Pretraga

Znate li što znači jedna, a što pet zvjezdica na hotelima? Postoje i oni s njih sedam

A- A+

Jeste li ikada razmišljali o tome što se krije iza zvjezdica na hotelima? Što koja zvjezdica predstavlja? Sa sigurnošću znamo da više zvjezdica znači i veći luksuz, međutim, nas je zanimalo koji standardi stoje iza te kategorizacije. Otkrili smo kako standard postoji, međutim, nije isti u svim državama svijeta pa četiri zvjezdice u Zagrebu nikako nisu iste kao u SAD-u ili nekoj zemlji Azije. Ovdje je kratak vodič za standardizaciju usluge u hotelima u Europskoj Uniji.

Hotelska soba | Foto: Unsplash

Na nivou Europske unije pokušala se napraviti hotelska standardizacija koja bi bila prihvaćena u svim državama članicama pa je tako nastala ‘The European Hotelstar Union (EHU)’, međutim, nikada nije opstala. Danas taj sistem ustvari služi kao niz smjernica odnosno uvjeta koje bi države članice trebale ispuniti pri izgradnji odnosno vođenju hotela. Katalog ‘kriterija’ obuhvaća čak 270 elemenata, od kojih su neki obvezni ako hotel želi dobiti određenu zvjezdicu. Svaki od tih elemenata nosi određen broj bodova koji se zbrajaju i na temelju pragova se dodjeljuju zvjezdice.

Ovdje su ažurirani kriteriji za razdoblje od 2020. do 2025. godine:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Donosimo kratki pregled samo nekih kriterija koje bi hoteli trebali zadovoljiti za određeni broj zvjezdica.

Da bi hotel dobio jednu zvjezdicu mora:

  • nuditi WI FI u privatnim i javnim prostorima hotela
  • sve sobe moraju imati tuš ili kadu te toalet
  • sve sobe moraju imati televizor u boji s ispravnim daljinskim upravljačima
  • stol i stolac
  • sapun i gel za tuširanje
  • mogućnost ponude potrepština za osobnu higijenu poput četkice za zube, paste ili britvica
  • ručnici
  • plaćanje gotovinom
  • mogućnost ponude odnosno prodaje pića
  • doručak
  • usluga recepcije koja radi barem osam sati dnevno

**

Osim svega već nabrojanog hoteli s dvije zvjezdice odnosno budžetni hoteli trebaju imati:

  • doručak postavljen kao švedski stol
  • lampa za čitanje pored krevet odnosno svjetlo za čitanje te ormar za odlaganje stvari
  • ručnici
  • set za šivanje i manikuru po zahtjevu gosta
  • osoblje koje govori nekoliko jezika
  • plaćanje kreditnim karticama

***

Hoteli s tri zvjezdice odnosno comfort hoteli trebali bi nuditi:

  • osoblje na recepciji mora biti dostupno 10 sati dnevno, a komunikacija telefonom ili digitalno mora biti moguća 24 sata dnevno
  • usluga prijenosa prtljage na zahtjev
  • ponuda pića u sobi
  • sušilo za kosu, maramice za čišćenje lica
  • ogledalo, prikladno mjesto ili stalak za odlaganje prtljage/kofera
  • usluga pranja i peglanja rublja
  • dodatni jastuk i dodatna deka na zahtjev
  • dvojezična hotelska web stranica

****

Hoteli s četiri zvjezdice još se zovu i ‘first class’, a osim što za njih vrijedi sve prethodno ovo su još neki dodatni kriteriji koje moraju ispuniti:

  • osoblje na recepciji mora biti dostupno 16 sati dnevno, a komunikacija telefonom ili digitalno mora biti moguća 24 sata dnevno
  • predvorje sa stolcima i poslugom pića, hotelski bar ili dnevni boravak
  • doručak na bazi švedskog stola ili jelovnikom
  • minibar ili maxibar, mogućnost posluživanja pića u sobe 16 sati dnevno
  • udobno sjedenje (tapecirana fotelja/kauč) s bočnim stolićem/policom
  • kupaći ogrtač i papuče na zahtjev
  • kozmetički proizvodi (npr. kapa za tuširanje, turpija za nokte, vata) i toaletno ogledalo
  • velika površina za odlaganje u kupaonici
  • međunarodni TV kanali
  • restoran a la carte

*****

Valja napomenuti kako pet zvjezdica odnosno ‘luxury’ ne znači najekskluzivnije već postoji još ‘veći nivo’, a to je ‘super luxury’ ili sedam zvjezdica. Radi se o klasifikaciji koja nije službena, a niže ćemo navesti neke hotele u svijetu koji imaju ‘sedam zvjezidca’. Hoteli s pet zvjezdica moraju ispuniti sljedeće:

  • 24-satna recepcija s osobljem, fizički dostupna putem digitalne komunikacije ili telefona 24 sata
  • usluga parkiranja vozila
  • vratar
  • usluga prijevoza ili limuzine, usluga prijenosa prtljage
  • personalizirana čestitka za svakog gosta s cvijećem ili poklonom u sobi
  • minibar i ponuda hrane i pića u sobi, 24 sata dnevno
  • uređaj s dostupnim internetom u sobi, na zahtjev
  • usluga peglanja (povrat u roku od jednog sata), lakiranje cipela i usluga šivanja
  • usluga raspremanja kreveta u večernjim satima
  • posluživanje doručka u sobu / jelovnik

Super luxury

Radi se o ekskluzivnim hotelima koje si mogu priuštiti samo najbogatiji, a najčešće se radi o hotelima čiji se interijeri ispunjeni zlatom ili sobe imaju vlastitog batlera. Službeno, ‘sedam zvjezdica’ ne postoji, ali gosti, stručnjaci i novinari za ove hotele kažu da zaslužuju sedam zvjezdica (a takva im je i cijena noćenja):

  • Signiel Seoul – Seoul, Južna Koreja

Signiel Seoul | Foto: Booking.com

  • Hotel President Wilson – Geneva, Švicarska

Hotel President Wilson, a Luxury Collection Hotel, Geneva | Foto: Booking.com

  • Burj Al Arab – Dubai, UAE

Burj Al Arab | Foto: Unsplash

  • Palača Taj Falaknuma – Hyderabad, Indija

Taj Falaknuma, Hyderabad | Foto: tajhotels.com

Taj Falaknuma, Hyderabad | Foto: tajhotels.com

  • Emirates Palace – Abu Dhabi, UAE

Emirates Palace, Abu Dhabi | Foto: tripadvisor.com

  • Laucala Island Resort – Fidži

Laucala Island Resort | Foto: tripadvisor.com

Hoteli u Hrvatskoj

Važno je napomenuti kako se hoteli u Hrvatskoj dijele na:

  • Hotel baština (heritage) – bez kategorije
  • Difuzni hotel – bez kategorije
  • Hotel (s depandansom), Aparthotel (s depandansom), Turističko naselje – dvije do pet zvjezdica
  • Turistički apartmani – dvije do četiri zvjezdice
  • Pansion – kategorije standard i komfor
  • Integralni hotel – kao vrsta ne označava se kategorijom, nego se sastoji od objekata kojima su utvrđene kategorije od tri do pet zvjezdica
  • Lječilišne vrste – ima kategoriju sukladno vrsti
  • Hotel posebnog standarda – nema kategoriju

U Hrvatskoj je na snazi Pravilnik o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine ‘Hoteli’ kojeg možete pronaći ovdje:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Neki hoteli s pet zvjezdica u Hrvatskoj

Ako je suditi po stranici Booking.com, u Hrvatskoj je više od 50 hotela s pet zvjezdica i to u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Opatiji i drugim gradovima, a samo neke smo izdvojili ovdje:

Hotel Bellevue Dubrovnik | Foto: adriaticluxuryhotels.com

Dubrovnik Palace | Foto: booking.com

Westin Zagreb | Foto: maistra.com

Sheraton Zagreb | Foto: cache.marriott.com

Esplanade, Zagreb | Foto: esplanade.hr

Grand Park Hotel Rovinj | Foto: boking.com

Copy link
Powered by Social Snap