Gradi se industrijski most koji će dvije općine učiniti susjedima, imat će temelje 30 metara ispod zemlje
U Čileu je u tijeku izgradnja najdužeg mosta u zemlji – Industrijskog mosta u Concepciónu. Riječ je o ambicioznom infrastrukturnom projektu ukupne duljine 2,5 kilometra, koji će povezati općine San Pedro de la Paz i Hualpén preko rijeke Biobío. Most će imati ključnu ulogu u unapređenju prometne protočnosti i gospodarske povezanosti regije, spajajući ova urbana područja s važnom prometnicom, Rutom 160. Na izgradnji mosta, koji se sastoji od 56 rasponskih sekcija, angažirano je više renomiranih građevinskih tvrtki, među kojima se ističu FCC Construcción i Geoquest Chile. Industrijski most tek je dio šireg plana ulaganja čileanske Vlade, koja je najavila višemilijardne investicije u modernizaciju prometne mreže diljem zemlje.

Industrijski most Čile | Foto: FCC
Još od 2021. godine u čileanskoj regiji Bío-Bío traje izgradnja najdužeg mosta u zemlji – Industrijskog mosta u Concepciónu. Ovaj monumentalni projekt spojit će općine San Pedro de la Paz i Hualpén preko rijeke Biobío, značajno unapređujući prometnu povezanost i doprinoseći gospodarskom razvoju regije. Osim svoje impozantne duljine od 2,5 kilometara, most predstavlja tehnički i inženjerski izazov, osmišljen s naglaskom na otpornost, održivost i funkcionalnost za sve sudionike u prometu.
U izgradnji mosta sudjeluju različite renomirane kompanije, među kojima su FCC Construcción te Geoquest Chile sa sestrinskim tvrtkama Freyssinet i Menard. Posebno od 2023. do 2025. godine, Geoquest Chile preuzeo je ključnu ulogu u razvoju inženjerskih rješenja, nabavi materijala i implementaciji Reinforced Earth zidova, koji su temeljni element u strukturalnoj stabilnosti mosta, objavili su na svojoj službenoj stranici.
Strateški značaj
Most ima iznimnu stratešku vrijednost jer postaje dio prve gradske autoceste pod koncesijom izvan Metropolitanske regije. Ova moderna prometna veza, ukupne duljine 6,5 kilometara, spajat će Rutu 160 u San Pedro de la Pazu s Avenidom Costanera u Hualpénu. Projekt je osmišljen kao trodijelna cjelina – sjeverni pristup, glavni most i južna poveznica – a svaka dionica prilagođena je specifičnim tehničkim i društvenim uvjetima na terenu.
Važan aspekt projekta je i njegova usklađenost s okolišnim standardima i regulatornim zahtjevima. U provedbu su uključene mjere zaštite flore, faune, kulturne baštine te aktivnosti usmjerene na aktivno uključivanje lokalne zajednice. Redoviti sastanci s predstavnicima komuna doprinose transparentnosti i prihvaćenosti projekta među stanovništvom.

Industrijski most Čile | Foto: Geoquest Chile
Otpornost na potrese
S obzirom na to da se most gradi u seizmički aktivnoj zoni, sigurnost je jedan od ključnih prioriteta. Projekt uključuje primjenu naprednih antiseizmičkih rješenja – od posebnih poprečnih greda i izolatora do energetskih disipatora – kako bi se osigurala otpornost konstrukcije na moguće potrese. Geološke analize, poput prisutnosti vodonosnika na sjevernoj obali, bile su ključne u planiranju temeljenja stupova mosta, koji počivaju na pilotima promjera dva do 2,5 metra, zabijenima na dubine do 30 metara.
Most uključuje 56 rasponskih sekcija, a svaka se sastoji od sedam prednapetih greda prosječne duljine 43 metra. Pješačke staze i biciklističke trake integrirane su u projekt, čime se potiče održiva mobilnost i sigurnost za sve korisnike.
Velika ulaganja u infrastrukturu
Industrijski most samo je dio šire vizije modernizacije čileanske prometne infrastrukture. Vlada najavljuje planove vrijedne više od milijardu eura, koji uključuju izgradnju 19 novih mostova, novih cesta i tunela te obnovu postojećih prometnica.
Poseban fokus stavljen je na sjeverni dio Rute 5, ključne dionice Panameričke autoceste koja povezuje glavni grad Santiago s Los Vilosom. Cilj projekta je ne samo poboljšanje protočnosti prometa, već i poticanje gospodarskog rasta, posebno u ruralnim dijelovima zemlje. Više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.