Kašnjenje mega projekta na Kvarneru, spektakularno gradilište uz more usporilo, hoće li biti penala?
Novi Autobusni kolodvor Rijeka u sklopu Kompleksa Zapadna Žabica neće biti završen, kako je najavljivano, do kraja 2025. godine. Investitor je od Grada Rijeke zatražio još jedno produženje ugovora koji zatvaranje gradilišta seli na sredinu 2026.godine. U međuvremenu gradilište je izuzetno aktivno, ali i atraktivno. Polako se uzdiže čelična konstrukcija koja će biti zaštitni znak građevine. No, teško je reći obzirom na radove hoće li novo, i da napomenemo, ne i prvo produženje, biti dovoljno.

Kompleks Zapadna Žabica | foto: 3LHD Facebook
Gradonačelnica Rijeke, Iva Rinčić odobrila je sklapanje dodatka 1. ugovoru o kupoprodaji nekretnina od 17. rujna 2022. godine, sklopljenog između Grada Rijeke i Rijeka plusa kao prodavatelja te tvrtke Best in Parking – razvoj kao kupca, kojim se produljuje rok za izgradnju Kompleksa Žabica, odnosno novog autobusnog kolodvora i ishođenje pravomoćne uporabne dozvole do 9. travnja 2026. godine, izvještava novilist.hr.
Što i ne čudi obzirom da je bivši gradonačelnik, Marko Filipović, ranije najavljivao kako će sve biti gotovo do kraja 2025. godine, dok je gradilište trenutno u punom zamahu, ali daleko od finalizacije.
Bankarske garancije
Zaključkom gradonačelnice Rinčić izmijenjen je i rok važenja bezuvjetnih neopozivih bankarskih garancija za dobro izvršenje posla koje su imale datum isteka 17. siječnja 2026. godine. I to na način da je kupac dužan Gradu Rijeci i Rijeka plusu najkasnije do 9. siječnja 2026. godine dostaviti nove bezuvjetne, neopozive bankarske garancije.
Garancije moraju imati rok važenja 60 dana duži od dana isteka za završetak izgradnje Kompleksa Žabica i ishođenja pravomoćne uporabne dozvole utvrđenim dodatkom prvog ugovora. Odnosno, s novim rokom važenja do 9. lipnja 2026. godine i izmijeniti rok početka zaračunavanja ugovorne kazne na način da se utvrđuje od 10. travnja 2026. godine.
Kako je tvrtka dobila posao
Javni natječaj za prodaju zemljišta na Žabici radi izgradnje Kompleksa Žabica u sklopu kojega će biti novi Autobusni kolodvor Rijeka raspisan je 6. svibnja 2022. godine, s početnom kupoprodajno cijenom koja iznosila je 4.465,90 kuna po kvadratu.
Tada je zaprimljena samo jedna ponuda, tvrtke Best in Parking iz Zagreba, koja je iznosila 5.750,00 kuna po kvadratu, odnosno ukupno 85.157.500 kuna, (11,3 milijuna eura). Ugovor o prodaji sklopljen je u srpnju 2022.

Zapadna Žabica | foto: Grad Rijeka
Produženja ugovora
Od otvaranja gradilišta Best in parking u dva je navrata obavijestio Grad Rijeku o mogućnosti traženja produženja rokova izgradnje Kompleksa Žabica. U oba slučaja kao razlog navođene su nepredviđene okolnosti s kojima su se bauštelci susreli na gradilištu.
U listopadu 2025. godine Grad Rijeka i Rijeka plus su zaprimili dopis te tvrtke koja je, pozivajući se na članak 15. Ugovora, predložila produljenje roka za izgradnju Kompleksa Žabica za osam mjeseci, odnosno do 15. kolovoza 2026. godine. Člankom 15. stavkom 1. Ugovora utvrđeno je da ako za vrijeme trajanja nekog ugovorenog roka nastupe objektivne okolnosti koje onemogućavaju ili otežavaju izvršenje ugovorne obveze bilo koje ugovorne strane, ugovorne strane će sporazumno utvrditi produženje roka za onoliko vremena koliko su objektivne okolnosti trajale.
Uz napomenu kako se pod objektivnim okolnostima podrazumijeva se okolnost koja je nastupila bez krivnje ugovorne strane koja se na nju poziva i na čije prevladavanje ugovorna strana nije i ne može utjecati.
U Gradu Rijeci su utvrdili da u ovom trenutku Best in parkingu mogu priznati nesporne dane za koje je moguće produžiti rok izgradnje Kompleksa Žabica i ishođenja pravomoćne uporabne dozvole od 116 dana s osnova kašnjenja u predaji prostora bivšeg muzeja Torpeda i čišćenja glomaznog otpada iz zapečaćenih suterenskih prostorija. Dok dok će se u odnosu na ostale iznesene razloge od strane kupca, odluka o utemeljenosti zahtjeva donijeti nakon dostave dodatne dokumentacije koja bi potkrijepila argumente kupca te analize iste.
Što se događa na gradilištu
Nakon gotovo dvije godine od početka realizacije projekta, Novi Autobusni kolodvor Rijeka, odnosno kompleks Zapadna Žabica, polako, ali sigurno izranja uz obalu u središtu grada. Na pragu ljeta završeni su duboki temelji, te je krenula izvedba betonske konstrukcije, a sada se jasno naziru i prve vizure koje će se isticati s morske strane. Podiže se čelična konstrukcija po kojoj je idejno rješenje 3LHD-a već prepoznatljivo javnosti.
Gradilište budućeg Autobusnog kolodvora Rijeka vrvi od radnika, a radove izvodi zajednica ponuditelja, tvrtki Texo Molior i Karst. Vrijednost investicije je oko 70 milijuna eura, a investitor je Best in Parking.

Kompleks Zapadna Žabica | foto: 3LHD Facebook
Javna garaža i 14 perona
Projektom izgradnje novog Autobusnog kolodvora Rijeka, čije je izvođenje započelo u prosincu 2023. godine, predviđena je izgradnja suvremenog autobusnog kolodvora s 14 perona, javne garaže s približno 900 parkirnih mjesta (od kojih će 150 biti rezervirano za stanare), te trgovačkih i poslovnih sadržaja na oko 8.000 kvadrata bruto površine.
Također, uz projekt se veže i novo uređenje Trga Žabica nakon uklanjanja postojećeg kolodvora i proširenja povećane javne površine. Novim arhitektonskim rješenjem pješački dio Trga Žabica je osmišljen kao površina isprepletena zelenilom i sadržajima za pješake, a prometni dio trga podijeljen je na dva smjera svaki sa po tri prometna traka.
Ulica Riva
Radi pristupa novoj zgradi terminala trenutno se provode pripreme za izgradnju produžene Ulice Riva. Ovaj projekt se odnosi na izgradnju ulice između lučkog područja i južne strane novog Kompleksa Zapadna Žabica, te rekonstrukciju trga Žabica, s obzirom da se planira uklanjanje postojećeg kolodvora, što će dovesti i do povećanja javne površine.
Preduvjet za početak radova na izgradnji Produžene Ulice Riva bilo je izmještanje dijela kolosijeka željezničke pruge trase Kolodvor Rijeka – Rijeka Brajdica. Radove je ugovorila HŽ infrastruktura kao upravitelj željezničke infrastrukture, a s iznosom od 794.582,98 eura bez PDV-a financirao ih je Grad Rijeka. Izvođač je započeo s izvođenjem radova 13. siječnja 2025. godine te su radovi dovršeni u roku, 15. svibnja.
Produžena Ulica Riva dio je novog cestovnog koridora DC403 – Žabica za koji je Grad Rijeka 2022. godine naručio izradu prometne studije. Na temelju te studije, u ožujku 2025. godine izrađeno je idejno rješenje nove prometnice koja se proteže u smjeru zapad-istok od mjesta završetka lučke spojne prometnice, prolazi kroz lučko područje između postojećih objekata skladišta i završava priključkom na trasu Produžene ulice Riva kao prilazne prometnice kompleksu Zapadna Žabica. Time će se omogućiti direktno povezivanje centra grada i novog autobusnog kolodvora s mrežom autocesta.