‘Kritična masa’ na ulicama Zagreba, traži se razvoj prometne infrastrukture za bicikliste
Na uglu Preradovićeve i Masarykove ulice u Zagrebu, u petak starta masovna vožnja biciklima, kako bi se ukazalo na nužnost rješavanje problema prometnih gužvi i adaptacije biciklističke infrastrukture. Paralelno Vlada je najavila 2027. godine ulaganje u biciklističku infrastrukturu od 99,4 milijuna eura.
Izazovi dnevnih migracija stanovništva u gradovima sve su veći pa je poboljšanje mreže javnog gradskog prometa nužno. Na ovu će činjenicu u petak upozoriti zagrebački biciklisti okupljeni u biciklističku povorku ‘Kritična masa‘. Povorku organiziraju Sindikat biciklista i inicijativa Noćna vožnja biciklom.
Vožnja počinje u 18 sati u novoj pješačkoj zoni na uglu Preradovićeve i Masarykove ulice, a završit će na početku Martićeve ulice, odnosno na Trgu hrvatskih velikana. Ističe se kako se ‘Kritična masa’ organizira s ciljem promocije bicikla kao ekološkog i atraktivnog gradskog prijevoznog sredstva, te rješenja za prometne gužve, ljepše i čišće gradove.
Organizatori povorke ističu kako žele upozoriti na važnost adaptacije i širenja postojeće biciklističke infrastrukture kao vrijedne poluge za svladavanja problema prometnih gužvi, buke i zagađenja. Uz to, ove se godine poseban naglasak stavlja na prometnu sigurnosti u jesensko-zimskim uvjetima, te napominje kako je važno koristiti prednje bijelo i stražnje crveno svjetlo noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti.
Treba napomenuti kako su ljetos usvojeni su strateški planovi za razvoj biciklističkog prometa u Hrvatskoj u čiju će realizaciju biti utrošena gotovo milijarda eura. Uz gradnju biciklističkih staza, ulagat će se i u dodatnu infrastrukturu koja bi trebala potaknuti razvoj biciklizma.
Riječ je o planovima iz Nacionalnog plana razvoja biciklističkog prometa u Hrvatskoj za razdoblje od 2023. do 2027. godine i Akcijskog plana za njegovu provedbu u razdoblju od 2023. do 2025. godine. Akcijski plan sadrži šest mjera, za koje je osigurano 99,4 milijuna eura, kojima se planira osigurati financiranje značajnih ulaganja u infrastrukturu, te uspostava dodatnih sustava javnih i teretnih bicikala. To znači da bi se biciklistička infrastruktura u Hrvatskoj trebala značajno poboljšati.
Doznajte ovdje aktualne informacije o radovi na V. fazi biciklističko – pješačke staze Greenway u Zagrebu.