nikako ne može biti otvoren za promet pa je jasno da se radi o jednako tako važnim, ali i izuzetno zahtjevnim prometnim dionicama. U lipnju su ove godine tako već krenuli radovi na vijaduktu Prapratno, koji je dio stonske obilaznice duge osamnaest kilometara, a tvrtka Brodosplit je izgradila ogromnu čeličnu konstrukciju vijadukta od 2.580 tona koja je u dijelovima te morskim putem prevezena na gradilište.
Radovi na pristupnim cestama s pripadajućim tunelima, mostovima i vijaduktma u sklopu projekta izgradnje Pelješkog mosta, a po čijem će dovršetku i sam most biti pušten u promet, odvijaju se punom parom. Podsjetimo da je zadnji segment Pelješkog mosta spojen 28. srpnja ove godine, ali to je bila tek prva faza puno opsežnijeg projekta povezivanja južnog dijela Dalmacije s ostatkom Hrvatske.
Iako je Pelješki most u središtu pozornosti te je zbog toga pomalo zasjenio ostale građevinske radove, radi se o realizaciji brojnih jednako važnih i neophodnih prometnih dionica. Ovih dana se tako dovršava vijadukt Prapratno u sklopu stonske obilaznice koju gradi grčka tvrtka Avax.
Vijadukt Prapratno
Naime, stonska obilaznica dužine osamnaest kilometara i u vrijednosti od više od 500 milijuna kuna bez PDV-a, koju gradi grčka tvrtka Avax, također uključuje radove na vijaduktu Prapratno. S Avaxom je pak tvrtka Brodosplit potpisala ugovor o izradi čelične konstrukcije za most Ston, koji je isto dio obilaznice, te za spomenuti vijadukt Prapratno, prenosi portal HRT. Radi se o vijaduktu ukupne dužine 215 metara, a svi čelični segmenti za njega izgrađeni su u brodogradilištu Brodosplita.
Štoviše, tvrka Brodosplit je za vijadukt Prapratno isporučila ukupno 2.580 tona čelične konstrukcije koja je morskim putem prevezena u Prapratno, a potom prenesena i na samo gradilište. Transport svih segmenata te njihovo spajanje započelo je u lipnju ove godine, a radovi na vijaduktu Prapratno do danas jako dobro napreduju.
Iznimno zahtjevan projekt
Vijadukt Prapratno na trasi pristupne ceste za Pelješki most izuzetno je zahtjevan građevinski projekt. Portal HRT doznaje da je na gradilištu trenutačno 20-ak radnika i inženjera Brodosplita, a u projektu je sudjelovalo oko sto radnika Brodosplita. Ovo važna dionica pristupnih cesta Pelješkog mosta trebala bi biti dovršena na proljeće 2022. godine, a predviđa se da će sve pristupne ceste biti puštene prije početka nove turističke sezone, čime će Pelješki most također biti svečano otvoren za promet.
Kompletna izrada dokumentacije za vijadukt Prapratno prema glavnom projektu odrađena je u Brodosplitu, jednako kao i izrada, rezanje, zavarivanje, montaža, bojanje. Naime, radi se o čeličnoj konstrukciji koja je iz pet segmenata dopremljena na gradilište te se tek tamo pojedini dijelovi spajaju i ugrađuju metodom navlačenja posebnim hidrauličkim sustavom, objasnio je za HTV Matko Balić iz Brodosplita.
U idućih mjesec dana cijela konstrukcija bi se trebala spustiti na konačne ležajeve, a s obzirom na veliko znanje i iskustvo radnika, riječ je o projekt koji bi Brodosplit trebao izvesti na najbolji mogući način i u predviđenom roku. Podsjetimo, cijeli projekt izgradnje Pelješkog mosta iznosi četiri milijarde kuna te predstavlja jedan od najvažnijih prometnih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj.