Pretraga

Novi put do omiljenog svetišta nadomak Zagreba: Vodit će uz državnu cestu, uključuje i 2 mosta

A- A+

Put do Marije Bistrice dobiva nove kilometre asfalta. Osim što će se graditi 2 kilometra nove pješačke hodočasničke staze, sanirat će se postojeći kolnik. Staza vodi uz trasu državne ceste Kašina-Laz, a izvođač za posao ima 190 dana.

Sprema se izgradnja novog hodočasničkog puta | Foto: Pixabay, EOJN, Hrvatsko nacionalno svetište Majke Božje Bistričke

Ako ste pomislili da su hodočasnički putevi zaboravljeni ili im je došao kraj – prevarili ste se. I za njihovo uređenje očito se izdvajaju određena sredstva.

Uz državnu cestu DC29 na rubu Zagreba tako uskoro počinje izgradnja nove pješačke staze koja će služiti i kao hodočasnički put. Projekt, vrijedan gotovo 3 milijuna eura, uključuje i sanaciju kolnika, a radove će izvesti tvrtka Pedom asfalt, s kojom je upravo potpisan ugovor vrijedan 2,6 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Statika: Zašto armirani beton nije uvijek siguran i kako odlučiti što s građevinom nakon potresa

Pored državne ceste

Tvrtka Pedom asfalt izabrana je za izvođača radova sredinom kolovoza te su početkom listopada s naručiteljem, Hrvatskim cestama, potpisali ugovor o izvedbi izgradnje nove pješačke staze koja će služiti i kao hodočasnički put, ali i sanacije postojećeg kolnika. Prema ugovornoj obvezi, svoj posao na trasi DC29 Kašina–Laz izvest će za oko 190 dana.

U dokumentaciji objavljenoj u Elektroničkom oglasniku javne nabave projekt obuhvaća tri zahvata: izgradnju pješačke staze odnosno hodočasničkog puta, sanaciju postojeće staze uz državnu cestu te sanaciju kolnika. Za glavni projekt izgradnje dozvolu je izdao Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove i taj dio će, naravno biti najkompleksniji. Sve će se raditi po projektu iz 2024. godine.

Uređenje nove staze do poznatog hodočašća | Foto: EOJN

Put do poznatog hodočašća

Nova hodočasnička staza, inače dio puta koji vodi prema popularnom hodočašću Mariji Bistrici uz DC29, opisana je u glavnom projektu. Navedeno je da će se graditi od spoja na postojeću stazu izvedenu u sklopu obnove državne ceste do spoja na pješačku stazu u Kašini. Ukupna duljina planirane trase iznosi 2.128 metara, a cijeli zahvat nalazi se na česticama unutar katastarske općine Kašina.

Glavni cilj projekta je povećanje sigurnosti i udobnosti sudionika u prometu, posebno za vrijeme tradicionalnih hodočašća prema Bistrici. Za izgradnju staze još je u travnju 2021. godine izdana lokacijska dozvola, temeljena na projektu tvrtke Roming Constructions.

Kakva je postojeća staza?

Prema dokumentaciji, staza je u prvom dijelu predviđena kroz nenaseljeno područje s desne strane ceste, s zelenim pojasom širine 1,5 metara. Postojeća staza široka je 2 metra i duga 1.693 metra, a nova stara u drugom dijelu je projektirana projektirana uz lijevi rub kolnika kako bi se što bolje uklopila u postojeće stanje kolnih ulaza te spojila na pješačku stazu u naselju Kašina. Projekt, naravno uključuje i rješenje oborinske odvodnje te izgradnju potpornih zidova.

Uređenje nove staze do poznatog hodočašća | Foto: EOJN

Tlocrtno, trasa se proteže pretežno u smjeru sjever–jug, prolazeći većim dijelom kroz naseljeno područje, a manjim kroz nenaseljeni dio. Projektirana je tako da prati os ceste, što omogućuje buduću rekonstrukciju, dok su elementi staze usklađeni s tlocrtnim i visinskim vođenjem same ceste.

U projektu i dva mosta

Kako će se graditi i sanirati, radovi neće zaobići ni mostove na trasi. U dokumentaciji piše da su na putu predviđena dva mosta – Šokot i most preko potoka Kašina koji će se u oba slučaja betonirati na licu mjesta.

I jedan i drugi pješački most bit će armiranobetonske konstrukcije, s tim da je na prvom predviđena kolnička ploča debljine 40 centimetara, a kod drugog 35 centimetara. I kod prvog i kod drugog zidovi i krila upornjaka debljine su 35 centimetra, a temeljne ploče debljine 40 centimetara.

Mostovi će se izvoditi na podlozi od mršavog betona C12/15 debljine 10 cm, s izvedbom temeljne ploče i armaturnih sidara, nakon čega će se betonirati zidovi i kolnička ploča, a i u jednom i u drugom slučaju projektirat će se na vijek od pola stoljeća. Kako smo naveli na početku, osim izgradnje, dio puta će se sanirati, a zadanu dionicu zahvatit će i zamjena kolnika.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap