Pretraga

Hrvatske ceste traže izvođača za sanaciju najpoznatijeg vijadukta u Hrvatskoj, gradio ga je Konstruktor

A- A+

Nakon provedenog javnog savjetovanja Hrvatske ceste su raspisale natječaj za izvođača sanacije vijadukta Piramida u Rijeci, na dijelu državne ceste DC8. Riječ je o velikom projektu vrijednom 1,7 milijuna eura koji će obuhvatiti radove na armiranobetonskoj pred napetoj rasponskoj konstrukciji, stupovima i upornjacima, prijelaznim napravama i ležajevima te asfaltnom kolniku i pješačkim hodnicima. Ponude se zaprimaju do 27. svibnja 2025.

Vijadukt Piramida

Vijadukt Piramida | foto: EOJN

Radovi predviđeni projektom sanacije vijadukta Piramida nastavljaju se na I. fazu radova koja je već izvedena 2023. godine. Sanacijskim radovima biti će sanirana oštećenja asfaltnog kolničkog zastora na vijaduktu i prilazima, poklopaca revizionih okana, dotrajala oborinska odvodnja, pješačkih hodnika, pješačkih ograda, betonskih površina rasponske konstrukcije, upornjaka i stupova, ležajeva i prijelaznih naprava, rasvjetnih stupova.

Izdvojeni članak

Konačno rekonstrukcija Starog mosta na Neretvi, ima 138 godina i domaćin je neobičnog natjecanja

Vrijednost radova procijenjena je na 1,7 milijuna eura, a Hrvatske ceste upravo su raspisale javnu nabavu za izvođača radova.

Zub vremena

Specijalistički pregled i istražni radovi za sanaciju vijadukta Piramida provedeni su tijekom lipnja 2021. godine. Terenska i laboratorijska ispitivanja za tvrtku Urbane ideje iz Samobora, provela je tvrtka Ante-inženjerstvo iz Imotskog i Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Na temelju pregleda izrađen je izvedbene projekt koji obuhvaća otklanjanje značajnijih oštećenja vijadukta nastalih su u uvjetima eksploatacije, a uslijed djelovanja vremenskih utjecaja, dotrajale odvodnje i teškog prometnog opterećenja.

Naime, vijadukt Piramida sagrađen je 1970-ih godina, kada je slovio za jedan od najvažnijih prometnih projekata na Kvarneru. Izgradila ga je tvrtka Konstruktor, te predstavlja simbol inženjerskog postignuća toga vremena. No, kako je od tada prošlo više od pet desetljeća logično je da su popravci potrebni.

Vijadukt Piramida

Vijadukt Piramida | foto: EOJN

Oborinska odvodnja

Postojeći sustav oborinske odvodnje vijadukta proveden je kroz otvore sandučaste konstrukcije vijadukta. U glavne odvodne cijevi ovješene u otvorima sanduka spojeni su slivnici ugrađeni uz rubnjake duž vijadukta. Svi elementi sustava izvedeni su od čelika i zahvaćeni su uznapredovalom korozijom koja dovodi do lokalnog gubitka poprečnog presjeka spojnih cijevi, nastanka rupa i procurivanja vode u sanduk vijadukta.

Ističe i kako je postojeći sustav vrlo teško sanirati zbog vrlo ograničenog radnog prostora. Stoga se predviđa izvedba vanjskog odvodnog sustava zatvorenog tipa, ovješenog ispod konzola vijadukta. Zaključak je kako će takav sustav biti će znatno lakše održavati i eventualni kvarovi odnosno procurivanja vode će biti brzo detektirani bez oštećenja rasponske konstrukcije.

Novi kolnik

Sam asfaltni kolnik je nedavno saniran i u prihvatljivo je stanju, međutim zbog sanacije hidroizolacije i gornje površine AB pred napetog sandučastog nosača biti će ga potrebno ukloniti. Nakon uklanjanja asfalta izvršiti će se sanacija gornje površine sandučaste konstrukcije, izvedba nove hidroizolacije, drenažnih kanala na nižim stranama kolnika i izvedba novih asfaltnih slojeva i ugradnja novih revizionih okana. Pukotine širine 0,3 mm ili veće bit će sanirane injektiranjem dvokomponentnom epoksidnom smolom.

Sanacija kolnika iza upornjaka U0 predviđa se do kraja sjevernog hodnika (ulica Franje Brentinija). Na stranama iza upornjaka UM i UH obuhvat sanacije kolnika je do dilatacije upornjak-pothodnik. Na površinama iznad pothodnika također se uklanja asfalt, saniran betonska površina te se ugrađuju novi slojevi asfalta i nove dilatacije.

Vijadukt Piramida

Vijadukt Piramida | foto: EOJN

Korozija

Na upornjacima i stupovima su ugrađeni čelični lončasti ležajevi na kojima je vidljiva dotrajala antikorozivna zaštita i pojava korozije. Zaštitne gume su izgubile elastičnost i na pojedinim mjestima nedostaju ili su oštećene. Sanacijskim radovima biti će obuhvaćeno uklanjanje produkata korozije, te izvedba novog antikorozivnog premaza.

Također, bit će uklonjen zaostali stiropor kako se u zoni ležajeva ne bi zadržavala vlaga koja uzrokuje ubrzano propadanje. Postojeće zaštitne gume (zavjese) i pripadne pričvrsne obujmice bit će zamijenjene, a po dovršetku radova na ležajevima će biti ugrađeni mjerači za praćenje pomaka.

Nova rasvjeta

Projekt sanacije obuhvaća i zamjenu javne rasvjete na cestovnim stupovima i zamjenu stupova, te rasvjete u pogledu vijadukta. Predviđa zadržavanje postojećih pozicija stupova i rasvjetnih tijela gdje je to moguće, uz dodavanje jednog rasvjetnog stupa na lokaciji ugibališta za autobuse. Predviđena je montaža standardnih, tipiziranih stupova, novih tipova svjetiljaka koje onemogućuju isijavanje svjetla prema nebu, te standardnih, ekonomičnih izvora svjetlosti vijadukta.

Izdvojeni članak

Domaći građevinski div kreće s milijunskom sanacijom važnog vijadukta na sjeveru Hrvatske

Postojeća rasvjeta bit će zamijenjena LED učinkovitom rasvjetom, a s obzirom na to da će ukupna priključna snaga biti manja od postojeće nema potrebe za zadiranjem u priključak, priključnu zakupljenu snagu niti razvodni ormar.

Treba reći da će sve vanjske svjetiljke biti opremljene elektronikom za prebacivanje u štedni mod na 50% snage u ‘gluhim’ noćnim satima, odnosno s uključivanjem redukcije tri sata prije sredine noći, a isključuje 5 sati nakon sredine noći. Sve uz usklađivanje ovisno o godišnjem dobu.

Doznajte ovdje sve o izgradnji važne obilaznice na jugu Dalmacije.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap