Pretraga

Metar po metar, polažu se nove tračnice: Promet staje, a u niskom startu i mega projekt HŽ-a od pola milijarde

A- A+

Obnova kompletne željezničke mreže vjerojatno je najveći pothvat za unaprjeđenje prometa u Hrvatskoj. Računa se da će rekonstrukcija i dogradnja tračnica s kompletnom elektrifikacijom koštati i preko milijardu eura, od čega značajan dio ‘otpada’ na dionicu Dugo Selo-Novska. Prije par tjedana otvorene su ponude za ovaj projekt te su sve prelazile predviđenih 620 milijuna eura. Istovremeno, ondje je u realizaciji nešto drugo. Evo kako će se aktualni radovi odraziti na putovanje vlakom.

Traju važni radovi na željeznici | foto: Ivanić-Grad

Diljem Hrvatske aktivna su gradilišta ili su pak u niskom startu radovi na željezničkim prugama. Cilj je da se pružna mreža u Hrvatskoj malo-pomalo dogradi i elektrificira u punom profilu, što je sve skupa iznosi preko 2.000 kilometara infrastrukture.

Kako bilo, radovi ne mogu proći bez kratkih zastoja ili izmjena u željezničkom prometu. Ovog puta, na ‘tren’ staje uobičajena vožnja na dijelu trase između Dugog Sela i Novske. Ondje je u planu provedba najvećeg željezničkog projekta u povijesti Republike Hrvatske, kako piše na stranicama HŽ Infrastrukture. Dionica od 83 kilometra obnavlja se za 620 milijuna eura, a radovi se sada zahuktavaju na rubnom dijelu trase.

Izdvojeni članak

HŽ sprema neviđeni projekt u Zagrebu: U planu vlak do aerodroma i nova stajališta

Kratkotrajna obustava

Zbog radova rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo-Križevci, u okviru pruge Dugo Selo-Novska za promet će biti zatvoren dio te trase, onaj između Dugog Sela i Ivanić Grada, izvijestili su iz HŽ Infrastrukture. Na potezu na kojemu se treba provesti najveći projekt na željeznici u povijesti Hrvatske, a koji će prema procijeni biti težak 620 milijuna eura, u razdoblju od 22. do 24. kolovoza promet se prekida od 00:40 na dan početka, do 23 sata na dan završetka predviđenih radova.

Umjesto vlakova, tim dijelom vozit će autobusi, a dio vlakova bit će otkazan na relacijama od Zagreba Glavnog kolodvora do Dugog Sela i Novske – u oba smjera. Podsjećamo, za rekonstrukciju spomenuta 83 kilometra polovicom srpnja otvorene su ponude zainteresiranih gospodarskih subjekata. Pristigle su četiri ponude, zajednice Ashoka Buildcon Limited, Serneke International Group AB, Konkan Railway Corporation Limited iz Indije, indijske tvrtke Afcons Infrastructure Limited, Turaka Dogus Insaat ve Ticaret A.S. te Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., sve skuplje od procjene.

Brže putovanje vlakom

Dok traje privremena obustava željezničkog prometa, radit će se na spajanju novog dijela pruge na postojeći, na pružnoj dionici Dugo Selo-Prečac. U pitanju je 200 milijuna vrijedan projekt, sufinanciran iz EU fondova kojim će pruga od Dugog Sela do Križevaca postati dvokolosiječna, te će njome vlak voziti brzinom do 160 kilometara na sat.

Ovi radovi odnose se na rekonstrukciju i izgradnju drugog kolosijeka u duljini od 38,2 kilometra, što je sastavni dio pruge M201 DG-Batovo-Dugo selo na koridoru RH2. Dio je dionice od Rijeke do Budimpešte na Mediteranskome koridoru. Puštanje u promet oba kolosijeka očekuje se već ove godine, a završetak svih radova dogodine. Što to HŽ kupuje za 16 milijuna eura pogledajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap