Obalni dio magistrale prometno ‘odsječen’: Pod hitno trebaju novi izlaz na autocestu do najbližeg čvora
Iako je cesta DC8 vrlo frekventna prometnica koja povezuje cijelu hrvatsku obalu, ponekad je problem što duž cijele trase nije podjednako dobro povezana s autocestom. Na primjer, u predjelu od Primoštena do Marine, najbliže je čvoru Danilo na A1, no do tog čvora jednostavno nema izravnu vezu. Potencijalne trase čak nema u prostorno-planskoj dokumentaciji Splitsko-dalmatinske, odnosno Šibensko-kninske županije, ali to bi se trebalo promijeniti. Traži se izrađivač obuhvatne studije koja bi trebala ponuditi optimalno rješenje.

Područje za razmatranje varijanti buduće spojne ceste za izlaz na autocestu | Foto: Pixabay, EOJN screenshot
U posljednje vrijeme, razmatraju se razna potencijalna nova prometna rješenja koja bi mogla rasteretiti pojedine važne, vozilima pretrpane dionice, a analizama se pridružuje još jedna. Naime, Hrvatske ceste zatražile su izradu Prostorno-prometno-građevinske studije varijantnih rješenja povezivanja autoceste A1 s državnom cestom DC8. Taj zahvat bi se izveo u predjelu od Primoštena do Marine, u smjeru autoceste, piše u javnoj nabavi.
Dodatni trak na magistrali
Hrvatske ceste raspisale su javnu nabavu za dva nova prometna rješenja o kojima se dosad nije govorilo. Prije samo nekoliko dana objavljen je izrađivač analize mogućnosti izgradnje dodatnog, trećeg traka na D8, na području Kaštela, a sad se traži nova studija mogućih rješenja za povezivanje autoceste A1 kod čvora Danilo s državnom cestom D8, na potezu od Primoštena do Marine.
Procjenjuje se da bi usluga takve, prostorno-prometno-građevinske studije koštala 100.000 eura. A što bi se točno ovim rješenjem postiglo?
Obalni dio magistrale ‘odsječen’
U Projektnom zadatku je istaknuto da autocesta A1 Zagreb-Split-Dubrovnik koja Dalmaciju povezuje sa zagrebačkim cestovnim čvorom (preko njega s ostalim europskim državama), nije jednako dostupna svim naseljima na Jadranskoj obali. Kako je navedeno, jedno od područja koje nema ‘otvoren’ izravni izlaz na autocestu obalni je dio magistrale na potezu od Primoštena do Marine.
Iako mu je najbliži autocestovni čvor Danilo (bivši čvor Vrpolje), do njega ne vodi spojna cesta, tako da vozači moraju ići postojećom prometnicom do čvora Šibenik ili do čvora Prgomet. Spojna cesta, za razliku od brojnih drugih projekata u pripremi, nije planirana prostorno planskom dokumentacijom, ni Šibensko-kninske ni Splitsko-dalmatinske županije, tako da je zadatak studijskog istraživanja predložiti najpovoljniju lokaciju nove ceste.

Područje za razmatranje varijanti buduće spojne ceste za izlaz na autocestu | Foto: EOJN screenshot
Sprema se mega analiza
Kome god pripadne posao, trebat će analizirati postojeće stanje u prostoru, utvrditi eventualna ograničenja za polaganje trase, pa i dati osvrt na planirane zahvate već zacrtane prostorno-planskim dokumentima. Kad izanaliziraju potrebno, temeljem utvrđenog moć će izraditi idejno rješenje spojne ceste – u varijantama trase – i na kraju, predložiti najbolju opciju.
Obuhvat zahvata bit će područje omeđeno autocestom A1 na sjeveru, magistralom (D8) na jugu, državnom cestom DC33, i u nastavku DC8 na zapadu te državnim pravcem DC551, u nastavku DC58 na istoku. Zahvaća područja grada Šibenika, općine Primošten, Rogoznice i Marine.
Od izrađivača studije traži se da za izradu okupi tim stručnjaka koji će analize provesti na najvišoj mogućoj razini te da će studiju s popratnim komentarima i smjernicama prezentirati tako da je jednoznačno istaknuto najprihvatljivije rješenje u okviru projektnog zadatka. Za analize i odabir najbolje spojne trase, odabrani će imati 15 mjeseci.