Gradit će se bolja veza Vrbovca i Ivanić-Grada: Putovanje 10 km kraće, spajat će se i na Podravski ipsilon
Hrvatske ceste planiraju izgradnju spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada u duljini od gotovo devetnaest kilometara, čime će se značajno poboljšati prometna povezanost lokalnih naselja. Trenutačna mreža županijskih cesta prolazi kroz naselja i ne zadovoljava suvremene standarde sigurnosti i protočnosti prometa. Raspisan je javni natječaj za izradu glavnih projekata za manji dio dionice od približno tri kilometra, koji obuhvaća faze pet i šest. Na cijeloj trasi planirani su mostovi, a nova cesta spojit će se i na Podravski ipsilon, skraćujući vrijeme putovanja između Vrbovca i Ivanić-Grada za oko deset kilometara.

Izgradnja spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada | Foto: EOJN, Canva
Hrvatske ceste (HC) nastavljaju s projektima modernizacije cestovne infrastrukture u Zagrebačkoj županiji, a jedan od najznačajnijih u pripremi je izgradnja spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada. Riječ je o dionici ukupne duljine gotovo 19 kilometara. Trenutačno je raspisan natječaj vrijedan 200.000 eura za izradu glavnih projekata za faze 5 i 6, koje obuhvaćaju posljednjih 3,1 kilometar trase, odnosno stacionažu od 15+470 do 18+575 kilometra.
Trenutačno stanje i opravdanost projekta
Trenutna cestovna mreža na području naselja Vrbovec, Kloštar Ivanić i Ivanić – Grad ne zadovoljava moderne standarde sigurnosti i prometne učinkovitosti. Sav promet između ovih jedinica lokalne samouprave odvija se uglavnom županijskim cestama koje gotovo u cijelosti prolaze kroz naselja, što stvara probleme sigurnosti, gužvi i ograničene protočnosti. Osim toga, postojeći kolnici ne udovoljavaju tehničkim standardima za siguran i udoban promet vozila, posebno u vrijeme pojačanog dnevnog ili sezonskog prometa.
Izgradnja nove državne ceste značajno će poboljšati međusobnu povezanost spomenutih naselja te skratiti cestovnu udaljenost između Vrbovca i Ivanić – Grada za približno deset kilometara. Više od dvije trećine trase prolazit će izvan naselja, čime se smanjuje opterećenje lokalnih ulica i povećava sigurnost svih sudionika u prometu. Sekundarna funkcija predmetne ceste bit će direktno povezivanje Podravskog ipsilona odnosno državnih cesta DC 10 i DC 12 s autocestom A3 preko DC 26, čime se poboljšava funkcionalna povezanost cijelog prometnog pravca.

Izgradnja spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada | Foto: EOJN, Canva
Trasa i tehničke karakteristike
Dionica faza pet i šest počinje u stacionaži 15+470 prije raskrižja sa županijskom cestom ŽC 3041 na južnom rubu Kloštar Ivanića. Predviđena su kružna raskrižja kako bi se osigurala protočnost i sigurnost prometa, a trasa se nastavlja prema jugu spajajući se u stacionaži 17+910 s tzv. Etanskom cestom.
Ova cesta ima funkciju povezivanja županijske ceste ŽC 3041 i državne ceste DC 43. Na preostalom dijelu trase planirana je rekonstrukcija Etanske ceste u duljini od približno 650 metara zbog neodgovarajuće širine i dotrajalog kolnika. Završetak dionice predviđen je u stacionaži 18+575 na spoju s državnom cestom DC 43.

Izgradnja spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada | Foto: EOJN, Canva
Cijela trasa se proteže na 19 kilometara
Cijela trasa spojne ceste duga je gotovo devetnaest kilometara, a važno je istaknuti njezin smještaj i protezanje, iako predmet ove nabave obuhvaća samo određenu stacionažu. Trasa započinje u kilometru 0+000 i nastavlja se prema čvoru Prilesje na županijskoj cesti ŽC 3079 (ŽC 3080 – Poljanski Lug, LC 31116). Od kilometra 0+000 do približno 1+400 planirano je korištenje postojećeg koridora ŽC 3079.
Zbog vrlo uskih cesta unutar naselja Poljanski Lug predviđeno je izmještanje trase državne ceste zapadno od naselja, čime se omogućuje nesmetano odvijanje prometa novom cestom, a da pritom ne bude ometeno dosadašnje funkcioniranje lokalnog prometa. U kilometru cca 4+130 predviđena je izgradnja mosta Lovnica duljine oko 32 metra, koji prelazi kanal paralelan Spojnom kanalu Zelina – Lonja – Glogovnica, dok je odmah iza njega planiran most preko samog Spojnog kanala, duljine približno 71 metar.
Trasa se nastavlja prema jugu, prolazeći kroz šumska i poljoprivredna zemljišta, uzimajući u obzir njihovu trenutnu namjenu i korištenje u dogovoru s lokalnom zajednicom. U kilometru cca 7+090 predviđen je most Dubovo duljine približno 16 metara. U kilometru cca 9+850 planirano je raskrižje s lokalnom cestom LC 31120 (Čemernica Lonjska – Bešlinec, ŽC 3041).
Dalje, trasa dolazi do naselja Kloštar Ivanić, tangirajući ga od sjeverozapadne do južne strane i preuzimajući funkciju obilaznice. Nakon Kloštar Ivanića, trasa se nastavlja prema dionici spomenutoj u prethodnom odlomku, odnosno do stacionaže oko 15+470 kilometara prije raskrižja sa županijskom cestom.

Izgradnja spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada | Foto: EOJN, Canva
Dosad izrađena dokumentacija
Do sada je izrađeno idejno rješenje, studija utjecaja na okoliš s pozitivnim rješenjem o prihvatljivosti zahvata, idejni projekt te lokacijska dozvola za navedenu dionicu. Lokacijska dozvola definira faznu izgradnju ceste, što omogućuje naknadno ishođenje građevinskih i uporabnih dozvola za pojedine faze.
Cilj projekta je izrada glavnih projekata i ishođenje građevinskih dozvola za instalacije i prometnu infrastrukturu u fazama pet i šest. Rok završetka usluga predviđen je dvanaest mjeseci od uvođenja izvođača u posao, u skladu s vremenskim planom izvršenja koji će ugovaratelj dostaviti u roku od pet dana od obavijesti Naručitelja. Realizacijom ovog projekta očekuje se značajno poboljšanje prometne sigurnosti, protočnosti i povezanosti lokalnih zajednica te dugoročno unapređenje cestovne infrastrukture u ovom dijelu Zagrebačke županije.