Drugi pokušaj za otočku luku: Traži se novi izvođač milijunskih radova nakon što je prvi izbačen s gradilišta
Županijska lučka uprava Korčula otvorila je javno savjetovanje za realizaciju projekta izgradnje Nove luke Korčula – luka Polačište koji obuhvaća izvođenje građevinskih radova na lukobranima. Procijenjena vrijednost posla iznosi 16.373.376,80 eura, a natječaj predstavlja drugi pokušaj da se projekt realizira nakon što je proljetos gradilište morao napustiti Aqua mont service iz Srbije na račun prekoračenja rokova. Nova luka Polačište na Korčuli najveći infrastrukturni projekt u povijesti otoka, a financira se većim dijelom iz Kohezijskog fonda EU, te manjim iz Državnog proračuna RH.

Luka Polačište | foto: Grad Korčula
U ožujku je, kako bi se reklo, pukla bruka na Korčuli. Velika investicija, izgradnja luke Polačište je stopirana, a izvođač radova na ovom projektu – Aqua mont service iz Srbije – dobio je rok od 30 dana da napusti gradilište na račun ne izvršavanja posla. Naplaćeni su i penali za kašnjenje, ali slaba je to bila utjeha u odnosu na činjenicu koliko će ovaj značajan projekt kasniti u odnosu na planirano.
No, pet mjeseci kasnije, stižu dobre vijesti. Županijska lučka uprava Korčula otvorila je javno savjetovanje za realizaciju projekta izgradnje Nove luke Korčula – luka Polačište koje prethodi raspisivanju natječaja za izvođača radova.
Troškovi natječaja iz bankovne garancije
Kako je ranije najavio direktor Županijske lučke uprave Korčula, Ante Tvrdeić, novi natječaj za stari projekt bit će financiran iz aktivirana bankovna garancija u iznosu od 1,45 milijuna eura koja je išla na naplatu Aqua mont servicea. Naime, prema ugovoru penali za kašnjenje iznosili su 14.500 eura po danu, a taj iznos 12. ožujka 2025., iznosio 1,45 milijuna eura.
Prema podatcima iz procedure javnog savjetovanja procijenjena vrijednost posla u drugom pokušaju iznosi 16.373.376,80 eura.

Luka Polačište Korčula | foto: PR
Obuhvat radova
Luka Polačište, jednom kada bude završena, imat će 550 metara operativne obale, četiri ukrcajno-iskrcajne rampe, čekališno-parkirališne površine za više od 250 automobila, zgradu lučkog terminala i pomoćne objekte za prodaju putničkih karata.
Projektom je na istočnom dijelu luke predviđen operativni gat širine 16 m, dužine 55 m, s trajektnim vezom dužine 55 m s istočne strane, a dužine 80 m sa zapadne strane. Na istočnoj strani planirana je i obala u dužini od 130 m s trajektnim vezom. Na zapadnom dijelu luke predviđena je privezna obala dužine 218,4 m, što omogućava prihvat više brodova istovremeno ili jednog broda dužine veće od 200 m, te zapadni gat, dužine 50 m i širine 16 m, na kojem se nalazi granični prijelaz izdvojene površine od 50 m x 2,5 m, ograđen pomičnom ogradom.
Do zgrade putničkog terminala, gdje su smještene prostorije carine i granične kontrole putnika, vodi pripadajući pješački koridor dužine 110 m, promjenjive širine od 0,9 m do 3,0 m, tako da je ukupna površina međunarodnog dijela luke 366 kvadrata. Projekt predviđa i izgradnju putničkog terminala, čekališno – manipulativnih površina za ukrcaj vozila i putnika te uređenje okretišta autobusa javnog prijevoza kojima će se putnici transferirati u centar grada Korčule.
Doznajte ovdje sve o planovima za luku na Murteru.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.