Kreće generalka važnog mosta na autocesti prema Jadranu, bit će ‘čupavo’ stići sve do sezone
Hrvatske autoceste su odabrale izvođača za sanaciju mosta Dobra na A6. Ovaj posao vrijedan 580 tisuća eura obavit će Geotehnika. Radovi obuhvaćaju kompletnu izmjenu asfaltne površine i sanaciju upornjaka, a potrajat će približno dva mjeseca koliko će ovo područje biti pokriveno privremenom regulacijom prometa. No, kada sve završi očekuje da se da će ova kritična i u ljetnim mjesecima izuzetno opterećena prometna točka biti daleko sigurnija nego što je danas.

most Dobra | foto: Vijadukt
Kolone automobila koji se ljeti duž A6 protežu prema Jadranu učinile su svoje, pa se tako i ove godine uoči špice sezone radi rekonstrukcija kritičnih točaka koje su po istrošenosti došle na vrh liste Hrvatskih autocesta. Među njima je most Dobra koji nakon zahtjevnog postupka izbora izvođača radova, koji je potrajao čak pola godine duže nego li je očekivano, konačno ima izvođača radova. Obnovu vrijednu 580 tisuća provesti će Geotehnika.
Novi asfaltni sloj
Radovi obuhvaćaju kompletnu izmjenu asfaltne površine i sanaciju upornjaka. Prvi korak će biti ručno uklanjanje asfaltnog zastora uz ‘New Jersey’ betonske odbojnike, nakon čega slijedi rezanje habajućeg asfaltnog zastora u duljini od 10 metara od osi prijelazne naprave, te u ukupnoj dužini od 20 metara.
Zatim će biti uklonjen zaštitni asfaltnog sloja i hidroizolacijske trake na udaljenosti od 1 metar uz prijelazne naprave, te hidrodinamičko uklanjanje betona za ugradnju nove prijelazne naprave. Potom će se raditi dopuna i zamjena armature, te antikorozivna zaštita armature.
Nakon pozicioniraja nove prijelazne naprave, slijedi ugradnja betona i pranje betonske podloge na mjestima ugradnje hidroizolacijske trake. Kao i izvedba holkera 3×3 centimetra od epoksidnog morta, te ugradnja prefabriciranog drenažnog kanalića, kompatibilne drenažne cjevčice i bitumenske trake s epoksidnim primerom (posutim s kvarcnim pijeskom),
Obavit će se i podlijevanje spoja stare i nove hidroizolacijske trake pomoću bitumena, te ručna ugradnja zaštitnog asfaltnog sloja. Također, radit će se ugradnja brtvene trake na spojevima habajućeg asfaltnog zastora, te potom i ugradnja samog habajućeg asfaltnog zastora. Za kraj, jasno, na dionici će biti ucrtana horizontalna signalizacija.

most Dobra | foto: screen shot EOJN
Upornjaci
U sanaciju, u sklopu ovoga projekta ulazi i obnova upornjaka koji su u lošem stanju. Najprije će se obaviti pranje svih betonskih površina s svrhom detekcije oštećenja, a potom će uslijediti lokalno hidrorazarnje oštećenog betona.
Centralni dio građevinskog zahvata obuhvatit će pak dopunu i zamjena armature, te antikorozivnu zaštitu armature. Izvršit će se i tlačno injektiranje pukotina, pranje površina upornjaka, te, za kraj, nanošenje polimercementnog sustava trajnoelastičnog premaza i akrilne boje.
Važnost mosta Dobra
Autocesta A6, poznata još kao ‘Goranaka’ proteže se od Bosiljeva prema Rijeci, te povezuje Kvarner s Delnicama i Karlovcem, a preko A1 i sa Zagrebom. Most Dobra nalazi se na dionici Vrbovsko – Ravna Gora, te je dužine 546 metara.
Zbog svoje ključne pozicije most u špici turističke sezone podnosi veliko opterećenje prometa. Također, nije zanemariv ni podatak kako je riječ o za vozače izazovnoj dionice zbog čega je most Dobra za ljetnih gužvi često poprište prometnih nezgoda. Stoga i ne čudi što je izmjena asfalta postala nezaobilazna.
Doznajte ovdje sve o novom mostu preko Odre koji će nakon više od desetljeća povezati ljude i vinograde.