Pretraga

Zašto HC sređuje županijsku cestu? Treba osigurati minimalne tehničke uvjete i dvosmjerni promet

A- A+

Hrvatske ceste nerijetko pokreću izvanredne i redovite sanacije državnih prometnica. No, u sustavu javne nabave sada se javlja postupak koji se odnosi na pronalazak izvođača za hitan popravak županijske ceste. Sva je popucala, nije jasno je li dvosmjerna ili jednosmjerna, a trebala bi postati sigurna prometnica sa dva traka. Sređivanje će koštati više od milijun eura.

HC sređuje 3 kilometra dotrajale županijske ceste | foto: Bauštela.hr

Hrvatske ceste (HC) u posljednje su vrijeme pokrenule više postupaka javne nabave za sanaciju cesta i infrastrukturnih objekata. Svi su se, očekivano, odnosili na trase državnih cesta.

Stoga je pomalo neobično što je u javnom savjetovanju osvanuo predmet da HC traži izvanredno održavanje dijela županijske ceste u Lici. Za taj posao procjenjuju da bi se mogao obaviti za 1.180.000 eura, a nešto malo dalje sređuju i 9 kilometara državne ceste D1.

Izdvojeni članak

Milijun za stari most i dva makadamska puta, modernizacija cesta u maloj općini nadomak moru

Radovi na 3 kilometra

Izvedbeni projekt, stoji u dokumentaciji, izradila je tvrtka Radix ing. U tehničkom dijelu nalazi se izvedbeni projekt županijske ceste ŽC5217, Bruvno-Mazin duge točno 3 kilometra. Projekt, stoji u opisu prostornog zahvata, predviđa minimalnu korekciju geometrije da bi cesta dobila minimalne tehničke uvjete i da bi se osigurala sigurnost prometovanja.

Naime, u trenutnom stanju os ceste prilično je ispružena s blagim lomovima zbog čega su primijenjene krivine velikih polumjera i vrlo malih prijelaznih krivina. Cesta je inače u vertikalnom smislu dosta ravna, izuzev samog početka i kraja.

Radovi na županijskoj cesti | foto: projektna dokumentacija (EOJN)

Radovima na dionici ceste koja izgleda vrlo dotrajalo, puna je pukotina i nema jasne rubove, već ‘upada’ u okolni teren. Radovima bi se pak trebalo omogućiti da se njome neometano prometuje u dva smjera. Na terenu prikupljeni materijali pokazuju da se trenutno ne može ni procijeniti je li cesta jednosmjerna ili dvosmjerna.

Troslojni pokrivač

Da bi se postigao cilj neometanog dvosmjernog prometa na županijskoj cesti zbog trajnosti treba postaviti troslojnu kolničku konstrukciju. Prvi, donji nosivi sloj bit će od drobljenog kamenog materijala debljine 25 centimetara, nosivog sloja asfalta debljine 6 centimetara te habajućeg sloja asfaltbetona debljine 4 centimetra.

Postojeći propusti morat će biti prilagođeni novom rješenju ceste, a na dijelu trase gdje postoji mogućnost pretjecanja predviđene su 2 zone pretjecanja, a točno se zna i na kojim dionicama. Pretjecanje će u oba smjera biti u brzini od 60 kilometra na sat. Uz to, smjerokazne stupiće ili štapove postavljat će se prema standardima u ovisnosti o geometriji ceste. Zainteresirani potencijalni izvođači moći će slati prijave do polovice srpnja, a predviđeno je da bi 3 kilometra ceste mogli srediti za tri mjeseca.

Radovi na županijskoj cesti | foto: projektna dokumentacija (EOJN)

Naredba Vlade

Jedino je preostalo za objasniti zašto HC izvode radove na županijskoj cesti. Poslali smo im upit na tu temu, a odgovorili su nam kako se radi o postupanju u skladu sa Zaključkom Vlade i to iz pretprošle godine.

– Postupanje Hrvatskih cesta d.o.o. je sukladno Zaključku Vlade RH, KLASA: 022-03/23-07/386, URBROJ: 50301-05/31-23-3 od 12. listopada 2023, kojim se zadužuju Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture za realizaciju, te Hrvatske ceste d.o.o. kao nositelj projekta, rekonstrukcije javnih i nerazvrstanih cesta radi unaprjeđenja stanja kolnika i poboljšanja tehničkih karakteristika prometnica.

Ovdje pročitajte sve o milijunskoj trasi koja bi se trebala graditi na Velebitu.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap