Pretraga

Aktivirano gradilište projekta Greenway, Zagrepčani ipak dobivaju pješačku stazu od eko-asfalta

A- A+

Gotovo godinu dana nakon prvotnog roka za završetak radova, aktivirano je gradilište V. faze biciklističko – pješačke staze Greenway u Zagrebu. Gradilište je trenutno u radu na dionici Blato – Savski most, u duljini 1,66 kilometara, a projekt je u fazi asfaltiranja. Nakon što asfalt bude završen, slijedi ugradnja komunalne opreme i krajobrazno uređenje. Izvođač radova je tvrtka Spegra.

projekt Greenway | foto: Grad Zagreb

projekt Greenway | foto: Grad Zagreb

Građevinski strojevi i radnici koji punom parom izvode asfaltiranje buduće pješačke staze Greenway početkom tjedna iznenadili su Zagrepčane koji su već pomislili kako od ovoga projekta dugo vremena neće biti ništa. Naime, radovi na Greenway projektu svečano su otvoreni u rujnu prošle godine, kada je i najavljeno da će radovi biti gotovi kroz tri mjeseca. No onda je sve stalo.

Kako smo ranije pisali, Grad Zagreb je radove morao zaustaviti zbog preklapanja trase i s rekonstrukcijom Jadranskog mosta.

Izdvojeni članak

Eko-asfalt ima bolja mehanička i tehnička svojstva od običnog: Puno bolji za okoliš

Radovi prekinuti zbog Jadranskog mosta

– Dva tjedna prije početka izgradnje V. faze Greenway-a započela je kompletna rekonstrukcija Jadranskog mosta. S obzirom na to da se za istu koriste teški strojevi, a da V. faza s južne strane prolazi ispod mosta, nije bilo moguće sagraditi taj dio staze, a da se ne uništi. Na ostalim dijelovima staze radovi su u tijeku, postavljeni su stupovi rasvjete te je izgrađena podloga za završni sloj eko asfalta, rekli su u veljači iz Grada Zagreba.

Danas pak ponosno najavljuju kako je projekt Greenway ponovno aktivan.

– Započelo je asfaltiranje 5. faze projekta Greenway s eko-asfaltom, dionica Blato – Savski most, duljine 1,66 km. Po prvi puta u Hrvatskoj imat ćemo biciklističku stazu asfaltiranu ekološkim asfaltom koji se proizvodi u Asfaltnoj bazi Zagrebačkih cesta u Rakitju.

Nakon asfaltiranja slijede radovi krajobraznog uređenja, postavljanje klupa i opreme, te završni radovi na odmorištu kod pješačkog mosta, objava je Grada Zagreba na društvenim mrežama.

projekt Greenway

projekt Greenway | foto: Grad Zagreb

projekt Greenway | foto: Grad Zagreb

projekt Greenway | foto: Grad Zagreb

Što je eko-asfalt

Eko-asfalt je nova verzija asfalta za izradu cesta i prometnih površina. Istraživanja pokazuju kako ima bolja mehanička i tehnička svojstva i puno je izdržljiviji od konvencionalnog asfalta. Proizvodnja ovog građevinskog materijala eko-asfalta je slična proizvodnji klasičnog asfalta, ali uz bitne razlike.

Kod eko-asfalta u asfaltnoj bazi miješa se bitumen za ceste s polimerom PB25 i s agregatom i dobiva se asfalt. Cjelokupni proces proizvodnje asfalta odvija se na jednom mjestu. U eko-asfaltu koristi se prirodni bitumen koji nastaje od ugljikohidrata, bjelančevina, smola, lignina, voska i masti. Nabava prirodnog bitumena je puno jednostavnija – proizvodnja asfalta ne ovisi o proizvodnji bitumena i rafineriji, za bitumen u tekućem stanju nema troškova i nema pogoršanja kvalitete bitumena zbog kašnjenja u proizvodnji.

Znanstvenici su pronašli i spoj za zeleni beton koji bi trebao promijeniti puno toga u građevini, doznajte ovdje detalje.

Copy link
Powered by Social Snap