Sjever dobiva još jednu obilaznicu: Gradi se u tri faze, završetak će koštati 15 milijuna eura
Na sjeveru Hrvatske, obilaznica Čakovca dobila je svoj početak u 2020., a sada ova priča ide dalje. U prethodnom savjetovanju u javnoj nabavi osvanule su druga i treća etapa projekta ukupne duljine od oko 6 kilometara koji će grad osloboditi prometnih gužvi. Realizacija preostale dvije faze procijenjene je vrijednosti od 15 milijuna eura, a mogla bi se graditi godinu i pol. Istovremeno se priprema i nabava nadzora, bez kojeg ne prolazi ni jedan građevinski projekt. Cijena ovog posla procijenjena je na 750 tisuća eura.

Nastavlja se gradnja sjeverne obilaznice Čakovca | Foto: Međimurska županija
U srpnju 2020., Međimurska županija pohvalila se puštanjem u promet 1,64 kilometara prve faze čakovečke obilaznice, izgrađene za 4,93 milijuna eura, odnosno za 37 milijuna kuna. Istaknuli su da je obilaznica vrlo važan projekt iz smjera Šenkovca koji se spaja na državnu cestu D209 na postojeće kružno raskrižje.
– Prva faza odnosi se na spoj na postojeće kružno raskrižje do završetka formiranja novog trokrakog raskrižja na kraju zahvata. Uz glavnu trasu i raskrižja na njoj, izvedeno je i trokrako raskrižje sa Športskom ulicom, rekonstrukcija Športske ulice, trokrako raskrižje sa Mihovljanskom ulicom te spoj pješačko-biciklističke staze na Mihovljansku ulicu uz kanal, kao i svi pripadajući makadamski putevi, tada su izvijestili iz Međimurske županije. U sustavu javne nabave, u postupku javnog savjetovanja, konačno je osvanuo i predmet za nastavak trase.
Nakon poduže ‘pauze’
Četiri i pol godine nakon puštanja u promet prve faze, u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN) našao se predmet izvedbe sjeverne obilaznice Čakovca. Grad na sjeveru Hrvatske put za obilazni promet trebao bi dobiti za 15 milijuna eura, a izvedba bi mogla potrajati 18 mjeseci.
Nastavno na prvu, radile bi se Faza II i Faza III. U natječajnoj dokumentaciji koju su objavile Hrvatske ceste piše da bi se dionica duljine 5,67 kilometara na svom početku iz Šenkovca, odnosno Murskog Središća spojila na državnu cestu D209 na postojeće kružno raskrižje.
– Prolazeći sjeverno od postojećih i planiranih građevinskih područja grada Čakovca veže se na planirani koridor izmještene D209 za Mursko Središće, te se vodi rubnim istočnim dijelovima grada do trokrakog raskrižja državnih cesta D3 i D20 u blizini naselja Štefanec. Trasa obilaznice u cjelini prolazi nizinskim i samo djelomično izgrađenim građevinskim područjem, navedeno je u opisu projekta.

Obilaznica Čakovca | Foto: Hrvatske ceste (screenshot EOJN)
Još dvije etape
Druga faza gradila bi se kao glavna trasa od završetka trokrakog križanja do završetka četverokrakog križanja, od km 1+640 do km 4+060, dalje je navedeno. U nju su uvršteni i svi pripadajući poljski putevi.
Treća faza nastavila bi od završne točke prethodne etape te bi se gradila kao glavna trasa od završetka četverokrakog križanja s ŽC 2018 do kraja trase uključivo kružno križanje na spoju sa južnom obilaznicom. Kao i svi pripadajući poljski putevi.
K tome, za trasu druge faze izabrani su projektni elementi za brzu cestu, u skladu s Pravilnikom o osnovnim uvjetima kojima javne ceste moraju udovoljavati s gledišta sigurnosti prometa. U toj fazi, sjeverna čakovečka obilaznica planirana je kao dvotračna dvosmjerna prometnica širine poprečnog profila 9,50 metara, a na ovom dijelu trase planiran je i nadvožnjak duljine 243,7 metara. Predviđen je na mjestu prijelaza preko Mihovljanske ulice i željezničke pruge, otkriva dokumentacija.

Tri su faze izvođenja | Foto: Međimurska županija
– Niveleta trase je položena visinski zavisno o konfiguraciji terena i uvjetima funkcionalnosti zatvorenog sustava odvodnje. Prijelom nivelete zaobljen je radijusima kružne krivine u skladu s propisom za kategoriju ceste i definiranu računsku brzinu. Vrijednosti uzdužnih nagiba su u granicama propisanih Pravilnikom, piše u dokumentaciji u EOJN-u.
Dimenzije nove prometnice
Inače, prema projektnom zadatku, značaju ceste i projektnoj brzini usvojeni su zadani elementi normalnog poprečnog profila. Prema njima će vozni trakovi biti širine 3,25 metara, rubni trakovi širine 0,30 metara, bankine po 1,20 metara, a one u zoni zida zaštite od buke bit će široke 2 metra.
Rigol će biti širine 0,50 metara, udaljenosti zaštitnog jarka od nožice nasipa dimenzija 1 metra. Predviđen je zaštitni jarak dubok pola metra, jednake širine kao dubine.
Poprečni profili ostalih prometnica s kojima se trasa obilaznice križa, prilagođeni su postojećem stanju i njihovoj kategorizaciji u odnosu na lokalnu prometnu mrežu. Projektirana dionica obilaznice nalazi se u nasipu, sa jednostrešnim poprečnim nagibom koji u pravcu iznosi 2,50 posto, a u krivinama je definiran prema pravilniku do maksimalno 7 posto. S jednostrešnim poprečnim nagibom koji u pravcu iznosi 2,50 posto projektirane su i ostale prometnice u sklopu istog projekta.

U srpnju 2020. otvorena je prva faza | Foto: MPGI
Traži se i nadzor
Uz izvođača, traži se i nadzor radova, za što se predmet nabave, kao i za izvedbu, pojavio u javnom savjetovanju. Posao nadzora procijenjen je na 750 tisuća eura, za trajanje ugovora od 20 mjeseci počevši od trenutka uvođenja u posao.
U prijedlogu Ugovora o nadzoru piše da se usluga nadzora radova odnosi na radove na preostale dvije faze obilaznice, kao i da je ugovorna cijena određena temeljem Troškovnika s predviđenim okvirnim količinama. U dostatnost ugovorne cijene, stoji u daljnjem pojašnjenju, uključeni su troškovi svih dužnosti pa i obavezne stalne prisutnosti Izvršiteljevog osoblja na Gradilištu, u skladu s odobrenim izvođačevim vremenskim planom izvođenja radova.
Među glavnim obvezama izvršitelja bit će provedba stručnog nadzora gradnje, vođenje građevinskog dnevnika i izrada sadržaja završnog izvješća nadzornog inženjera. Ostale obaveze navedene su u prijedlogu ugovora, uz napomenu da će se sve obavljati po zakonima i propisima koji uređuju područja stručnog nadzora i građenja.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.